3678
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
2 november 2008
fan va najs de ser ut med sidepipen big_smile

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
2 november 2008
hoppas på mycke bilder och att de du gjort är bra.

Vadå körkort?

Joas_86
8 november 2008
Trådstartare
Den här tråden är fan död alltså sad Datavirus men har iaf lämna iväg min dator hos en polare nu...

Datorn kommer få ett nytt liv nu !! HEHE.....

Tjena nu pratar vi om min volvo S70 turbo istället. Har gått ganska bra i garaget den sista tiden, har varit väldigt noga nu med slipningen, bara väntar på att få lön så man kan köpa slipgrund o massa annat skoj.

Vill helst få volvo s70 grundad före julafton de är min första önskelista i år big_smile Sen skiter jag verkligen vad man får, bara den är grundad o så.

Grenrör har man ju pillat på nu igen, vela fan inte ha wastgaten nera vid oljeruturen som värmde sönder hela slangen nästan :S Lär fan säga att de va mkt otrevligt bygge då sad Men nya friska tag, så montera jag av grenrör o börja kapa bort gamla röret till wg, och sedan montera jag dit grenrör och sen gjorde jag typ som en fást ställning hur jag vela placera wg, till slut blev det toppen bra. blev riktigt bra så att jag fick kapa hål i huven men de tar vi senare. Sen när jag hade placera klart allting så gjorde jag nya röret o punkta dit, sen åkte jag till brorsans jobb (Torsåker svets o plåt) Så fick han hel svetsa med TIG. Och de blev grymt bra faktis. Har nu bara de öppne frista röret kvar att fixa, men de kommer bli i rostfritt. Lär ha pengar så ja kan köpa ny fläns o rör !

Sen ska man stänga igen motorhuven big_smile Gick väl inte så bra, men de hade jag redan räknat ut att den skulle slå i... Så jag börja kika hur jag skulle göra hålet o huven ?? Var ju fan ganksa lätt, jag såg en öppning på huven så jag slipper kapa i balkar. Ni ser på bild hur jag menar !! Men motorhuven är inte riktigt klar ännu.

Vetten kylaren o intercooler passa inte bra ihop alltså ? Ni hänger med, vattenkylaren blir varm ic ska vara iskall, mitt kalla tryckrör blev aldrig riktigt kallt. Så kalla tryckröret blev aldrigt riktigt kallt, blev typ ljummen nästan sad Mycket otrevligt faktis, volvo gick som påse jordnötter. fast ändå piska man en chippad v70r ;P
Nu ska jag komma till saken, vatten kylaren har flyttas bak EXAKT 55mm. Så jag hade plattjärn hemma som ajag kapa till o sedan borra jag två hål i varje fäste. mer än så behöver jag inte göra. Och en ny intercooler ska inhandlas när pengarna finns. En ic ifrån Kl Racning med 3" anslutningar o är hela 76 mm tjock,  400 mm bred, 350 mm hög. Denna Intercooler borde levelera riktigt kall luft nu !!

Nya tryckrör ska börjas byggas om igen, fundering på 3" tryckrör denna gång. Och även i ROSTFRITT ! Ny dump ska också fixas då den andra funka som en plast dump ifrån audi s4 2.2 tq HAHA big_smile Alltså den va fan inte bra, många som säger att den är skit bra, släppte ut nästan all tryck så man fick bygga om på nytt, Jävla skit sak som bara låter. Nej du dennna gång blir de en återcirkulerande dump som funka som de ska !!

SOM SKA INHANDLAS.

Grundfärg.
Intercooler.
Rostfria rör/böjar.
Ny dump.
3" ljuddämpare.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/498067_m6k8eh.jpg
KLART NU ! Äntligen får man åka hem o montera om de blev bra ;D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/498078_ek2ied.jpg
Ny kapat o färskt big_smile Nu är de bara wg som ska monteras !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/498080_qryfpd.jpg
Wastgaten monterad. Fan vad snyggt det blev !! Vad tycker ni då ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/498084_vv4e8g.jpg
Wategaten äntligen på plats !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/498097_kn71j0.jpg
Vattenkylaren bakplacerad 55 mm exakt.
Senast redigerat av Joas_86 (8 november 2008)

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
9 november 2008
fett nice med updatering. du har gjort en hel del som du sa. Längtar efter nästa update.  MVH Micke Hjort

Vadå körkort?

726 Inlägg
9 november 2008
Ser bra ut smile fortsätt såhär!

5 089 Inlägg
9 november 2008
tyvärr ser det väldigt mycket "bonnmeck" ut med wgn ut igenom motorhuven så tycker jag..

\Lindgren

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 november 2008
haha alla sätt är bra utom dom dåliga! gillar din lösning att kapa i huven blir nog ganska passande med ett håll där.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Kokar ris
923 Inlägg
9 november 2008
tycker det ser väldigt konstigt ut, wastegaten behöver väl ingen direkt kylning...?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

8 277 Inlägg
10 november 2008
Mja, är ett rent estetiskt perspektivt så va det inte nå snyggt med hålet i huven i wg'n upp ur det. Möjligen om du hade kapat upp ett så litet hål som möjligt runt wg'n...

1 324 Inlägg
10 november 2008
Riktigt grymt projekt! Tycker det blev snygg med huven och allt sådär! smile

Joas_86
11 november 2008
Trådstartare
cenoxide skrev:
tycker det ser väldigt konstigt ut, wastegaten behöver väl ingen direkt kylning...?

Snacka verka du kunna göra, men att bygga bilar verka inte vara din grej ?

Hört talas om att man kan vara udda eller ?

Men tack för kommentar ändå. Jag tar de som en avensjuka !!

Ha en trevlig dag...

Joas_86
11 november 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Mja, är ett rent estetiskt perspektivt så va det inte nå snyggt med hålet i huven i wg'n upp ur det. Möjligen om du hade kapat upp ett så litet hål som möjligt runt wg'n...

Neeeej FAAAN.

Det blev ju hur bra som helst. alla har sina åsikter faktis. Finns en sak på din bil med som ja inte gillar med !

Men nu kör vi på så hära iaf, jag gör saker som ja tycker är snyggt !! Har PS o kollar hur de blir så ja vet vad jag göra !!

Joas_86
11 november 2008
Trådstartare
Tackar för komentarer som dåliga o bra big_smile hehe.

Men som sagt de kommer inte att ändras på något som jag gör. De ser bättre vid verkligheten !

Nej nu ska ja kila till garaget o dona med en motorkåpa som ja ska plsta, som ingen annan har !!

Mvh joas

689 Inlägg
11 november 2008
Håller tyvärr med om föregåenda talare att de ser ut som lite väl mycke bonnmeck med wastgaten genom huven

Joas_86
11 november 2008
Trådstartare
n_andersson skrev:
Håller tyvärr med om föregåenda talare att de ser ut som lite väl mycke bonnmeck med wastgaten genom huven

Bygg något sj då ?

Innan man börja prata om saker ??????

Alla har sina åsikter, de har jag också óm många bilar, men ja håller käften o bryr mig inte !!

Joas_86
11 november 2008
Trådstartare
Tjena...

då håller man på att göra en mall som ska bli en intercooler, kommerr bli stabilt, o så de blir inte snett heller , har alla mått osv.

Mätte på brorsans intercooler så de va tur att han hade en sån ic som ja ska ha !!

Tänkte ha en intercooler som ha anslutningarna bakåt, men insåg att jag måtta flytta ner vattenkylaren minst 50 mm o frida lite på kýlaren så man får på tryckrören. Men de sket sig med den intercoolern.

Så istället blir de med sido anslutningar fast nu får ja på en större också ;P

Mvh

769 Inlägg
11 november 2008
Tycker inte du ska ta folks åsikter som påhopp, bara för att någon säger att det i deras ögon inte ser estetiskt tilltalande ut behöver du inte bli sur och börja skriva kommentarer som du gör. Ta det lite lungt, huvudsaken är att du är nöjd med ditt arbete, bättre att inte kommentera tillbaka om man inte tål någons åsikt. Det är min åsikt iaf smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

726 Inlägg
11 november 2008
Joas_86 skrev:
n_andersson skrev:

Bygg något sj då ?

Alla har sina åsikter, de har jag också óm många bilar, men ja håller käften o bryr mig inte !!

men du tjatar ju jämt om att folk ska kommentera?:S då kan du ju inte bli förbannad å sur, för att inte alla tycker som dej ? :S

726 Inlägg
11 november 2008
Joas_86 skrev:
cenoxide skrev:

Snacka verka du kunna göra, men att bygga bilar verka inte vara din grej ?

Hört talas om att man kan vara udda eller ?

Men tack för kommentar ändå. Jag tar de som en avensjuka !!

Ha en trevlig dag...

vad är det för j'vla personangrepp  ? han skriver sin åsikt och sin fråga, inte konstigt att folk nästan struntar i din tråd för att dom inte kan ge en åsikt utan att få massa påhopp :S

1 004 Inlägg
11 november 2008
Joas_86 skrev:
n_andersson skrev:

Bygg något sj då ?

jag har byggt något själv får jag då säga att det ser tattigt ut?.../jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Sök