2066
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 december 2008
Har alldrig tyckt att NÅN S70 har sett bra ut, men den här blir riktigt fin big_smile Gillar side pipen å WGn, mycket snyggt gjort fortsätt så.

Mvh Sjovold

----->Strippen S2<-----

VCRACING

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
19 december 2008
men snälla ingen jävla 5" stuprör sidepipe på en s70.

V8 - 4 Life

961 Inlägg
19 december 2008
tur att alla tycker olika om hur bilar ska se ut .......

Pure DieselPower

Truckdriver
258 Inlägg
19 december 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/479294_boivyu.jpg
Inte riktigt klart hur jag ska göra på slutet, ska försöka göra de lite bättre !! Om man ska vinkla ner den en aning lite mer, så det blir en bra linje !

Tja.
Börjar med att säga att du gör ett grymt jobb. Har läst igenom alla sidor nu och kan säga att det är tur att smaken e som baken, delad. Hur skulle alla stylade bilar se ut i Sverige om alla skulle tycka samma?

STÅ PÅ DIG!!!

Lägger in en bild på hur huven på min 850 ser ut tvåfärgad, med mattsvart och blå lack.
Lite dålig bild tagen med mobil.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34586/523609_2nyjeb.jpg
Senast redigerat av BoBo84 (19 december 2008)

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Joas_86
19 december 2008
Trådstartare
kenny87 skrev:
Är det vanligt spackel du har lagt igen spåren med i fronten och bakkjolen? Säker på att det kommer hålla isåfall? Ser ballt ut annars wink

Där du sa nu stämmer de är vanligt spackel sad Och jag vet att de kommer spricka till slut.

Någon som vet hur man får av de lättast ?

mvh

Joas_86
19 december 2008
Trådstartare
sjovold skrev:
Har alldrig tyckt att NÅN S70 har sett bra ut, men den här blir riktigt fin big_smile Gillar side pipen å WGn, mycket snyggt gjort fortsätt så.

Mvh Sjovold

tackar KUL och höra faktiskt !

Men vet dock inte hur ja ska få bort spacklet på fronten :S Har man stått gjort jobb i onödan, o nu ska man försöka få bort allt med sad

mvh

Joas_86
19 december 2008
Trådstartare
Tackar alla för komentar. Alla har olika smaker som sagt !

Men är de någon som vet hur man får av spacklet på fronten bak/fram ? De är spacklat med vanligt spackel sad Eller går de inte göra något åt de ?

mvh

1 878 Inlägg
19 december 2008
Hellquist skrev:
Haha, tänkte väl att du måste veta vad det är för bil..

Regnr:  MMR008
Fabrikat: VOLVO L + S70
Färg: MBLÅ     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998     Fordonsslagsklass: I
Motoreffekt:  142,0

Alltså 193hk. Då är det ju varken en R eller en T5 utan precis som Marlboroman skriver en 2.5T. Det går att plocka effekt ur de också men man undrar ju varför du skriver R eller T5 när det inte är det..

Förlåt att jag drar fram detta igen. Att det inte står på VV betyder inget. finns tonvis utav v70R som det ej står R på. fast det är en äkta R. samt motor och motor betäckning är korrekt. så lite inte på VV till 100%!

edit: Står aldrig i Vv:s register om det är en R eller inte,finns även de som det står tex R+S60(eller nåt sånt).
Utan man får kolla hur många kW /Hk det anges och sedan ta reda på hur många kw/Hk R-modellen skall ha. "saxat ifån TPC"
Senast redigerat av Frozen1985 (20 december 2008)

620 Inlägg
19 december 2008
porsche gul.... Den lyser verkligen upp tillvaron...big_smile

689 Inlägg
20 december 2008
BoBo84 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/479294_boivyu.jpg
Inte riktigt klart hur jag ska göra på slutet, ska försöka göra de lite bättre !! Om man ska vinkla ner den en aning lite mer, så det blir en bra linje !

Tja.
Börjar med att säga att du gör ett grymt jobb. Har läst igenom alla sidor nu och kan säga att det är tur att smaken e som baken, delad. Hur skulle alla stylade bilar se ut i Sverige om alla skulle tycka samma?

STÅ PÅ DIG!!!

Lägger in en bild på hur huven på min 850 ser ut tvåfärgad, med mattsvart och blå lack.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/34586/523609_2nyjeb.jpg

fy fan va fult!

Truckdriver
258 Inlägg
20 december 2008
n_andersson skrev:
BoBo84 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/479294_boivyu.jpg

Tja.

STÅ PÅ DIG!!!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/34586/523609_2nyjeb.jpg

fy fan va fult!

Kan tillägga att det var målat så när jag köpte bilen.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

501 Inlägg
20 december 2008
Frozen1985 skrev:
Hellquist skrev:

Alltså 193hk. Då är det ju varken en R eller en T5 utan precis som Marlboroman skriver en 2.5T. Det går att plocka effekt ur de också men man undrar ju varför du skriver R eller T5 när det inte är det..

Förlåt att jag drar fram detta igen. Att det inte står på VV betyder inget. finns tonvis utav v70R som det ej står R på. fast det är en äkta R. samt motor och motor betäckning är korrekt. så lite inte på VV till 100%!

edit: Står aldrig i Vv:s register om det är en R eller inte,finns även de som det står tex R+S60(eller nåt sånt).
Utan man får kolla hur många kW /Hk det anges och sedan ta reda på hur många kw/Hk R-modellen skall ha. "saxat ifån TPC"

Polarens 855R står det R på i vv...

OBS: Ironi

272 Inlägg
20 december 2008
Frozen1985 skrev:

Men herregud, är det en 193hk's är det B5254T-motorn, o ingenR. Du kan ju ta din dumpventil och dumpa lite på stan om du tycker det är ballt!
Senast redigerat av jip (20 december 2008)

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
20 december 2008
Joas_86 skrev:
sjovold skrev:

Mvh Sjovold

tackar KUL och höra faktiskt !

Men vet dock inte hur ja ska få bort spacklet på fronten :S Har man stått gjort jobb i onödan, o nu ska man försöka få bort allt med sad

mvh

Går det inte att slipa bort de då? dock lite drygt men men...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

128 Inlägg
20 december 2008
Tjenare Joas.

Kul att det verkar hända något för dig.

Såg att jag fått ett mail av dig ang spacklet. Jag har fyllt igen hålen för torkararmarna en gång på en s70 med vanliga spackel och det funkade kanonbra. (uppskattad fyllnadshöjd på 28mm.)

En del verkar ha väldigt konstiga erfarenheter och fördomar för just polyester spackel. Jag föredrar ju att tenn spackla, dock dyrare men blir ett med materialet på ett annat sätt. Dock är det en pp-pdm plast vi pratar om nu.

Denna plast mår absolut bäst av att tillsätta liknande material, Alltså så vore det mest optimala att plastsvetsa med samma tillsatsmaterial som kofångaren innehåller.
Likadant med denna procedur så används den allt för sällan av hobbymekaniker därför faller valet på polyester spackel.

Plastic Padding är det fabrikatet som lovordar sina produkter bäst och är mig veterligt det enda fabrikatet som kan garantera sin kvalitet(därför bilmetro använder sig av just plastic padding i Dalarna).

Men för att återvända till ämnet så tar du bort spacklet enklast med en kniv eller liknande.

Hur är underarbetet gjort? Vilket kornstorlek har du slipat med under spacklet?
Jag skulle ha dragit lite långfibrigt glasfiberspackel först och avslutat med ytan med ett vanligt finspackel. Gärna slipat bort all färg med exempelvis 80 papper(dock ska så grovt papper aldrig någonsin användas på material med metall i botten).

Kan avslutande säga att jag tror det håller precis lika bra så som du gjort nu än att ta bort allt och börja om med glasfiber, sålänge du vet med dig att underarbetet är okey gjort.

PS: Jag har två rallystolar som skulle sitta som en käftsmäll i din bil wink, och jag behöver en r-kofångare att kapa sönder smile.

EDIT: http://www.garaget.org/?car=21913&image=183558
Såhär gjorde jag med huven på en bil jag haft förut. Den högra svarta linjen sitter 15-20mm högre upp än den vänstra. Men ingen har någonsin sett och påpekat det förrens jag berättat wink. Kan dock tillägga att detta inte gjordes i nyktert tillstånd.
Så med andra ord behöver du inte vara så petig. (Jag lackade dock grillen svart efteråt för att skymma det lite mer.)

Mvh Mattias
Senast redigerat av Matte_s (20 december 2008)

Joas_86
20 december 2008
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
Hellquist skrev:

Detta viste ja redan.

En i stan har en 2.5 turbo bara, men enligt vv så är de en S60R :S

272 Inlägg
20 december 2008
S60R är 2.5 liters turbo smile

Joas_86
20 december 2008
Trådstartare
Matte_s skrev:
Tjenare Joas.

Kul att det verkar hända något för dig.

Såg att jag fått ett mail av dig ang spacklet. Jag har fyllt igen hålen för torkararmarna en gång på en s70 med vanliga spackel och det funkade kanonbra. (uppskattad fyllnadshöjd på 28mm.)

En del verkar ha väldigt konstiga erfarenheter och fördomar för just polyester spackel. Jag föredrar ju att tenn spackla, dock dyrare men blir ett med materialet på ett annat sätt. Dock är det en pp-pdm plast vi pratar om nu.

Denna plast mår absolut bäst av att tillsätta liknande material, Alltså så vore det mest optimala att plastsvetsa med samma tillsatsmaterial som kofångaren innehåller.
Likadant med denna procedur så används den allt för sällan av hobbymekaniker därför faller valet på polyester spackel.

Plastic Padding är det fabrikatet som lovordar sina produkter bäst och är mig veterligt det enda fabrikatet som kan garantera sin kvalitet(därför bilmetro använder sig av just plastic padding i Dalarna).

Men för att återvända till ämnet så tar du bort spacklet enklast med en kniv eller liknande.

Hur är underarbetet gjort? Vilket kornstorlek har du slipat med under spacklet?
Jag skulle ha dragit lite långfibrigt glasfiberspackel först och avslutat med ytan med ett vanligt finspackel. Gärna slipat bort all färg med exempelvis 80 papper(dock ska så grovt papper aldrig någonsin användas på material med metall i botten).

Kan avslutande säga att jag tror det håller precis lika bra så som du gjort nu än att ta bort allt och börja om med glasfiber, sålänge du vet med dig att underarbetet är okey gjort.

PS: Jag har två rallystolar som skulle sitta som en käftsmäll i din bil wink, och jag behöver en r-kofångare att kapa sönder smile.

EDIT: http://www.garaget.org/?car=21913&image=183558
Såhär gjorde jag med huven på en bil jag haft förut. Den högra svarta linjen sitter 15-20mm högre upp än den vänstra. Men ingen har någonsin sett och påpekat det förrens jag berättat wink. Kan dock tillägga att detta inte gjordes i nyktert tillstånd.
Så med andra ord behöver du inte vara så petig. (Jag lackade dock grillen svart efteråt för att skymma det lite mer.)

Mvh Mattias

Fan vilken KILLE du är ! En som kan alltså, men ja lär nog fixa en vassare kniv isf faktiskt om jag ska kunna få bort all spackel.

Ja vist ja vet att du vill ha min front. Men sportstolar är ja inte intresserad av längre big_smile men pengar tar jag gärna emot, ett bra bud så säljer jag iväg den till dig. För jag vet att du kan bygga o kapa i saker ;P hehe.

Jo de dära om spacklet stämmer, för när jag såg en luftbubbla på spacklet så tog jag en kniv o hela skiten lossna typ, så ja tog bort all med en slö kniv ifrån 1800 talet typ (HEHE) Men den bakre stötisen sitter de fast mer sad Något jag får pula med nu.

Ge ett bud på FRONTEN !

Tack för hjälpen MASEN RACING !
mvh

Joas_86
20 december 2008
Trådstartare
jip skrev:

känner själv killen som har den.

Och han säger att de är en 2.5l turbo bara. Kolla även på hans motorstyrka de var då inga 300 hk som en s60 har ?

272 Inlägg
20 december 2008
Joas_86 skrev:
jip skrev:

känner själv killen som har den.

Och han säger att de är en 2.5l turbo bara. Kolla även på hans motorstyrka de var då inga 300 hk som en s60 har ?

Det var inte det jag menade, utan att även R:en är en 2.5T, fast med K24 snurra och ingen LTT som du antaligen syftare på! Förstår vad du menar smile Märkligt de där med VV, är kankse mkt slarv vid import.

Sök