Dags att fylla ”håligheter”…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/745630.jpg]()
”Nya” brädan från baksidan...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/745631.jpg]()
...och från framsidan. Hel är den, men har ett antal hål för mycket från diverse reglage

. Dessa tänker vi lägga igen.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/745632.jpg]()
Här är en titt på 'hålet' innan vi börjar bearbeta bilen på detta ställe.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/745633.jpg]()
Provmontering. Visst, det passar - men på samma gång passar det inte riktigt ändå. Möjligtvis kommer instrumentbrädan från en
tidig oval (före augusti -55) eftersom plåtpressningarna i varmluftsutblåsen inte ser likadana ut som på 57:an samtidigt som den verkar vara några millimeter smalare när vi försöker passar in den?!
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/745634.jpg]()
Åsså en bild framifrån!
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746902.jpg]()
Ok, då sätter vi igång

! Här uppe i högerhörnet har någonting suttit fast med plåtskruv ser det ut som...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746903.jpg]()
...men det återställer vi med ett par svetsloppor...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746904.jpg]()
...som vi slipar ner och...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746905.jpg]()
...som utan slipning blir så här släta på undersidan. Hur kommer det sig? Jo...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746906.jpg]()
...vi klämmer dit ett kopparstycke som mothåll på baksidan med hjälp av en svetsklämma. Funkar kanon när plåten är tunn eller om man fått för stor spalt

!
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746909.jpg]()
Även detta jack på vänstersidan kommer att få en liknande behandling.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746910.jpg]()
Ett extrahål invid hastighetsmätaren läggs igen...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746911.jpg]()
...liksom tre hål på undersidan av radiohålet...
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746912.jpg]()
..och ett hål under tändningslåset som var uppborrat/filat till alldeles för stor dimension.
Tja, nu är vi nöjda med skicket på instrumentbrädan. Nu återstår ”bara” montering i karossen så – häng med på fortsättningen
