Fråga ang Asa "Fälgar"

mattemaz
27 mars 2008 · 116 Inlägg

Hej

Är så att jag har funderingar på att köpa mig ett par Asa Fox och har några frågor.

Har hört att Asa ska sluta att säljas i vårat fina land stämmer detta?
Har också hört att dom har haft problem med lacksläpp och annat stämmer det?

Har ingen lust att lägga ut flera tusen på nått som kanske inte håller vad dom lovar.

Mvh Matte

Senast redigerat av mattemaz (27 mars 2008)

Phaetoon
27 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Bra att du fixade till rubriken wink
Iaf.
Kolla in denna tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70599

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
mattemaz
27 mars 2008 · 116 Inlägg

Jo bra tråd där.
Ingen som har några egna erfarenheter av Asa?
Är det värt att lägga pengarna på dom eller ska man sattsa på annat?

//Matte

NoXXaN El/automations- ingenjör
27 mars 2008 · 112 Inlägg

Jag hade klarlackssläpp på mina pirate redan efter 2 månader. Kan ju varit stenskott som förorsakat det men man tycker ju att asa borde veta att det finns sten på vägen och kanske vidta åtgärder för att dem ska klara det.
Min erfarenhet av Asa är att man får vad man betalar för; Inte mycket.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
mattemaz
27 mars 2008 · 116 Inlägg

NoXXaN skrev:
Jag hade klarlackssläpp på mina pirate redan efter 2 månader. Kan ju varit stenskott som förorsakat det men man tycker ju att asa borde veta att det finns sten på vägen och kanske vidta åtgärder för att dem ska klara det.
Min erfarenhet av Asa är att man får vad man betalar för; Inte mycket.

Men det va inget som gick på garantin då?
Du kör inte med Asa fälgarna länger eller?

NoXXaN El/automations- ingenjör
27 mars 2008 · 112 Inlägg

Jag ringde gummihuset och de ville att jag skulle ta bilder. Det är svårt att få det synbart på en bild samt att jag inte var så intresserad av att skicka fälgarna till dom.

Nej idag har jag inte Asa, nu har jag Ace. Samma billiga skit som Asa men dessa har klarat sig bra trots att de har fått lite stenskott.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
__r0b1n
27 mars 2008 · 726 Inlägg

Morsan hade 19" asa fox på sin förra bil , va riktigt bra kvalité. bland annat så är det u en polerad rostfri kant på fälgen som aldrig skadas av ev stenskott osv. har inte varit med om något som helst lacksläpp. och just ASA fälgarna tas bort mest på grund av att Asa och Oxxo blivit ett gemensamt märke som nu endast heter OXXO

E-30
27 mars 2008 · 1 050 Inlägg

Vad det gäller fab-garantin på ASA fälgarna. Så utgår den enl uppgift helt omgående så fort fälgen skadats av ett stenskott eller liknande. Så fort klarlacken är det minsta skadad så upphör alla garantianspråk.

Om du likaså bättrar i ett stenskott med klarlack, så upphör även då garantin p.g.a att du EJ använder ASA originallack? Denna originallack finns ej heller att köpa i handeln. Så köper man ASA fälgar, så står man i vilket fall med båda händerna bakbundna vad det gäller ev, garantianspråk. (ingen bra affär)

Satsa istället på DOTZ tror att de håller lite högre kvalite' big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
27 mars 2008 · 6 170 Inlägg

NoXXaN skrev:
Jag ringde gummihuset och de ville att jag skulle ta bilder. Det är svårt att få det synbart på en bild samt att jag inte var så intresserad av att skicka fälgarna till dom.

Nej idag har jag inte Asa, nu har jag Ace. Samma billiga skit som Asa men dessa har klarat sig bra trots att de har fått lite stenskott.

Nej idag har du varken asa-fälgarna eller bilen wink



Slänger ut ett annat märke i tråden, någon som har några erfarenheter av fälgar från ADR ??

Kvalitetsmärke eller problembarn ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mattemaz
28 mars 2008 · 116 Inlägg

Detta låter ju inte alls roligt ju sad
Då jag har fallit helt för Fox fälgarna dom är ju bara så snygga.
Men blir väl att leta vidare då.
Men låter ju helt sjukt att dom inte kan ha en vettig garanti när man ändå lägger ut några tusen per fälg.

Rinnegan Malleus Malificarum
28 mars 2008 · 2 401 Inlägg

Själv så är man partisk för Weld Alumastar på jänkare. big_smile

Nej men ärligt, om du ska köpa ett par bra fälgar så satsa stort på lite dyrare märken. Det må vara dyrare men det håller iaf. T.ex Volk eller BBS.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang