1864
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Joas_86
20 december 2008
Trådstartare
n_andersson skrev:
BoBo84 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/479294_boivyu.jpg
Inte riktigt klart hur jag ska göra på slutet, ska försöka göra de lite bättre !! Om man ska vinkla ner den en aning lite mer, så det blir en bra linje !

Tja.
Börjar med att säga att du gör ett grymt jobb. Har läst igenom alla sidor nu och kan säga att det är tur att smaken e som baken, delad. Hur skulle alla stylade bilar se ut i Sverige om alla skulle tycka samma?

STÅ PÅ DIG!!!

Lägger in en bild på hur huven på min 850 ser ut tvåfärgad, med mattsvart och blå lack.
Lite dålig bild tagen med mobil.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/34586/523609_2nyjeb.jpg

fy fan va fult!

Undra om du talar med rätt person alltså ? Ska egetligen inte vara så stor i käften längre.

bara en sak ja kan säga  !

Joas_86
20 december 2008
Trådstartare
jip skrev:
Joas_86 skrev:
jip skrev:
S60R är 2.5 liters turbo smile

känner själv killen som har den.

Och han säger att de är en 2.5l turbo bara. Kolla även på hans motorstyrka de var då inga 300 hk som en s60 har ?

Det var inte det jag menade, utan att även R:en är en 2.5T, fast med K24 snurra och ingen LTT som du antaligen syftare på! Förstår vad du menar smile Märkligt de där med VV, är kankse mkt slarv vid import.

jo de är sant.

Så en s60r har alltså 2.5 l ? trodde dem hade 2.3 o 2.0 big_smile Något ja har lärt mig nu hur de är !

128 Inlägg
20 december 2008
jip skrev:

-03 eller -04 Ökade volvo litervolymen i sina s60in till 2,5l med överladdningen. Detta betyder alltså inte att det behöver vara en R för det.

Dock tycker jag vi avslutar diskutionen om sånt som inte rör Joas projekt.

Joas_86 skrev:
Fan vilken KILLE du är ! En som kan alltså, men ja lär nog fixa en vassare kniv isf faktiskt om jag ska kunna få bort all spackel.

Ja vist ja vet att du vill ha min front. Men sportstolar är ja inte intresserad av längre  men pengar tar jag gärna emot, ett bra bud så säljer jag iväg den till dig. För jag vet att du kan bygga o kapa i saker ;P hehe.

Jo de dära om spacklet stämmer, för när jag såg en luftbubbla på spacklet så tog jag en kniv o hela skiten lossna typ, så ja tog bort all med en slö kniv ifrån 1800 talet typ (HEHE) Men den bakre stötisen sitter de fast mer  Något jag får pula med nu.

Ge ett bud på FRONTEN !

Tack för hjälpen MASEN RACING !
mvh

Det var så lite så. Vart ett långt svar på en kort fråga.

Mvh Mattias

Joas_86
20 december 2008
Trådstartare
Matte_s skrev:
jip skrev:

-03 eller -04 Ökade volvo litervolymen i sina s60in till 2,5l med överladdningen. Detta betyder alltså inte att det behöver vara en R för det.

Dock tycker jag vi avslutar diskutionen om sånt som inte rör Joas projekt.

Joas_86 skrev:
Fan vilken KILLE du är ! En som kan alltså, men ja lär nog fixa en vassare kniv isf faktiskt om jag ska kunna få bort all spackel.

Ja vist ja vet att du vill ha min front. Men sportstolar är ja inte intresserad av längre  men pengar tar jag gärna emot, ett bra bud så säljer jag iväg den till dig. För jag vet att du kan bygga o kapa i saker ;P hehe.

Jo de dära om spacklet stämmer, för när jag såg en luftbubbla på spacklet så tog jag en kniv o hela skiten lossna typ, så ja tog bort all med en slö kniv ifrån 1800 talet typ (HEHE) Men den bakre stötisen sitter de fast mer  Något jag får pula med nu.

Ge ett bud på FRONTEN !

Tack för hjälpen MASEN RACING !
mvh

Det var så lite så. Vart ett långt svar på en kort fråga.

Mvh Mattias

Tack Matte ! Någon som förstår vad projektet handlar om !

Kom på ett bra bud nu så ja blir av méd den. eller om den stannar kvar hos mig...

Vill ha en annan front nu bara !

Mvh

Joas_86
2 januari 2009
Trådstartare
Tjena alla...

Nu är tyvär tråden tråkig igen, då man inte har tid att skriva osv. Men bygget håller jag på där emot.

Tryckrör på höger sida har jag byggt klart, dock inga bilder.

Väntar på en fin löning så man kan köpa slipgrund. Så man får börja grunda så den ser lite bättre ut nu vad den gör nu big_smile hehe.

Tills nästa vecka ska ja bygga på andra tryckrör. Som sagt i 3" alltså.

Bygga ett öppet rör åt wastgaten, sedan ha en ny/beg motorhuv, då den gamla jag tappa i backen sad FAN VAD TRIST. Men men. Så man inte får på xc grillen :S

Alltså så jag orkar inte göra ett scoop längre, kommer dock sänka ner wg mkt så den inte är så högt upp som nu, men den kommer synas fast mkt mindre nu ! Och öppna röret kommer synas, sedan ska ja göra en plåt så man inte förstör lacken osv. Ni kommer se senare !

Sen har jag köpt mig en bränsleregulator BTR 01. Någon som kan förklara hur man kopplar den på lättast sätt på min original fuelrail ?

Något ni undra, många verkar inte gilla skiten längre ?

Mvh

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/532957_ltbglj.jpg
Någon som vet hur man kopplar den på original fuelrail ? På lättaste sätt ?

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
2 januari 2009
gött att de börjar hända lite saker igen, förbannat synd med huven bara hmm

Joas_86
3 januari 2009
Trådstartare
ReinarT skrev:
gött att de börjar hända lite saker igen, förbannat synd med huven bara hmm

Lite surt är de, men sådant kan ju hända alla tongue

Ta nya friska tag bara o köpa en ny motorhuv de !

Väntar nu bara på löningen den 15e. Får se om man får en safftig LÖN. Jobba julafton osv osv nyår osv, så de lär ju bli en hel del big_smile

//joas

KHRacing
3 januari 2009
Trådstartare
De där BTR´na är inget att ha, jag körde sönder två st på en kväll när vi startade upp min bil i somras.
Skaffa en Malpassi istället -går att finna nya för 1100kr.

Joas_86
3 januari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
De där BTR´na är inget att ha, jag körde sönder två st på en kväll när vi startade upp min bil i somras.
Skaffa en Malpassi istället -går att finna nya för 1100kr.

Tack för tipset !! Kosta bara 350 kr REA, så de gör inget big_smile

Men brorsan min var också lite mot min regulator, och han sa att Malpassi var tre dubbla bättre.

vart köper man dem då ?

//joas

677 Inlägg
3 januari 2009
Snåla inte med BTR, det kan stå dig dyrt, känner personer som fått brända kolvar pga att btr fuckade upp trycket sad

Kör på AEM eller liknande som är dyr, man ffår ofta vad man betalar för!

Joas_86
3 januari 2009
Trådstartare
Bergkuist skrev:
Snåla inte med BTR, det kan stå dig dyrt, känner personer som fått brända kolvar pga att btr fuckade upp trycket sad

Kör på AEM eller liknande som är dyr, man ffår ofta vad man betalar för!

ja med en BRÄNND kolv vill jag nog inte få. Iaf inte när man får ut bilen !

Hehe.

Men tack för hjälpen !

//jaos

Joas_86
4 januari 2009
Trådstartare
Tjena.

Nu har jag ÄNTLIGEN valt färgen !

Har nämligen kika här o där vilka bil community hem sidor, och vad jag inte hittar så är det en skit läcker volvo s70 R T5 T5R Turbo vanlig GLT OSV OSV med färgen OCEANB BLUE färgen ifrån Volvo v70n. Den är så inåt helveta snygg. Den ska jag sattsa på nu iaf!

Så jag kommer köra en OCEAN BLUES70 T5 i sommar. Denna kommer synas på Elmia kanske, Vallåkra är bokat redan. TPC träffar, Garage träffar mm mm mm ! Sen väntar ni med andra saker än färgen bara big_smile

OCEAN BLUE, sedan SVART tak och baklucka, sedan två färgad motorhuv. Ni kommer få se hur detta blir.

Ni kan inte ens övertala mig om färgen nu längre heller ! (PUNKT SLUT)

//Joas

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/534424_ehq9nh.jpg
OCEAN BLUE... Är denna färg något snygg eller ? En Clean snygg VOLVO S70 T5 med ocean blue kan fan inte bli bättre ! (Bilden är ifrån en kille hem ifrån)

2 638 Inlägg
4 januari 2009
Kommer att bli kanon bra tror jag, väntar med spänning på slutresultatet. Hur långt är det kvar till lackering? Lycka till med projektet fortsättningsvis smile

5 089 Inlägg
4 januari 2009
Laserblå tycker jag skulle passa bättre då;P men den mörkblåa blir inte fel heller;P

\Lindgren

Joas_86
4 januari 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
Laserblå tycker jag skulle passa bättre då;P men den mörkblåa blir inte fel heller;P

lazerblue är det inge fel på heller.

Men de finns en redan som har den på garaget ;P

Men vem vet kanske kan ändra sig ?!

Men Ocean blue är bra grym den med ! cool

Joas_86
4 januari 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Kommer att bli kanon bra tror jag, väntar med spänning på slutresultatet. Hur långt är det kvar till lackering? Lycka till med projektet fortsättningsvis smile

Så fort jag har pengar över så ska jag iaf beställa grundfärg före. Sen kan vi ta lackning.

Karossen är klar för grundning nu iaf !

Lite små saker jag lär fixa innan grundning med. Men om en snar framtid så kommer allt bli klart, hoppas innan Elmia, kan bli svårt pgr av pengarna yikes

//Joas

2 638 Inlägg
4 januari 2009
Joas_86 skrev:
Aker_s40 skrev:

Så fort jag har pengar över så ska jag iaf beställa grundfärg före. Sen kan vi ta lackning.

Karossen är klar för grundning nu iaf !

Lite små saker jag lär fixa innan grundning med. Men om en snar framtid så kommer allt bli klart, hoppas innan Elmia, kan bli svårt pgr av pengarna yikes

//Joas

Brukar vara pengarna som styr tyvärr. Men man får hoppas att du fått den klar till elmia, ska du ställa ut den där eller är elmia bara ett mål annars?

Har länge gått och velat om jag skulle sälja min volvo, men har bestämt mig för att ha kvar den och har nu äntligen börjat beställa lite grejer till den.

Det är kul att hålla på och greja lite, skillnaden är väl att du lägger ner massor med mera tid på ditt projekt: P

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
4 januari 2009
ocean blue är en svin snygg färg:D

1 863 Inlägg
4 januari 2009
Bra val av färg! Kommer bli snyggt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

230 Inlägg
4 januari 2009
rätt val av färg!smile snygg färg de!

Sök