Uppkörning imorrn!

imilj
24 september 2008 · 73 Inlägg

Ska fixa min uppkörning nu hade jag tänkt, första gick åt h&%#¤te.
Fick en petig humorlös ung kille, han va sjukligt tyst och omöjlig på alla sätt och vis.
Jag hoppas bara att jag får en mer godtycklig person denna gången.
Och skulle körsträckan bli densamma har jag iland skiten fer sure!

Som helprivatist och med anlag för fartdåre är det en hel del att tänka på, speciellt nu natten före.
Vad som gnager på mig är de satans förefärdenkontrollerna, jag hittar ingen bra beskrivning,
de flesta källor motsäger varandra. Har ni nån bra sida som examinatörerna godkänner?

Har ni några goda råd till en som hoppas klara uppkörningen?

p0wni
24 september 2008 · 49 Inlägg

Kolla i körkortsboken? där står ju vad man ska kolla och hur man ska kolla säkerhetskontroller ?... Ex när man kollar däck. så ser man på slitagevarnarna osv...

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
-Mackan- Fire And Silk
24 september 2008 · 2 254 Inlägg

Ta det lungt!!!!! Prata med instruktören, ge in upp om du känner att du gjort något fel, för det gör en helhets bedömning. Titta överdrivet så att instruktören ser, instruktören skall känna sig säker när han/hon åker med dig!

Lycka Till

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Joo
24 september 2008 · 741 Inlägg

Nervositeten, det är den som sabbar för dom flesta smile så se till att inte vara nervös hehe..

DoT Häst
24 september 2008 · 1 099 Inlägg

Joo skrev:
Nervositeten, det är den som sabbar för dom flesta smile så se till att inte vara nervös hehe..

Hehe, lättare sagt än gjort. smile
Vet själv att jag var grymt nervös de två gånger jag fick köra upp.

Än är inte den sista idioten född..
Rspeter Audi A5 quattro driver.
24 september 2008 · 2 203 Inlägg

Gör bara som han säger och var lugn och koncentrerad så går det nog bra. Sitt inte o skämta o prata hela uppkörningen för det kan irritera kontrollanten. Att du har anlag som fartdåre är ju inte bra. Du kanske inte är lämplig i trafiken.

Senast redigerat av Rspeter (24 september 2008)

TMW-Performance Avstängd
24 september 2008 · 914 Inlägg

Lycka till!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Rquired Allmänt envis
24 september 2008 · 12 512 Inlägg

Lycka till som sagt! Tänk positivt, du kommer cruisa fram helt på egen hand i morrnkväll wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mortalis VW-nörd?
25 september 2008 · 4 332 Inlägg

hur gick de då? e "imorrn" ida tongue

imilj
25 september 2008 · 73 Inlägg

Jag ska köra upp nu i eftermiddag, men just nu ska jag in och trängas i trafiken för att vara lite extra beredd ^^

Tack för lyckönskningarna och de goda råden! Hoppas det blir fest ikväll oxå^^

nordstromj
25 september 2008 · 1 772 Inlägg

Lycka till! smile

Ska själv köra upp i Uppsala om några månder, bara försöka ta det lungt och inte vara så j*vla nervös. Men vad hjälper det om man får köra upp för en viktigpetter..tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Mäki Långsam Perfektionist
25 september 2008 · 4 800 Inlägg

Oftast inget fel på uppkörarna, min var riktigt tyst hela färden och jag var äckligt nervös, efteråt så sa han bara "Grattis till körkortet". Så kör med vett och var överdrivet uppmärksam så kommer det att gå galant!
En extra fråga, varför i helvete festa ikväll om du tar kortet? Ja har inte druckit sen ja fick kortet i augusti hehe.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Mortalis VW-nörd?
25 september 2008 · 4 332 Inlägg

Bara tanka bilen full o kör kör kör smile UTAN någon i passagerarsätet, de e den bästa festen när man tog de tyckte ja hehe

Severin
25 september 2008 · 1 587 Inlägg

Mig kuggade dom 4 gånger på att ja inte körde miljvänligt sad haha dumt men sant..

C-Douglas Hemmasittare
25 september 2008 · 241 Inlägg

Att köra upp är ju bara ett jäkla skådespeleri känns det som. Och om du känner att du gjort nått fel, var inte rädd att säga nått om det (alltså det gäller ju att du kommer på det medans du gör felet). Då vet dom iaf att du vet med dig detta, och kan då släppa igenom dig. Det har jag klarat mig på ett par gånger iaf!

För övrigt blev jag kuggad två uppkörningar för att dom inte trodde jag kolla av cykelbanan jag svängde över när jag skulle in på en annan väg. Tredje uppkörningen sa jag "Ingen cykel här.. åå såå svänger vi" - bara för att överdriva allt. Det verkar vara det som det handlar om.

Senast redigerat av C-Douglas (25 september 2008)

C-Douglas Hemmasittare
25 september 2008 · 241 Inlägg

Severin skrev:
Mig kuggade dom 4 gånger på att ja inte körde miljvänligt sad haha dumt men sant..

haha va? Hur körde du då? big_smile Nitade vid varje lyse och sen tokgasade fram till nästa osv?

Senast redigerat av C-Douglas (25 september 2008)

Mortalis VW-nörd?
25 september 2008 · 4 332 Inlägg

Jo erkänn felen om du gör några. Höll på att köra på en cyklist som kom uta helvete men stannade ju å sa till lärarn "han kom ju fan i 50, va nära att ja ainte såg han" o han blev ju grinig på cyklisten med tongue
Sen bommade jag nån skylt om vart vi skull för vi snackade så mkt så att han tog på sig de tongue
Att visa att man e med e viktigt verka de som iaf. Och att man kan prata och köra samtidigt är inget minus...

85an
25 september 2008 · 249 Inlägg

C-Douglas skrev:
Att köra upp är ju bara ett jäkla skådespeleri känns det som. Och om du känner att du gjort nått fel, var inte rädd att säga nått om det (alltså det gäller ju att du kommer på det medans du gör felet). Då vet dom iaf att du vet med dig detta, och kan då släppa igenom dig. Det har jag klarat mig på ett par gånger iaf! Som exempel: Jag blev kuggad två uppkörningar för att dom inte trodde jag kolla av cykelbanan jag svängde över när jag skulle in på en annan väg. Tredje uppkörningen sa jag "Ingen cykel här.. åå såå svänger vi" - bara för att överdriva allt. Det verkar vara det som det handlar om.

Bra tips.

Skulle nog säga, kör som om du ska skjutsa din farmor nånstans. Lugnt och enligt reglerna så att farmor inte blir rädd eller får ont av ryckig körning.

imilj
25 september 2008 · 73 Inlägg

YES!!!

Fixa lappen idag! (=

Så jävla skönt?

Tog hagelbössan och åkte och köt lerduva bara för att avreagera mig^^

Fick samma examinatör denna gången, han var jäkligt shysst och skämtade mycket,
kanske hade pungen fastnat i gylfen förra gången?

Hej Hopp!

crxjohan Avstängd
25 september 2008 · 18 Inlägg

Grattis mannen!

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang