Tja nu har det äntligen hänt lite i garaget igen!!
Jag har monterat all el i dörrarna klart, dom förra ägarna hade klippt dom gamla kablarna. Riktat in dörrarna så dom går igen nu iallafal utan problem. Hittade lite till att svetsa så det e oxå gjort. Spacklat det första på bagageluckan. ! Dett gick åt en hel del spackel!!
Sen det roliga jag monterade dom röda stripsen oxå, vad tycker ni?? Jag blev kanon nöjd!! Snyggt! Andra sidan Något som jag därimot inte e jättenöjd med e lacken......... det blir lätt märken i den. Jag ska gå till butiken där jag köpte färgen ifrån å fråga varför det e så!! Så nu ligger en om lack och lurar, funderar på en grön nyans som exempelvis rangsells gröna! Den gröna som alla conteinrar e lackerade i!
Så där nu börjar den mattsvarta bli klar bes på fredag kl13:14, så jag har börjat med den röde igen! Det jag ska göra e att kolla upp lager balansera vev koppling svänghjul och remhjul.
Vi har oxå börjat å montera vemset, jävla vad kabel det ska dras!!
Montera ratten navet och snapoffnavet! min nya ratt på väg ut!
Genier spekulerar!!
Som ni ser så e motorn ur och veven är på väg till Astanders i Torsås så imån får jag svar om den e i behov av en slipning eller om jag klarar mig! Den lät INTE konstigt när jag stängde av utan gör detta för att vara säker på att motorn är i bra kondition!
Nu i fredags så gick den mattsvarta bilen igenom besiktningen utan anmärkningar, men dom hittade skarven mellan bilarna å kollade upp om man fick göra på detta viset som jag har gjort å det va helt okej men det tog ca 25 svettiga minuter innan det va grönt!! Nu kan jag sälja med ett gott sammvete när det nu blir!!
Så nu ska den trimmas BPU skulle jag vilja säga att det blir!! Saab ic Luftfilter 2,5 tums avgas Höjt ladd Bättre soppa pump Jag har oxå redan monterat en oljekyl
Jag tror att detta blir en utmärkt bil för terazzi!!
TwinsBilOchPlåt: det e inte några 240sx utan 200sx med turbo,240sx e utan turbo men större motor volym! turbis: Nop jag har inte fått den såld än men för diskutioner med några här på garaget!! Jag kör bilen dagligen å har kul med den så jag har inte brottom att sälja!
Det står still just nu med bilarnas utveckling har en liten paus för att få tillbaka motivationen! Det e inte kul att lågga sig på garage golvet i minusgrader!! Men hoppas på att bilen ska vara klar till elmia så att man kan vara med lite på kvällen;-)
TwinsBilOchPlåt: det e inte några 240sx utan 200sx med turbo,240sx e utan turbo men större motor volym! turbis: Nop jag har inte fått den såld än men för diskutioner med några här på garaget!! Jag kör bilen dagligen å har kul med den så jag har inte brottom att sälja!
Det står still just nu med bilarnas utveckling har en liten paus för att få tillbaka motivationen! Det e inte kul att lågga sig på garage golvet i minusgrader!! Men hoppas på att bilen ska vara klar till elmia så att man kan vara med lite på kvällen;-)
ahaaa okej så det var det som var skillnaden, haha, vad hade du tänkt o göra här näst ????????
Beställa hem nya vev och ramlager dom andra va lite slitna men inte dåliga!!
Sen det stora jobbet är kabelhärvan till VEMS:et, jag tycker att det e ett stort jobb iom att det e första gången som jag håller på med ett styrsystem till en bil!
Sen har jag lite prylar liggandes som ska monteras:
Ratt med snapp off shift light med 5"varvräknare några extra mätare. Lackera om insuget Tona alla rutor utom framrutan
Det e mycket som ska hinnas med innan sommaren.........
kommer bli riktigt bra det här:) hur är det med besiktningen med en rb25det? anser de att 200sx s13 chassit tål de krafterna? eller är den reggad som ombyggt fordon?