4502
Sök

Tips om bra och komfortabel pendlarbil

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 september 2008
Du får en fin 9-3:a för dom pengarna, halvkombi, bra komfort osv.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 129 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Du får en fin 9-3:a för dom pengarna, halvkombi, bra komfort osv.

Jag funderade en hel del kring saab 900 - 9-3, och va nära att köpa en sån innan ja köpte opeln oxå. Men har både sett o hört mycke för o nackdelar i tester etc. om bilen. Sen så hade bilen turbo som i sin tur kanske inte är så jätte ekonomiskt alltid big_smile.
Senast redigerat av Palicuse (8 september 2008)

1 129 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Palicuse skrev:
Efter att ha frågat efter tips på halvkombi så har ja fått tipsen: mercedes, bmw, peugeot, volvo, saab opel, audi. Då är det bara att börja kolla runt lite själv.

hehe, är alltid lättare ju mer precis man är.

Så sant. Men det var lite svårt denna gången då jag blev tipsad om 2a modeller än halvkombi i fler av märkena. wink

SSS -12
3 217 Inlägg
8 september 2008
Audi A4... Väldigt komfortabel!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 129 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Fuckface skrev:

Hahaha. Nu får ja kombi eller sedan tips igen big_smilewink

Ja har däremot tittat på A3.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 september 2008
hitta en gammal saab 900 altså den upp till 93 i ett gott skick å så ny som möjligt så har du världens bästa bil den e hyffsat snål om du kör som folk delarna e nästan gratis stolarna e helt underbara att åka långt i (skönare än Jaggan) och bilfan går i stort sett alldrig sönder grym bil å bygga ljud i med då ingetning skranglar i den. De e mitt tips det

Jag pendlar också mellan oslo(baerum) och sverige (Tjörn) har kört 900 i massa år och mår gott varje resa

Vilken bertel o steen e det du jobbar på?

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 september 2008
Palicuse skrev:
Fuckface skrev:

Hahaha. Nu får ja kombi eller sedan tips igen big_smilewink

Ja har däremot tittat på A3.

en A3 för 40,000 e ett ras det kan jag lova dig

1 129 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
hitta en gammal saab 900 altså den upp till 93 i ett gott skick å så ny som möjligt så har du världens bästa bil den e hyffsat snål om du kör som folk delarna e nästan gratis stolarna e helt underbara att åka långt i (skönare än Jaggan) och bilfan går i stort sett alldrig sönder grym bil å bygga ljud i med då ingetning skranglar i den. De e mitt tips det

Jag pendlar också mellan oslo(baerum) och sverige (Tjörn) har kört 900 i massa år och mår gott varje resa

Asker og Baerum. Ligger i Rud.

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
8 september 2008
tänker man på konfort ska kan jag starkt rekomentera Toyota camry. ca -04

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 september 2008
Palicuse skrev:
JaggaChafen skrev:

Då vet jag vilken. Jag känner han som har Jaggaverkstan på övervåningen så det händer väll att jag tittar förbi där. Fan va kaotiskt det ser ut på eran parkeringsplats förresten.

1 129 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Palicuse skrev:
JaggaChafen skrev:

Då vet jag vilken. Jag känner han som har Jaggaverkstan på övervåningen så det händer väll att jag tittar förbi där. Fan va kaotiskt det ser ut på eran parkeringsplats förresten.

Jo!. Kan inte påstå att det är bättre inne heller big_smile.

1 963 Inlägg
9 september 2008
MErcedes från början av 90 talet.

Men are not born - Men are made

872 Inlägg
9 september 2008
AYGO, bellit ere

If its too loud you are too old!

1 129 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Kanske är lite väl sent, men jag ändrar på att denna tråden då den inte blev så jätte bra big_smilewink.

Vilka hatchback/kombisedaner har stort bagageutrymme som ex, Skoda octavia, saab 9-3 etc.?

1 129 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Har sett att saab 9-3, skoda octavia, honda civic, honda accord och ford mondeo har halvkombi med stort bagageutrymme. Vilken gillar ni mest, vet ni nå fler?.

Med tanke på alla svängiga vägar som finns i norge så är det bara bra ifall bilen har bra köregenskaper big_smile.
Senast redigerat av Palicuse (22 september 2008)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
20 september 2008
Saab eller Honda Accord tror jag Honda e rätt nice lite japs merca över dom iaf accorden

Cruel
20 september 2008
Mondeo. lätt mekat om det skulle bli trubbel. samt inte allt för mkt elektronik i motorn som en honda har..
har precis själv köpt mej en 96ans mondeo för pendlar bil dock kombi.

Men har lånat en kombicupe av bror min och det går att lasta mkt väl i dom.
Senast redigerat av Cruel (20 september 2008)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
20 september 2008
usch för gamla mondeos riktiga sunkbilar

1 129 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
Jag har alltid känt mig osäker på ford och ja va osäker på opel oxå. Men efter att ha haft opel i ett tag nu så har ja blivit mer positiv till märket. Men med tanke på alla fordar jag har sett så kommer det inte bli lika lätt att bli positiv det märket big_smile

1 129 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Jag tittade närmare på en 5D honda civic halvkombi för nån vecka sen. Den var rätt ok med tanke på vad de kostar att köpa, men däremot är det nåt med det yttre utseendet som ja inte gillar.

Han som ägde bilen sa att det inte va så lätt att skaffa annat är orginaldelar till japanare som va tillverkade i andra länder. Detta problem har ja aldrig hört talas om, men o andra sidan har ja aldrig ägt nån japanare heller.

Sök