1393
Sök

BMW 523i - Är denna M?

26 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Tjenare, min kompis äger en bmw 523i.
Allting på den e orginal osv, men på ratten och o växel grejen, står det iiM eller ngt, alltså det dära "M" Tecknet...
Betyder det att bilen e Bmw 523i M  då eller?
Visste inte vart jag skulle lägga tråden för övrigt..tongue

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 september 2008
Nej jag skulle inte kalla den M, även om många säkert skulle göra det. På tillvalslistan kan du välja till sådana enkla saker, men för att modellen ska kunna kallas M tycker jag att det ska vara mer än bara en ratt och vxl spak.

376 Inlägg
11 september 2008
nej, det är inte en M som ovanstående också säger. Den har helt enkelt beställts med M-ratt samt växelknopp. För at tden ska vara en iM så ska det vara fullt M optik, Både invändigt och utvändigt. M sportchassi med mer. Alltså allt utom motorn så att säga smile

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

FreddeK
11 september 2008
bara lite M-detaljer i din polares bil så det gör den inte till en m5 oavsett hur mycket man vill=)

M-emblemen och all M-utrustning vore egentligen olagligt att montera på bilar som inte är äkta M.

bara min åsikt!
Senast redigerat av Freddeponken (11 september 2008)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 september 2008
Freddeponken skrev:
iim står det inte utan bara M. deras loggo som ser ut så bara. bara lite M-detaljer i din polares bil så det gör den inte till en m5 oavsett hur mycket man vill=)

M-emblemen och all M-utrustning vore egentligen olagligt att montera på bilar som inte är äkta M.

bara min åsikt!

Jag delar inte din åsikt, att begåva sin BMW med dem himmelska sportstolarna borde snarare vara ett krav! Att dessutom utrusta sin bil, med i mitt tycke, förbättringar både då det gäller chassi och utseende kan aldrig vara olagligt.

Men att sätta ett M emblem på något som inte är det, ja det borde däremot vara olagligt.

FreddeK
11 september 2008
J-P-R skrev:
Freddeponken skrev:
iim står det inte utan bara M. deras loggo som ser ut så bara. bara lite M-detaljer i din polares bil så det gör den inte till en m5 oavsett hur mycket man vill=)

bara min åsikt!

Jag delar inte din åsikt, att begåva sin BMW med dem himmelska sportstolarna borde snarare vara ett krav! Att dessutom utrusta sin bil, med i mitt tycke, förbättringar både då det gäller chassi och utseende kan aldrig vara olagligt.

Men att sätta ett M emblem på något som inte är det, ja det borde däremot vara olagligt.

jo så sant...tycker detsamma fast jag skrev det lite knasigt. stolarna är guld men dessa jävla emblem som är överallt stör jag mig på...nästan alla e30 318 har m-emblem i fronten.

3 059 Inlägg
11 september 2008
Jorsten skrev:
nej, det är inte en M som ovanstående också säger. Den har helt enkelt beställts med M-ratt samt växelknopp. För at tden ska vara en iM så ska det vara fullt M optik, Både invändigt och utvändigt. M sportchassi med mer. Alltså allt utom motorn så att säga smile

För att det ska vara en M så ska ALLT vara bytat..

xkurdi skrev:
Tjenare, min kompis äger en bmw 523i.
Allting på den e orginal osv, men på ratten och o växel grejen, står det iiM eller ngt, alltså det dära "M" Tecknet...
Betyder det att bilen e Bmw 523i M  då eller?
Visste inte vart jag skulle lägga tråden för övrigt..tongue

M-ratt o knopp går att stoppa i dom flesta bilar.. Trycka dit ett emblem eller märka kan alla..
Senast redigerat av Smajly (11 september 2008)

SLK
610 Inlägg
11 september 2008
BMW 523i MED M-paket
http://213.132.112.100/images/17/1723874541.jpg

BMW 523i UTAN M-paket
http://213.132.112.100/images/32/3268208564.jpg

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 september 2008
de är en m då den kmr frånfabrik med m- motor m.m dä är de en m  vi hadde en bmw 525 i sthlm open edition med m-paket  men de var för de inte m då de  var ett tillval när man köpte bilen

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 september 2008
Som syns på bilderna ovan gör ett M-paket en Jävla skillnad rent ut sagt big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Med.lem
3 759 Inlägg
12 september 2008
Rquired skrev:
Som syns på bilderna ovan gör ett M-paket en Jävla skillnad rent ut sagt big_smile

Egentligen inte wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
12 september 2008
https://www1.garaget.org/archive/50/49646/86051/86051-815456.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

FreddeK
12 september 2008

kan stämma men tyvärr inte på din bil=)

4 586 Inlägg
12 september 2008
Freddeponken skrev:
bara lite M-detaljer i din polares bil så det gör den inte till en m5 oavsett hur mycket man vill=)

bara min åsikt!

håller med till 100%

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 september 2008
Menade förstås utseendemässigt lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Meister
6 763 Inlägg
12 september 2008
jorre83 skrev:
Freddeponken skrev:

bara min åsikt!

håller med till 100%

De är väll inget fel med att ha grejor ifrån en m? Inredning och sånt är ju lyxigare i en sån så de är väll inget fel? Dock så är de fel att kleta på ett m-emblem på en 318.  Göra tvärt om är okej big_smile

4 586 Inlägg
12 september 2008
camaro67 skrev:
jorre83 skrev:
Freddeponken skrev:

bara min åsikt!

håller med till 100%

De är väll inget fel med att ha grejor ifrån en m? Inredning och sånt är ju lyxigare i en sån så de är väll inget fel? Dock så är de fel att kleta på ett m-emblem på en 318.  Göra tvärt om är okej big_smile

det gör inte mkt ifall man kanske byter stolar men då man skapar falska kopior med emblem och allt då det är allt för vanligt på bmw e36 då man måste fråga dom som har en äkta ifall det är en m3a det är rätt så illa

huh?
10 427 Inlägg
12 september 2008
Mr_EmCom skrev:
Rquired skrev:

Egentligen inte wink

Ser ut som "valfri"-koreansk bil i båda fallen wink

4 586 Inlägg
12 september 2008
steifan skrev:
Mr_EmCom skrev:
Rquired skrev:

Egentligen inte wink

Ser ut som "valfri"-koreansk bil i båda fallen wink

he he dock så är bilen tysk wink

12 086 Inlägg
12 september 2008
De roliga med bmw är ju att man kan utrusta en vanlig bmw med M-grejor till fördärv.
Ok med en M ratt lr nått, men när bilen är svår att urskillja vetifan tongue Tillomed ett M sätter dom på bakluckan ibland. Nja.. Det ska stå M5 och va de oxå, håller med!

Sök