2055
Sök

Försäkrad och skattad vid besiktningen?

1 207 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Jag försökte söka i forumet men att söka "besiktning" på detta forum är lönlöst.

Nåväl, min fråga är: måste en bil vara skattar och försäkrad för att få besiktigas? Jag har för mig att den bara behöver vara det ena, minns dock inte vilket eller om jag blivit missinformerad.
Bilen i fråga är en celica -86.

Toker
491 Inlägg
3 oktober 2008
Bilen behöver inte vara skattad elr. försäkrad och du får köra kortaste vägen till bilprovningen!

Toker Jr 081102

68 Inlägg
3 oktober 2008
Tror den måste vara minst trafik försäkrad iallafal. För att få köra kortaste vägen till och från verkstad och besiktning.

Eliminator
1 441 Inlägg
3 oktober 2008
Detta är det som gäller!

Att köra ett avställt fordon
Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: för färd kortaste lämpliga väg till eller från närmaste besiktningsorgan. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter.

Observera att ett avställt fordon inte heller får bogseras.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 207 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Sokrates skrev:
Detta är det som gäller!

Att köra ett avställt fordon
Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: för färd kortaste lämpliga väg till eller från närmaste besiktningsorgan. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter.

Observera att ett avställt fordon inte heller får bogseras.

/Tommy.

Tack för hjälpen. smile

Nu gäller det bara kirra den billigaste försäkringen för en dag för att se vad man måste åtgärda på bilen.

Sök