Okej, bra. Då vet du i vilket skick regulatorn är i åtminstone.

Du har kollat kablarna vid generatorn skriver du, kolla även så att B+ från generatorn verkligen har bra kontakt med batteriet/startmotorn (beror på hur den är kopplad). När det är kollat så fortsätter felsökandet.
Om batteriet är anslutet, ta bort batteripluskabeln och koppla in en multimeter mellan batteripolen och batterikabelskon. Multimetern ska vara ställd i läge för strömmätning, lämpligt läge är 10A/20A. Allting ska vara avslaget, dörrar ska vara stängda och ingen lampa ska vara påslagen. Se om det drar tjuvström nu när allting är avstängt.
Ifall det drar flera ampere och du vet säkert att allting är avslaget, då kan det vara diodbryggan (som dbjanoz skrev) som är trasig vilket gör att det blir en backström på några ampere. Om det inte drar tjuvström så kan du sätta tillbaka batterikabeln igen.
Nästa steg är att mäta laddspänningen både på generatorn och batteripolerna. Kika så att laddlampan lyser när tändningen är påslagen och starta motorn, mät laddspänningen.
Gör de där sakerna och skriv hur det går.
