Jag har haft en saab 9000 -88 såndäringa Kombicupe, alltså man kan kryna ner i skuffen från baksätet. Jag hade den i många månader, innan den skrotades, och den prövade jag allt med. Det slutade med att jag hade basen bakåtvänd. Det var dock ingen portat låda eller så, men blev bäst att ha så. Lika så i min gamla Volvo 440, det är också en kombi kupé, och corollan jag hade med. Så nog har jag prövat allt. BMWn jag hade ville ocksp ha basen bakåtvänd, Volvo 740 sedan, bakåt. Nu i min kombi blir det också bakåt såklart.

Audi 100 sedan -90, bakåt.
Den enda bilen jag inte har basarna bakåt är i min Scania lastbil, där sitter dom monterade i taket och spelar neråt så att säga.

Men som många säger, portarna ska helst gå upp i hatthyllan, men har man en såndär kombi kupé så behövs ju inte det eftersom skuffen inte är spec sluten/tät då.
Pröva dig fram ska du se att det kommer bli bra i slutändan. Det är ingen lätt match att få till det ljud man vill ha, och när man äntligen har fått det så spelar man ett tag och plötsligt så vill man ha mer. Mycket vill ha mer vettu!
Lycka till