Köp och sälj marknaden, död?

Ponnytrav
19 januari 2013 · 98 Inlägg

Märkt på sista tiden att köp och sälj har dött ut helt? Kommer ut bilar på blocket hela dagarna med bra priser men dom ligger kvar i flera veckor utan att bli sålda. Är det mycket folk som blivit arbetslösa eller har vad har hänt? Försöker själv sälja av min evo som jag personligen tycker är ett vrakpris om man jämför, men rätt dött ändå.
Fler som upplevt det?

Senast redigerat av Ponnytrav (19 januari 2013)

JFfoto
19 januari 2013 ·

Ponnytrav skrev:
Märkt på sista tiden att köp och sälj har dött ut helt? Kommer ut bilar på blocket hela dagarna med bra priser men dom ligger kvar i flera veckor utan att bli sålda. Är det mycket folk som blivit arbetslösa eller har vad har hänt? Försöker själv sälja av min evo som jag personligen tycker är ett vrakpris om man jämför, men rätt dött ändå.
Fler som upplevt det?

Dålig månad skulle jag tippa på, har varit Jul och allt möjligt, flesta har inte fått lön. Blir nog bättre sen..

BudgetDunkaren Osponsrad
19 januari 2013 · 1 631 Inlägg

December till Januari/Februari är aldrig bra månader har jag märkt.. Men sen är folk lite snåla med tanke på lågkonjunkturen som sägs komma snart.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Ponnytrav
19 januari 2013 · 98 Inlägg

Nej det stämmer nog som ni båda säger, men tycker det har varit såhär ett bra tag nu.

Mack Forum- och sitemoderator
19 januari 2013 · 26 097 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
December till Januari/Februari är aldrig bra månader har jag märkt.. Men sen är folk lite snåla med tanke på lågkonjunkturen som sägs komma snart.

Den förra lågkonjunkturen har väl inte ens tagit slut ännu..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
sleepyoh
19 januari 2013 · 1 319 Inlägg

Marknaden är alltid död på vintern/runt jul. Jag räknar med att man kan börja spana runt i mars någon gång och hoppas att det tar fart då!

_----------'
fredde85
19 januari 2013 · 1 798 Inlägg

Jag har sålt
3 fordon senaste veckorna så helt dött kan de inte vara

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Ponnytrav
19 januari 2013 · 98 Inlägg

Nej men dom i lite lägre prisklass går oftast lättare att sälja/byta bort.

TLO
19 januari 2013 · 1 062 Inlägg

Sedan tror många att man skall "ge bort" grejorna dessutom....

"You Go, we go!"
Ponnytrav
19 januari 2013 · 98 Inlägg

Jo det har jag också märkt.. Såna skamerbjudanden så man funderar på hur folk står ut med sig själva..

Weepy
19 januari 2013 · 124 Inlägg

Svårt att sälja en gammel evo till det priset idag. Oavsett skick.
Kan importera en 5/6a för samma peng i princip.

myran Foto/Bilnörd
19 januari 2013 · 1 541 Inlägg

När ekonomin går dåligt är det få som byter bil för bytandes skull utan dom som köper bil just nu gör det mest för att dom måste.

Följer konjekturen. (eller hur det stavas.. jag sysslar uppenbarligen inte med ekonomi så inte vet jag)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
trippelturbo Trucker
19 januari 2013 · 2 710 Inlägg

Lågkonjunktur, juletid, vinter. dessa tider är i överlag dåliga tider för vissa marknader!

Också funderat på o byta upp mig, men inte nu. Kan inte vara utan bil nu, men klarar mig i nån vecka under sommaren.. Så runt maj o framåt kanske jag annonserar ut Saaben smile

Fart missbrukare
Putteliten
19 januari 2013 · 9 066 Inlägg

Lite svårt att hitta någon som vill ha en såpass "dyr" vinterbil kan bli svårt. Vänta till slutet på mars till och med maj ska du se att det är skillnad.

race Race For Fun!
19 januari 2013 · 379 Inlägg

Jag sålde min S70 T5 för exakt 1vecka sedan, annonsen låg ute 2 veckor och såldes för det begärda priset 45k smile så nog finns det hopp alltid smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
trippelturbo Trucker
19 januari 2013 · 2 710 Inlägg

Antar att din T5a var i bra skick! Dessa är svåra o få tag på.. skillnad på en S70 T5 och en trött S70 på 144hk som lär vara svår o bli av med idag!

Samma med min Aero, kan nog få bort den på max nån vecka för det jag tänkt sälja den för, 9-3 aero finns ju inte idag.. min har idag gått 13100mil. I skrivande stund finns det 1 enda på blocket med dom miltalen och den är "söndertrimmad". Min är org i motor o låda! (Viktigt!)

Fart missbrukare
trippelturbo Trucker
19 januari 2013 · 2 710 Inlägg
Fart missbrukare
FLindgren
20 januari 2013 · 5 089 Inlägg

Sen beror det ju lite på vad man skriver i annonsen också. Som i TS annons. Noterade detta första gången jag såg den ute på annons.

först står det:
"Det är som sagt en väldigt fin och ej sönderskruvad Evo 3 Gsr års -95a"
Skriver man att bilen inte är sönderskruvad så förväntar jag mig iaf att bilen är orginal.

Men längre ner står det.

"kakkimotoo 3 tum halvsats
Forge Dumpventil
Hks filter
Blits turbotimmer med digitalt ladd
Tein stabbstag mellan fjädertorn
Tein sänksats
chippad
Svetsad centerdiff <---- Fortfarande inte en sönderskruvad bil??

Och sen att turbon och växellådan är "renoverad" är ju bara ett tecken på att bilen har gått hårt?
Du länkar även till ditt garaget.org sida i annonsen. Där ser man att du bara ägt bilen en månad och vill redan sälja, dålda fel och du vill bli av med bilen?

Vill inte klanka ner på något sätt men läser jag den annonen så blir jag inte direkt intresserad..

Senast redigerat av FLindgren (20 januari 2013)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
9Femma
20 januari 2013 · 342 Inlägg

Jag tycker folk generellt är lite för snabba med att skylla ett bristande intresse på att det, av någon anledning, är "fel tid att sälja bil". Lika mycket som jag inte är övertygad om att det enda som gäller är att vara "billligast på Blocket". Rätt pris är förstås kritiskt, men det kan finnas miljoner andra anledningar till varför det går trögt.

I TS fall skulle jag fundera på bildmaterialet, presentationen och taggningar i annonsen. Kanske även revidera min uppfattning om vad som är ett rövarpris eller inte, även om jag inte tror det är huvudproblemet.

Tydlighet, kort, koncist. Mindre ovidkommande babbel hel enkelt.
Annonsen visas heller inte om man söker "Lancer Evo" vilket borde vara rimligt att göra.
Sedan är bildmaterialet här på Garaget - ursäkta nu, och syftat ur försäljningssynpunkt - riktigt dåligt.

Några saker som kan bidra till ett svalt intresse.
Och ja, jag reagerade också på detta med "ej sönderskruvad" och "svetsad centerdiff" ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Ponnytrav
20 januari 2013 · 98 Inlägg

Vart många svar under natten smile. Tack för lite tips, Grejen är att jag fick bilen i inbyte av en jobbkamrat. Så jag vet att det inte är nå "dolda" fel. Extremt rolig och fin bil. svetsad diff gjordes i samband med renovering utifall att man skulle bli sugen att bygg om den till rwd. Men som någon skrev så kanske det är för dåliga bilder. Behöver egentligen ha tag i en "vanlig" bil. Men behåller den gärna tills det blir mer lättsålt. Den får helt enkelt ligga kvar om nån blir sugen, annars gör jag en ny bättre annons när snön försvunnit smile. Lite svårt att få bra bilder nu tyvärr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang