Matte_s skrev:
Tjenare Joas.
Kul att det verkar hända något för dig.
Såg att jag fått ett mail av dig ang spacklet. Jag har fyllt igen hålen för torkararmarna en gång på en s70 med vanliga spackel och det funkade kanonbra. (uppskattad fyllnadshöjd på 28mm.)
En del verkar ha väldigt konstiga erfarenheter och fördomar för just polyester spackel. Jag föredrar ju att tenn spackla, dock dyrare men blir ett med materialet på ett annat sätt. Dock är det en pp-pdm plast vi pratar om nu.
Denna plast mår absolut bäst av att tillsätta liknande material, Alltså så vore det mest optimala att plastsvetsa med samma tillsatsmaterial som kofångaren innehåller.
Likadant med denna procedur så används den allt för sällan av hobbymekaniker därför faller valet på polyester spackel.
Plastic Padding är det fabrikatet som lovordar sina produkter bäst och är mig veterligt det enda fabrikatet som kan garantera sin kvalitet(därför bilmetro använder sig av just plastic padding i Dalarna).
Men för att återvända till ämnet så tar du bort spacklet enklast med en kniv eller liknande.
Hur är underarbetet gjort? Vilket kornstorlek har du slipat med under spacklet?
Jag skulle ha dragit lite långfibrigt glasfiberspackel först och avslutat med ytan med ett vanligt finspackel. Gärna slipat bort all färg med exempelvis 80 papper(dock ska så grovt papper aldrig någonsin användas på material med metall i botten).
Kan avslutande säga att jag tror det håller precis lika bra så som du gjort nu än att ta bort allt och börja om med glasfiber, sålänge du vet med dig att underarbetet är okey gjort.
PS: Jag har två rallystolar som skulle sitta som en käftsmäll i din bil

, och jag behöver en r-kofångare att kapa sönder

.
EDIT:
http://www.garaget.org/?car=21913&image=183558 Såhär gjorde jag med huven på en bil jag haft förut. Den högra svarta linjen sitter 15-20mm högre upp än den vänstra. Men ingen har någonsin sett och påpekat det förrens jag berättat

. Kan dock tillägga att detta inte gjordes i nyktert tillstånd.
Så med andra ord behöver du inte vara så petig. (Jag lackade dock grillen svart efteråt för att skymma det lite mer.)
Mvh Mattias