3092
Sök

Orkar inte höra bältespåminnaren.....

16 197 Inlägg
12 september 2008
prodrive skrev:
evilaudio skrev:
ADEL skrev:
helt sjukt hur du orkar att ta bort det medans du inte orkar ta på dig bältet  MEN MEN VISSA HAR JU INGEN HJÄRNA!!

så bara för man inte vill åka me bälte så e man dum i huvvet?   de e väl upp till var å än anser ja.. lika som att åka hojj utan hjälm..

å då kommer alla säga:"men våra skattepengar kommer ju gå åt om de händer nån olycka"

som om våra skattepengar inte går åt till en massa onödiga saker innan..

Shit, du bevisar än en gång hur slut du är. Bilen visar personligheten, eller hur var det?

haha.... suck säger ja bara.  killen e 18 å tror han äger hela välden.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 001 Inlägg
12 september 2008

jag har inte sålt den.... tongue
Senast redigerat av kolvas (12 september 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 586 Inlägg
12 september 2008
OceanDave skrev:
Hej,

Har en XC70 06:a och kör ofta kortare sträckor med bilen utan mycket trafik.
Nu är jag så jävla trött på att höra den förbannade bältespåminnaren när jag
kör utan bälte.mad
Hur gör jag får att koppla bort ljudet, går det?
Nån som vet om man kan köpa typ nån adapter/plastattrap som man sätter
i bälteshållaren?
Tacksam för alla tips jag kan få...

Hälsningar OceanDave

borde väl gå att plocka ur lampan för att bryta kretsen annars så är det rätt dumt att inte ha något bälte men som sagt skulle också bli rätt irriterad ifall jag bara skulle backa ut bilen ifrån garaget

2 638 Inlägg
12 september 2008
Vad folk gnäller tongue

Men kan hålla med om att ljudet är riktigt irriterande, Jag kör aldrig utan bälte men tar av det ibland när man ska backa på parkering osv. ibland lättare att se då. Och då tycker jag ljudet är riktigt irriterande, tycker att den inte borde ljuda då backen ligger i.

Avstängd
1 557 Inlägg
12 september 2008
Aker_s40 skrev:
Vad folk gnäller tongue

Men kan hålla med om att ljudet är riktigt irriterande, Jag kör aldrig utan bälte men tar av det ibland när man ska backa på parkering osv. ibland lättare att se då. Och då tycker jag ljudet är riktigt irriterande, tycker att den inte borde ljuda då backen ligger i.

Det gör det inte på v70 wink

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

1 079 Inlägg
12 september 2008
MrKerm skrev:
Aker_s40 skrev:
Vad folk gnäller tongue

Jo, det gör det iaf på fars V70n T5 -00. Riktigt jävla irriterande, så även om man parkerar eller backar måste man ha bältet på.

Studerande
727 Inlägg
12 september 2008
Lyssna på Mp3 medans du kör då, eller ha på såna hörluror som byggarbetare har big_smile

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Avstängd
41 Inlägg
12 september 2008
På vissa bilar går det ju upp till 30 innan det piper

Yngst på Garaget ?

5 089 Inlägg
12 september 2008
Krockar man inte om man kör mindre sträckor?tongue

Jag tycker att alla är idioter som inte har bilbältet, men jag skulle aldrig ta på mig en cykelhjälm om jag ska ut och cykla:D Är väll nästan samma sak;P     men undrar ifall det funkar samma där också.. har man inte på sig hjälmen om man ska en kortare sträcka så behövs det inte? ;P

\Lindgren

Avstängd
1 557 Inlägg
12 september 2008
Syst3m skrev:
MrKerm skrev:
Aker_s40 skrev:
Vad folk gnäller tongue

Jo, det gör det iaf på fars V70n T5 -00. Riktigt jävla irriterande, så även om man parkerar eller backar måste man ha bältet på.

Min blir tyst när jag backar hmm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
962 Inlägg
12 september 2008
evilaudio skrev:
prodrive skrev:
evilaudio skrev:
så bara för man inte vill åka me bälte så e man dum i huvvet?   de e väl upp till var å än anser ja.. lika som att åka hojj utan hjälm..

å då kommer alla säga:"men våra skattepengar kommer ju gå åt om de händer nån olycka"

som om våra skattepengar inte går åt till en massa onödiga saker innan..

Shit, du bevisar än en gång hur slut du är. Bilen visar personligheten, eller hur var det?

Det där bevisar bara att du inte kunde kontra med något, alltså ägde jag dig lite?

Utan att ens försöka...

Darwin hade rätt...
Senast redigerat av prodrive (12 september 2008)

230 Inlägg
12 september 2008
Det är ju upp till var och en om man vill använda bilbälte eller inte...men jag har ALDRIG förstått mig på fördelarna med att inte ha bälte på sig faktist! inte ens när man backar!, kan man inte backa med bälte på sig, ja då borde man ta sig en funderare.

Om det skulle ske en olycka så tänk på den andra föraren (som kanske skapar olyckan, men som har bälte på sig) som klarade sig, men får leva hela sitt liv med att ha tagit död på en annan (pga att du inte hade bälte)!

Men det är som andra säger, det finns andra saker som både jag och väääldigt många andra gör som inte är bra!...Men hur ofta kan ens liv stå så mycket på spel?

För att ha sagt mitt (som alla andra här inne) så tycker jag att man är fruktansvärt oansvarig och ärligt talat "dum i huvudet" om man inte använder bälte!, jag hoppas verkligen! att jag inte hamnar i en olycka med någon av er, för då vet jag inte vad jag kommer tycka, om: Er, mig...Kan lika gärna bli så att jag tar på mig skulden för det, men det hoppas jag verkligen inte!, skulle mest tycka synd om er familj först och främst, att ha förlorat en anhörig.

Hoppas alla kör med bälte från och med NU! smile

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
12 september 2008
volvo eller nån firma som har tillgång till datagrejorna kan ju lätt koppla bort det där ljudet. be dom om det nästa gång du har bilen på service ;smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Diamond
540 Inlägg
12 september 2008
bär bälte jämt.. rättare sagt alltid..  men när man ba ska åka nån 100m till bensinstationen lr nåt liknande, då orkar man inte ta på sig bältet..

I'm Rick James Bitch!

249 Inlägg
12 september 2008
åker alltid med bälte, även om jag bara ska åka 100 meter, tycker det känns skönt att ha på det:Phaha, på tal om frågan, köp en gammal "bältesknäppare" på skroten och sätt i, det gör polarn

// genetorp

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 september 2008
Orkar man sätta sig i bilen så orkar man ta på sig bältet. Själv åker jag alltid med bälte (även om man bara ska upp 100m till ica).

Men eftersom folk tydligen inte gillar att använda bälte så kan man ju endå ta bort dem? Tänk vad med stålars som kunde sparas på det. Jag mailar genast både Ford och GM om min nya upptäckt och ide! smile

Rock'n Roll

Förjaevle Brao
555 Inlägg
13 september 2008
Är de så jävla svårt å ta på sig bältet??

DFFL
9 020 Inlägg
13 september 2008
Performance_ skrev:

Är det så jävla svårt att skita i vad grannen har för sig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

16 197 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:
Performance_ skrev:

håller me dig!!  de väl f-n upp till var å en.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Ace Ventura
1 240 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:
Performance_ skrev:

Tha almighty one has spoken!

Sök