Den här tråden är fan död alltså

Datavirus men har iaf lämna iväg min dator hos en polare nu...
Datorn kommer få ett nytt liv nu !! HEHE.....
Tjena nu pratar vi om min volvo S70 turbo istället. Har gått ganska bra i garaget den sista tiden, har varit väldigt noga nu med slipningen, bara väntar på att få lön så man kan köpa slipgrund o massa annat skoj.
Vill helst få volvo s70 grundad före julafton de är min första önskelista i år

Sen skiter jag verkligen vad man får, bara den är grundad o så.
Grenrör har man ju pillat på nu igen, vela fan inte ha wastgaten nera vid oljeruturen som värmde sönder hela slangen nästan :S Lär fan säga att de va mkt otrevligt bygge då

Men nya friska tag, så montera jag av grenrör o börja kapa bort gamla röret till wg, och sedan montera jag dit grenrör och sen gjorde jag typ som en fást ställning hur jag vela placera wg, till slut blev det toppen bra. blev riktigt bra så att jag fick kapa hål i huven men de tar vi senare. Sen när jag hade placera klart allting så gjorde jag nya röret o punkta dit, sen åkte jag till brorsans jobb (Torsåker svets o plåt) Så fick han hel svetsa med TIG. Och de blev grymt bra faktis. Har nu bara de öppne frista röret kvar att fixa, men de kommer bli i rostfritt. Lär ha pengar så ja kan köpa ny fläns o rör !
Sen ska man stänga igen motorhuven

Gick väl inte så bra, men de hade jag redan räknat ut att den skulle slå i... Så jag börja kika hur jag skulle göra hålet o huven ?? Var ju fan ganksa lätt, jag såg en öppning på huven så jag slipper kapa i balkar. Ni ser på bild hur jag menar !! Men motorhuven är inte riktigt klar ännu.
Vetten kylaren o intercooler passa inte bra ihop alltså ? Ni hänger med, vattenkylaren blir varm ic ska vara iskall, mitt kalla tryckrör blev aldrig riktigt kallt. Så kalla tryckröret blev aldrigt riktigt kallt, blev typ ljummen nästan

Mycket otrevligt faktis, volvo gick som påse jordnötter. fast ändå piska man en chippad v70r ;P
Nu ska jag komma till saken, vatten kylaren har flyttas bak EXAKT 55mm. Så jag hade plattjärn hemma som ajag kapa till o sedan borra jag två hål i varje fäste. mer än så behöver jag inte göra. Och en ny intercooler ska inhandlas när pengarna finns. En ic ifrån Kl Racning med 3" anslutningar o är hela 76 mm tjock, 400 mm bred, 350 mm hög. Denna Intercooler borde levelera riktigt kall luft nu !!
Nya tryckrör ska börjas byggas om igen, fundering på 3" tryckrör denna gång. Och även i ROSTFRITT ! Ny dump ska också fixas då den andra funka som en plast dump ifrån audi s4 2.2 tq HAHA

Alltså den va fan inte bra, många som säger att den är skit bra, släppte ut nästan all tryck så man fick bygga om på nytt, Jävla skit sak som bara låter. Nej du dennna gång blir de en återcirkulerande dump som funka som de ska !!
SOM SKA INHANDLAS.
Grundfärg.
Intercooler.
Rostfria rör/böjar.
Ny dump.
3" ljuddämpare.
KLART NU ! Äntligen får man åka hem o montera om de blev bra ;D
Ny kapat o färskt
Nu är de bara wg som ska monteras !!
Wastgaten monterad. Fan vad snyggt det blev !! Vad tycker ni då ?
Wategaten äntligen på plats !
Vattenkylaren bakplacerad 55 mm exakt.