Laddtrycks mätare, vilka ska man köpa???

Braather (none)
10 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Undrar som sagt vilka mätare man kan köpa som get mer eller mindre bästa resultat på mätan? Och även som ser snygga ut??
Kostar och var ?

Mvh

--Lev i går som det vore i morgon--
MickeW
10 januari 2007 · 24 Inlägg

VDO men dom är rätt dyra..

dj_fluffy
10 januari 2007 · 1 Inlägg

stylingbutiken.se.....250:-för en mätare är inte farligt enligt mig..kan lysa i 7 olika färger också!!minna fungerar kanon

Braather (none)
10 januari 2007 · 1 725 Inlägg

dj_fluffy skrev:
stylingbutiken.se.....250:-för en mätare är inte farligt enligt mig..kan lysa i 7 olika färger också!!minna fungerar kanon

Ja, det är väll de som creatix har. Jag har personligen pratat med han som äger creatix. Han sa att de mätare endast är snygga men stämmer inte så bra mot en riktig.. (som de självklrat har fått ut rätt resultat med) De kunde skilja upp till 0.5 bar.. Annars ahde jag köpt en sådan.

VDO har jag hört ska vara väldigt bra, de kostar en del visserligen. Och jag vill ha två st mätare.

--Lev i går som det vore i morgon--
sir_daniel www.kudoz.se
10 januari 2007 · 3 802 Inlägg

kudoz.se har mätare som har mycket bra tillförlitlighet.

Klubbmannen
10 januari 2007 ·

sir_daniel skrev:
kudoz.se har mätare som har mycket bra tillförlitlighet.

Samma som creatix har. Laddtrycksmätaren ska hålla dålig tillförlitlighet, men de andra är det nog ingen större fara med. Spelar inte så stor roll om oljetrycket visar lite fel, eller volten. Så länge man ser att det i alla fall är nånting som händer.

Hade en VDO-mätare för volten som visade exakt 14 volt när bilen var igång. Creatix-mätaren gör samma sak.
VDO är som sagt bra, men vidrigt dyra.
Vill man ha en laddmätare som visar exakt bör man leta vidare, och framför allt lägga ut mer än 400 spänn.
Snygga är de dock, de svarta mätarna.

Edit: Det är inte exakt samma som Creatix har. Dock dylik. My bad.
Dock inte seriöst av dem att inte lämna ut organisationsnummer, och endast mailadress som kontakt.

Senast redigerat av Klubbmannen (10 januari 2007)

Braather (none)
10 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Klubbmannen skrev:

sir_daniel skrev:
kudoz.se har mätare som har mycket bra tillförlitlighet.

Samma som creatix har. Laddtrycksmätaren ska hålla dålig tillförlitlighet, men de andra är det nog ingen större fara med. Spelar inte så stor roll om oljetrycket visar lite fel, eller volten. Så länge man ser att det i alla fall är nånting som händer.

Hade en VDO-mätare för volten som visade exakt 14 volt när bilen var igång. Creatix-mätaren gör samma sak.
VDO är som sagt bra, men vidrigt dyra.
Vill man ha en laddmätare som visar exakt bör man leta vidare, och framför allt lägga ut mer än 400 spänn.
Snygga är de dock, de svarta mätarna.

Edit: Det är inte exakt samma som Creatix har. Dock dylik. My bad.
Dock inte seriöst av dem att inte lämna ut organisationsnummer, och endast mailadress som kontakt.

Okey, jag vill ju ha två st av samma modell eller som är lika.. en annan fråga är då vad tycker ni om vad man ska ha mer en laddtryck?? Är volten bra..? är ju lite osäker ibland för strömmen.. eller ska man ha oljetryck? Några förslag?

--Lev i går som det vore i morgon--
Klubbmannen
11 januari 2007 ·

Braather skrev:

Klubbmannen skrev:

sir_daniel skrev:
kudoz.se har mätare som har mycket bra tillförlitlighet.

Samma som creatix har. Laddtrycksmätaren ska hålla dålig tillförlitlighet, men de andra är det nog ingen större fara med. Spelar inte så stor roll om oljetrycket visar lite fel, eller volten. Så länge man ser att det i alla fall är nånting som händer.

Hade en VDO-mätare för volten som visade exakt 14 volt när bilen var igång. Creatix-mätaren gör samma sak.
VDO är som sagt bra, men vidrigt dyra.
Vill man ha en laddmätare som visar exakt bör man leta vidare, och framför allt lägga ut mer än 400 spänn.
Snygga är de dock, de svarta mätarna.

Edit: Det är inte exakt samma som Creatix har. Dock dylik. My bad.
Dock inte seriöst av dem att inte lämna ut organisationsnummer, och endast mailadress som kontakt.

Okey, jag vill ju ha två st av samma modell eller som är lika.. en annan fråga är då vad tycker ni om vad man ska ha mer en laddtryck?? Är volten bra..? är ju lite osäker ibland för strömmen.. eller ska man ha oljetryck? Några förslag?

Jag kör med laddmätare infräst i instrumentpanelen. Sen tre mätare till där stereon sitter original.

Volt - Elsystemet är tämligen fipplat med. Kan vara trevligt att veta om det laddas. Lampan i panelen litar jag inte på. Plus att den inte visar om batteriet börjar bli svagt. Ett friskt batteri ska ha 12-13 volt utan motorn igång.

Vattentemp - För att fylla ut de tre hålen, och får att se tempen med gradering. Har haft termostatproblem en gång, och problem med originalmätaren.

Oljetryck - Motorn har genomgått en full renovering med lager och packningar. Oljetryck är minst sagt bra att kunna hålla koll på ifall nåt man skruvat med inte vill samarbeta riktigt. Dåligt oljetryck kan sluta väldigt illa.

Senast redigerat av Klubbmannen (11 januari 2007)

david_d
11 januari 2007 · 102 Inlägg

realcar har ju sina Blackpanel o dom e riktigt coola men dom kostar 498kr

Klubbmannen
11 januari 2007 ·

david_d skrev:
realcar har ju sina Blackpanel o dom e riktigt coola men dom kostar 498kr

Vilka är exakt samma som Creatix har, fast för en hundralapp extra.

david_d
11 januari 2007 · 102 Inlägg

Klubbmannen skrev:

david_d skrev:
realcar har ju sina Blackpanel o dom e riktigt coola men dom kostar 498kr

Vilka är exakt samma som Creatix har, fast för en hundralapp extra.

okej , då kanske man får beställa därifrån istället

Nalle-74 BTC RACING
11 januari 2007 · 114 Inlägg

Greddy mätarna om man ska ha lite kvalité.
Även Delfi är toppenbra
SMR säljer, pris vet jag inte riktig.

MVH: Nalle

Senast redigerat av Nalle-74 (11 januari 2007)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
skogenracing xcOOb
11 januari 2007 · 388 Inlägg

industri tryck mätare funkar kanon, och finns sånna som ser bra ut med och kostar hälften..

sir_daniel www.kudoz.se
11 januari 2007 · 3 802 Inlägg

Klubbmannen skrev:

sir_daniel skrev:
kudoz.se har mätare som har mycket bra tillförlitlighet.

Edit: Det är inte exakt samma som Creatix har. Dock dylik. My bad.
Dock inte seriöst av dem att inte lämna ut organisationsnummer, och endast mailadress som kontakt.

Finns inte någon telefon reggad på oss ännu, men det kommer (jag=kudoz.se)

JumJum
13 april 2008 · 33 Inlägg

varför inte köpa en AutoMeter mätarer? där har du bra tillförlitlighet och väldigt många modeller.

Volvo 960 "TheClassyOne" (1993)
olds88
13 april 2008 · 188 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Greddy mätarna om man ska ha lite kvalité.
Även Delfi är toppenbra
SMR säljer, pris vet jag inte riktig.

MVH: Nalle

jag har greddy turbomätare och dom funkar kanon och är riktigt stilrena

FLindgren
13 april 2008 · 5 089 Inlägg

ATM\speedparts mätare är jävligt snygga och lyser jäkla snyggt:D

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 april 2008 · 6 170 Inlägg

Kolla upp 270°-smoke-mätarna på xtremt.se, grymmt snygga. Tillverkas av auto gauge ( tillverkare med dåligt rykte ) men ska enligt gustaf på xtremt faktiskt vara riktigt vettiga. Ska själv köpa en hög med sådana smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang