6044
Sök

Värde Golf 2 GTI -86

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Hej !

Precis som rubriken lyder så undrar jag vad värdet på min bil kan vara ?

Det är som sagt en Golf 2 GTI 16 V som är skattad till sista januari 2009 o besiktad till sista december 2009 .

Bilen är inte vinterkörd på över 10 år så karossen är rostfri .
Bilen har gått 29500 mil men går fint och är servad med olja var 1000 mil service bok finns där ägarna har fyllt i när och vad dom gjort.
Besiktningspapper från 1993 om jag inte minns fel.

Så vad kan man få för bilen tro ? Bild ser ni ju smile Funderar nämligen på att byta bil då jag har lite extra pengar över (Saab 9-5 AERO) Annars behåller jag den då jag trivs grymt bra med den smile

Körv
3 535 Inlägg
18 september 2008
Jag vill ha den tongue

Truckdriving Man

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
smile
Kollar bara vad man kan få för bilen har inte bestämt än om jag ska sälja tongue
Så vad tror ni att den kan vara värd grabbar och tjejer ?

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
steifan skrev:
Entusiastbil, sätt ut den för en bit över 20k. smile

Det ska jag prova att göra :-)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 september 2008
Skulle tänka på milen, de e mkt för en golfmotor att gå faktiskt...hur e allt annat då, bromsar, stötdämpare med mera?
Skulle kanske tänka mig 10-15k...om den verkligen är rostfri.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
18 september 2008
Många äldre bilar som ägare uppger är rostfria brukar oftast inte vara så rostfria vid närmare granskning.

Är motorn renoverad något? Är något gjort med chassi, kaross eller inredning? Förutom epa stylingen med neon då.
Kan tänka mig runt 10k för den, plus minus någon tusenlapp.

OEM <3
6 957 Inlägg
18 september 2008
Av mig skulle du få 12 tusen!

En Golf 2 som verkligen är rostfri skulle ja vilja se, grattis till dig om den verkligen inte
är befläckad.
Sen 29k mil för 16V Golf, som har haft hur många ägare?Ålder på ägare genom åren?
Den är ju till att gasas med i mina ögon smile

OEM <3

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
Många äldre bilar som ägare uppger är rostfria brukar oftast inte vara så rostfria vid närmare granskning.

Är motorn renoverad något? Är något gjort med chassi, kaross eller inredning? Förutom epa stylingen med neon då.

Tsss ta en titt på blocket om du vill köpa en bil för 10k dom ser inte fina ut.
Motor är inte renoverad utan servad var 1000 mil.
Bilar som inte går på vintern är bra mycket finare än dom som går på vintern .
Klart att rost finns men inget jag kan se smile Bilen är ju 22 år gammal smile

Det är mycket bytt på den så som Växellåda 16000 mil har den gått
Kopplingen byttes i somras till en förstärkt från autoexperten.
Främre avgasrör från motor ner till halvsatsen är ny .
Broms klossar runt om finns men ej monterats än.
Ny rotor fördelar lock och olja + filter bytes i sommras.

Är himla nöjd med bilen så några 10k då behåller jag den själv tongue Undrar ju bara vad man kan få för den har ej bestämt mig för att sälja den.

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Av mig skulle du få 12 tusen!

En Golf 2 som verkligen är rostfri skulle ja vilja se, grattis till dig om den verkligen inte
är befläckad.
Sen 29k mil för 16V Golf, som har haft hur många ägare?Ålder på ägare genom åren?
Den är ju till att gasas med i mina ögon smile

Det finns säkert rost men inget jag kan se smile Är kanske blind.

14 ägare med mig och det har säkert varit unga som ägt den som inte varit rädd om den men ägaren jag köpte den av var en tjej 40 + och hon köpte den för 25000 kr av en gubbe runt 50 så jag har svårt att tro att någon ung har ägt den innan det för service boken är noga i fylld .

Första ägeren av bilen var en tjej runt 40 + vet ej hur man kollar upp alla andra där i mellan .

Gasa kanske man gör men då kan man lika gärna köpa en rallybil gamla bilar ska man vara rädd om annars har vi bara en marknad med nya skit bilar som man måste ha dator för att laga smile

DFFL
9 020 Inlägg
18 september 2008
Volvo glidaren skrev:
Gasa kanske man gör men då kan man lika gärna köpa en rallybil gamla bilar ska man vara rädd om annars har vi bara en marknad med nya skit bilar som man måste ha dator för att laga smile

Vad är nackdelen med det?
Seriöst alltså, jag fattar inte hur det kan vara positivt att man måste ta isär hela bilen för att få reda på att något gått sönder.
Felsökning kallar ni sånt, medans jag kan se direkt efter att jag kört in bilen i verkstaden vad som är fel.

Men ha så skoj med skit upp till hakan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 665 Inlägg
18 september 2008
Ja om allt funkar så kan du kanske se felet. men om bilen går dåligt men datorn visar inga fel, finns det inga fel då.
Få se när din a4 är drygt 20år och 25tusen mil om allt funkar som det ska.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Ja om allt funkar så kan du kanske se felet. men om bilen går dåligt men datorn visar inga fel, finns det inga fel då.
Få se när din a4 är drygt 20år och 25tusen mil om allt funkar som det ska.

Det var precis så jag menade smile Datorn är inget att lita på smile

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Volvo glidaren skrev:

Vad är nackdelen med det?
Seriöst alltså, jag fattar inte hur det kan vara positivt att man måste ta isär hela bilen för att få reda på att något gått sönder.
Felsökning kallar ni sånt, medans jag kan se direkt efter att jag kört in bilen i verkstaden vad som är fel.

Men ha så skoj med skit upp till hakan.

Ja men har man en gammal bil då blir det inte så dyrt att laga och då har man ju råd att lämna in bilen ofta och kunna gå igenom hela bilen utan att man har tom plånbok smile

224 Inlägg
18 september 2008
Eftersom det antagligen sitter en Kr motor i den så är den lite mer värd enligt mej, men 29000mil är ju rätt mkt, tror du får 10-15000

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"

508 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
steifan skrev:
Slutsatsen är sätt ut den för 20 000, sälj den för 15 000 wink

Låter bra smile 20000 kr med prutmån smile

1 754 Inlägg
18 september 2008
Toppskicks Golf GTi 16v och 205 GTi (89-) går för 20k så det blir not ett prima pris!

Jag kan inget om allt.

Down n`out
514 Inlägg
18 september 2008
Volvo glidaren skrev:
J-P-R skrev:

Tsss ta en titt på blocket om du vill köpa en bil för 10k dom ser inte fina ut.
Motor är inte renoverad utan servad var 1000 mil.
Bilar som inte går på vintern är bra mycket finare än dom som går på vintern .
Klart att rost finns men inget jag kan se smile Bilen är ju 22 år gammal smile

Det är mycket bytt på den så som Växellåda 16000 mil har den gått
Kopplingen byttes i somras till en förstärkt från autoexperten.
Främre avgasrör från motor ner till halvsatsen är ny .
Broms klossar runt om finns men ej monterats än.
Ny rotor fördelar lock och olja + filter bytes i sommras.

Är himla nöjd med bilen så några 10k då behåller jag den själv tongue Undrar ju bara vad man kan få för den har ej bestämt mig för att sälja den.

på blocket kan du nog få en 20 papp.. eftersom att de bara är överpris på dom mesta bialrna man ser där

Down n`out

Down n`out
514 Inlägg
18 september 2008
inge illa menat om bilen..ja skulle kunna betala runt 20 tusen för den om ja ville ha en sån..den är ju fin åså tongue men igentligen tycker jag att det är överpris;P typ när man ser en 740 lite halv fin för 20-30 tusen

Down n`out

Sök