Fjärrstarta bilen

Haxxel JDM
9 november 2007 · 593 Inlägg

Tjena jag undrar om det finns något sätt att fixa fjärrstyrt centrallås på en bil utan centrallås?
Honda civic 88 tänkte jag på då.

Även om det finns något sätt att kunna starta bilen med fjärkontroll också?
Ja allt möjligt som går att fjärrstyra i bilen.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
hummer89
9 november 2007 · 442 Inlägg

Haxxel skrev:
Tjena jag undrar om det finns något sätt att fixa fjärrstyrt centrallås på en bil utan centrallås?
Honda civic 88 tänkte jag på då.

Även om det finns något sätt att kunna starta bilen med fjärkontroll också?
Ja allt möjligt som går att fjärrstyra i bilen.

fjärrstyrt centrallås kan man köpa till till vilken bil som helst nästan tror jag om hjärnan sitter rätt nu...
Men fjärrstyrt så bilen startar hade varit ass grymt men gissar att det krävs massa kopplingar då.

Thiger_84
9 november 2007 · 509 Inlägg

Kompisen har fjärstart på sin bil, inga problem på en gammal bil men på en nyare så måste man koppla förbi startspärren på nåt sätt.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 november 2007 · 6 170 Inlägg

Ska du inte installera "poppers" när du ändå håller på ??

Fjärrstyrt centrallås ser jag meningen med eftersom jag just köpt min första bil med det och det e ju rätt nice att bara låsa upp bilen "i förväg" och sen bara hoppa in när man e framme vid bilen men fjärrstart ??  vad ska man med det till ??

Fast sen har jag ju en Saab 9-5 också så jag må ju lägga i backen om jag vill få ut nyckeln ur tändningen så det hade ju vart lite udda att råka komma åt startknappen och sen se sin bil åka iväg baklänges big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Tom Darth Vader
9 november 2007 · 1 644 Inlägg

Jo, det vill till att man alltid kommer ihåg att lägga ur växel när man går ur bilen, annars blir det lätt ett skutt smile

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Haxxel JDM
9 november 2007 · 593 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Jo, det vill till att man alltid kommer ihåg att lägga ur växel när man går ur bilen, annars blir det lätt ett skutt smile

Haha det har du rätt i tongue

Nja det viktiga är fjärrcentrallås, eller iaf centrallås.
Men att kunna starta bilen är bara för att det skulle vara så jäkla rått big_smile
Men jag har hittat fjärrströmbrytare big_smile inte för att de skulle kunna fixa fjärrstart men kanske något annat ballt...

Kom med idéer

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 november 2007 · 6 170 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Jo, det vill till att man alltid kommer ihåg att lägga ur växel när man går ur bilen, annars blir det lätt ett skutt smile

Jag skulle faen nojja som satan och undra om jag la bilen i friläge när jag ställde den och så skulle man ju förstås vara tvungen att kolla det innan man kunde använda startern men vid det laget vore den ju värdelös lol

Är extremt nojjig för det mesta måste jag erkänna big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Haxxel JDM
9 november 2007 · 593 Inlägg

Vore rätt kul att se någon stackare som har fickparkerat lite snyggt på stan ska starta den med fjärr och den hoppar rätt på bilen bakom lol

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Phaetoon
10 november 2007 · 8 156 Inlägg

Haxxel skrev:

DoWahDiddy skrev:
Jo, det vill till att man alltid kommer ihåg att lägga ur växel när man går ur bilen, annars blir det lätt ett skutt smile

Haha det har du rätt i tongue

Nja det viktiga är fjärrcentrallås, eller iaf centrallås.
Men att kunna starta bilen är bara för att det skulle vara så jäkla rått big_smile
Men jag har hittat fjärrströmbrytare big_smile inte för att de skulle kunna fixa fjärrstart men kanske något annat ballt...

Kom med idéer

Klart att dom kan fixa fjärrstart. Däremot finns det "paket-lösningar" som man kan köpa sig där man har en liten fjärrkontroll med en massa roliga funktioner på...
(Som gör att man inte kan starta bilen med växel i osv...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Haxxel JDM
10 november 2007 · 593 Inlägg

Phaetoon skrev:

Haxxel skrev:

DoWahDiddy skrev:
Jo, det vill till att man alltid kommer ihåg att lägga ur växel när man går ur bilen, annars blir det lätt ett skutt smile

Haha det har du rätt i tongue

Nja det viktiga är fjärrcentrallås, eller iaf centrallås.
Men att kunna starta bilen är bara för att det skulle vara så jäkla rått big_smile
Men jag har hittat fjärrströmbrytare big_smile inte för att de skulle kunna fixa fjärrstart men kanske något annat ballt...

Kom med idéer

Klart att dom kan fixa fjärrstart. Däremot finns det "paket-lösningar" som man kan köpa sig där man har en liten fjärrkontroll med en massa roliga funktioner på...
(Som gör att man inte kan starta bilen med växel i osv...)

AHA, tufft, vet du var jag kan köpa detta?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Wanegardh Asgammal medlem.
10 november 2007 · 2 246 Inlägg

Bil Larm med Fjärrstart av Motor Pris: 1500:-

--------------------------------------------------------------------------------

AOLIN AL-838SR-S


Funktioner:


* Fjärr -LCD Display och tangentlås
* Aut låsning eft 15sec
* Indikation för olåst bil
* Hitta bilen med ljud o ljus
* Central låsstyrning
* Dubbla startspärrar
* 2-Vägs kommunikation
* Fjärrstart av motor
* Anti stöld funktion
* 125db -backup- siren
* Glaskross
* Shock sensor



*- 2-vägs kommunikationen fungerar så att OM bilen utsätts för ett stöldförsök , kross av ruta m.m så skickar larmenheten en signal till dosan som visar vad som pågår mot bilen upp tom 1000m dvs öppnas höger dörr eller en ruta krossas så visar displayen detta.


*- Fjärrstart av motor , mkt bekväm funktion som tillåter dig att starta bilen med fjärrkontrollen när det tex är kallt ute och ingen motorvärmare finns tillgänglig , fungerar på såväll aut som manuella bilar.


OBS! iakta försiktighet vid användning av autostart funktionen.



*- Dubbla startspärrar gör det i princip omöjligt att stjäla bilen.


*- Backup siren om ngn klipper kablarna.


Pris: 1500:- givetvis EJ prutbart


Kan skickas mot postförskott eller efterkrav med Posten alt Bussgods mot att köparen står för frakten.

Wanegardh Asgammal medlem.
10 november 2007 · 2 246 Inlägg
Haxxel JDM
10 november 2007 · 593 Inlägg

Ohoj du, det låter nästan precis som det vi snackade om att jag vill ha yikes
Köper jag då detta kitt av dej? Är det nåot du har begagnat eller?
Hur funkar den om jag inte redan har centrallås? Har du någon bild på kittet?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Phaetoon
10 november 2007 · 8 156 Inlägg
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Haxxel JDM
12 december 2007 · 593 Inlägg

Tja det verkar ju finnas detta. Men jag har köpt en honda civic 92 sen tråden skapades. Men den har ju bara motor i på passagerardörren. Förardörren öppnas ju mekaniskt av nyckeln men skickar en signal till passagerardörren. Brukar det inte vara såhär, hur gör jag då? Finns det något sätt att göra båda dörrarna motordrivna? Är ju rimligtvis förardörren jag är intresserad mest av att öppna med fjärkontroll.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Wanegardh Asgammal medlem.
12 december 2007 · 2 246 Inlägg

Haxxel skrev:
Tja det verkar ju finnas detta. Men jag har köpt en honda civic 92 sen tråden skapades. Men den har ju bara motor i på passagerardörren. Förardörren öppnas ju mekaniskt av nyckeln men skickar en signal till passagerardörren. Brukar det inte vara såhär, hur gör jag då? Finns det något sätt att göra båda dörrarna motordrivna? Är ju rimligtvis förardörren jag är intresserad mest av att öppna med fjärkontroll.

det är bara att köpa en universal motor..det gjorde jag när jag installerade larm i min gamla mazda

Haxxel JDM
12 december 2007 · 593 Inlägg

Men det kräver väll mer än bara en motor... "programmering" kontaktytor, kabeldragning tjaffs och härj? Har du något som visar hur du gjorde? Är inte så bra på detta, men ivrig att lära mej.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
weser bil intreserad anläggare
15 december 2007 · 467 Inlägg

fräckt:D

spj MED[liten]LEM
15 december 2007 · 226 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Ska du inte installera "poppers" när du ändå håller på ??

Fjärrstyrt centrallås ser jag meningen med eftersom jag just köpt min första bil med det och det e ju rätt nice att bara låsa upp bilen "i förväg" och sen bara hoppa in när man e framme vid bilen men fjärrstart ??  vad ska man med det till ??

Fast sen har jag ju en Saab 9-5 också så jag må ju lägga i backen om jag vill få ut nyckeln ur tändningen så det hade ju vart lite udda att råka komma åt startknappen och sen se sin bil åka iväg baklänges big_smile

Hahaha! Hade varit en "annorlunda" syn... big_smile

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang