2311
Sök

Hur många ggr har du blivigt stoppas av Polisen ( maktmissbrukarna ) under en och samma dag?

196 Inlägg
11 september 2008
JapMax skrev:
Vet du vad dom sa till mig sist jag vart stoppad i Motala efter att jag frågat vafan dom håller på med, "Vi sa att vi skulle stanna den första bilen vi såg" .. haha förmodligen, get a life snutjävlar!

Ja i motala gör poliserna inte sitt jobb(tyvärr). Det finns så pass mycket viktigare uppgifter för dom på fredag/lördag kvällarna. tex stoppa misshandel och ta hand om missbruk osv... neä istället står dom mitt i city med lasern  vid midnatt...usch

336 Inlägg
11 september 2008
Vart stoppad 3ggr inom en timme på samma ställe, första gången var det bara och visa körkort och blåsa och köra, andra gången vart det flygandebes på andra sidan gatan, tredje gången så tyckte polisen att vi kunde detta då fick jag bara åka :p

933 Inlägg
11 september 2008
Scuderia_Lusso skrev:
discokapten skrev:
Jag vet inte hur många gånger jag blivit stoppad, sist så hade jag och min polare varsin bil påväg upp till älvdalen ifrån falun, körde kanske 120-130 påvägen upp, körde om några, vart omkörda av några, en timmes helt vanlig körning mao.
När vi kommer till utkanten av mora så står det en polisbil och väntar på oss och lägger sig bakom mig, det är 90 väg så nog lägger jag mig i 90, börjar närma oss mcdonalds då han stannar mig på en enfilig väg, skumt tänkte, kanske har några lampor som inte funkar på bilen, polaren fortsätter fram mot rondellen, vips så kommer det fram två bilar och stoppar honom precis vid väjningspliktsträcket, dumt ställe tänkte vi mest.
Det kommer fram en polis till mig och frågar om jag har körkort och om jag isf vill behålla det, naturligtvis så svarar jag på båda frågorna, han ser lite bitter ut och frågar om jag körde som en idiot i rättvik, naturligtvis så svarar jag nej på den frågan, då säger han att flera stycken har ringt in till polisen och påstått att vi har legat över 200, lekt chickenrace mot mötande, gjort omkörningar vid refuger osv, inget av det är sant, ingen av bilarna gick över 170 (Golf 2:a och Audi 100 Avant) han skäller lite på mig och säger åt mig att ta det lugnare i framtiden och jag får åka, min polare som har varit tungt kriminellt belastad för några år sen, får göra det optiska drogprovet, en utfrågning om hans bakrund osv.

Tycker jag det är maktmissbruk? Nope, nån ringde in, klagade och polisen gick på (visserligen felaktiga) uppgifterna och gjorde sitt jobb, dom stoppade oss.

Men om du hade haft din saab ( min gamla vinter/skitbil ) med det nya filtret som du lagt upp i galleriet så hade du haft hastigheter närmare 350km/h.

Och dina bilar gör väl minst 450?

Jackass
802 Inlägg
11 september 2008
Amstaff skrev:
4ggr på en kväll i Umeå, inte böter en enda gång.

Numera är det böter varje gång man blir stoppad...statens kassako..

Har åkt på 4 st en kväll i umeå jag med, 2 ggr på ersboda, en utanför järnvägsstationen och sista borta på statiol vid sjukan.

Fast poliskåren i umeå är ett stort skämt, 95% aspiranter med hormonproblem.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 september 2008
Jag har faktiskt bara blivit stoppad en gång i hela mitt liv. Då var jag ute med mitt nya KK. Hon hade
munnen full medans jag körde. Då kom farbror blå och stoppade oss. Där satt jag med uppknäppta
byxor, och ja... snuten garvade väl mest. wink

Körv
3 535 Inlägg
11 september 2008
Hexenhammer skrev:
Jag har faktiskt bara blivit stoppad en gång i hela mitt liv. Då var jag ute med mitt nya KK. Hon hade
munnen full medans jag körde. Då kom farbror blå och stoppade oss. Där satt jag med uppknäppta
byxor, och ja... snuten garvade väl mest. wink

Låter som en skröna i ärlighetens namn tongue

Truckdriving Man

Whitetrash
589 Inlägg
11 september 2008
Scuderia_Lusso skrev:
... FBI en fredagskväll. Han vä...

I Sverige heter det Polis.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

811 Inlägg
11 september 2008
har bara blivit stoppad en gång  det var igår när jag körde motorcykel

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

30 Inlägg
11 september 2008
aldrig:) än så länge

30 Inlägg
11 september 2008
aldrig:) än så länge

1 532 Inlägg
11 september 2008
7 gånger för bälte på en dag o fick böter alla gångerna!

96 Inlägg
11 september 2008
Turtleboy skrev:

Det är ju bara korkat. Köra utan bälte alltså...

811 Inlägg
11 september 2008
Crusty_83 skrev:
Turtleboy skrev:

Det är ju bara korkat. Köra utan bälte alltså...

Nej det dummaste är att göra det 7 gånger på en dag

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Mästare
2 947 Inlägg
11 september 2008
__Marcus skrev:
Men klaga så in i helvete för att dom gör sitt jobb, om vi inte haft poliser - hur hade landet sett ut då tror du?

Deras jobb är inte att jävlas det är deras hobby...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Thorssa
11 september 2008
Jag har blivit stoppad 2 gånger på 15 sekunder en nyårsafton tongue Blev först invinkad i en nykterhetskontroll, när jag åkte därifrån vände jag i rondellen 50 meter längre bort och blev då invinkad på andra sidan vägen där de också stoppade bilar smile Fick dock åka när de förstod sin miss smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
11 september 2008
fan va trött man blir på att läsa om alla dessa "FBI" å "grisar" å allt vad ni nu skrivit! lägg ner för helvete, en del POLISER är bara ute efter att jävlas, och andra gör sitt jobb.. visst jag ar varit irriterad på polisen flera gånger och verkligen hatat dom, men jag växte till mig under mina första två år med kortet och har kommit fram till att dom är bra för oss.. funderar själv på att plugga till polis då det verkar vara ett kul yrke.. och ni som blivit stoppade i rutinkontroll, efter vägen, flera gånger på en kväll/dag, har knappast ngt att göra med att dom vill jävlas, dom gör sitt jobb, och kan inte bara välja vem dom ska stoppa, om dom inte misstänker brott, eller kan kan dom, men så länge man sköter sig så bryr sig inte polisen om er heller..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

DFFL
9 020 Inlägg
11 september 2008
__Marcus skrev:
Scuderia_Lusso skrev:
... FBI en fredagskväll. Han vä...

I Sverige heter det Polis.

Säpo är nog närmare sanningen om Sveriges motsvarighet till FBI.

Men han verkar inte ha alla höns på pinnen så det kvittar nog.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
11 september 2008
båge skrev:
fan va trött man blir på att läsa om alla dessa "FBI" å "grisar" å allt vad ni nu skrivit! lägg ner för helvete, en del POLISER är bara ute efter att jävlas, och andra gör sitt jobb.. visst jag ar varit irriterad på polisen flera gånger och verkligen hatat dom, men jag växte till mig under mina första två år med kortet och har kommit fram till att dom är bra för oss.. funderar själv på att plugga till polis då det verkar vara ett kul yrke.. och ni som blivit stoppade i rutinkontroll, efter vägen, flera gånger på en kväll/dag, har knappast ngt att göra med att dom vill jävlas, dom gör sitt jobb, och kan inte bara välja vem dom ska stoppa, om dom inte misstänker brott, eller kan kan dom, men så länge man sköter sig så bryr sig inte polisen om er heller..

håller med där, dra inte alla snutar över en kam , dom allra flesta polisar jag har haft att göra med har varit schysta..!! T.ex: När jag var chaffis åt en kompis så hade ahn glömt å skaffa försäkring på bilen + att den svartrök så in i helvete...så vi blev stoppade å dom kollade givetvis det...men vi fick åka vidare bara vi tog de lugnt...smile

77 Inlägg
11 september 2008
Blackscorpion skrev:
2 ggr på en kväll med 2 olika bilar!! Första bilen hade jag P-ljus + Dimljusen och då bad dom mig sätta på halvljuset och sa att ser jag dig igen så åker du på böter. Senare kommer jag med min bil och har då på halvljuset och möter snuten och dom tvär vänder och kör efter och stoppar mig. Samma polis,  han bad mig sätta på enbart P-ljusen (blåa) Polisen: vad var de jag sa till dig tidigare, de blir böter (300:-) wink

Va? fick du betala böter?? =O

Dunka plåt och leva jävel :D

Automationselektriker
213 Inlägg
11 september 2008
blivit stoppad 1 gång på nästan 1 och ett halvt år, då vart ja stoppad för ja komme genom korsningen över övergångsställe lite smått sidledes, dock ingen böter

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

Sök