Ni som jobbar för åkeri eller känner nån som gör det ?! BUCKLA PÅ BILEN

Edvinoo Hetast Just Nu!
3 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

Jag va påväg hem igår ( 3/10-08 ) från växjö till tranås.
Kl var runt halv 10 och jag var någon km utanför växjö vid den tiden.
Då kom det en varningsbil som varnar för bred last och efter den kom det 3-4 lastbilar.
Jag saktade ner lite för att det regnade så mkt och körde lite längre ut på högra sidan.
Då den andra lastbilen kör förbi mig så ser jag att nått glider av från hans flak och studsar framför min bil o rakt in i bilen.
Det blev en klotformad buckla och skrapade upp lite färg bredvid främre högerlyktan (  om man ser det från utsidan )

Jag kunde inte vända nånstans för att köra efter dom eller se regskylt o vilken firma det var då det som sagt var mötande fordon.
Jag kontaktade min försäkringen när jag kom hem och kollade vad jag kunde göra.
Och det var ju bara att hosta upp 4500 i självrisk.

Sååååå nu kommer ni in, vet ni nån som körde den vägen med bred last vid den tiden eller vilket åkeri som gjorde det ?
vet att det är lite långsökt men den som inte frågar får ju inga svar, och jag är verkligen inte sugen på att betala det.

Antingen det eller om ni känner nån som fixar sånt billigt..

Tack på förhand !!

Och som jag sa jag vet att det är långsökt och jag skulle säkert skriva det till nån som hade frågat samma sak men men det är bara ett försök...

Inspiration comes standard
Dubs I got Dubs!
3 oktober 2008 · 2 423 Inlägg

Det är väl bara ringa polisen. dem har väl koll på sånt.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
pimpad740
3 oktober 2008 · 812 Inlägg

jo dehar dom efftersom att man måste ansöka om tillstånd så ring till polisen å prata med deras tung grupp tror ja de blir så får du nog fram de

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
nosushi Avstängd
3 oktober 2008 · 171 Inlägg

eller vägverket`? som ger tillstånd eller är det snuten?

TLO
3 oktober 2008 · 1 062 Inlägg

Problemet är bara att få åkeriet ifråga att erkänna, när du väl får korn på dem.

Var med om exakt samma sak ett par år sedan, där jag fick ett stenskott från boggien på en mötande grusbil. Gick rätt in i min vindruta o spräckte hela rutan. Jag visste tid, plats, Åkeri, men kunde inte heller vända, och kunde inte få någon ersättning.
Men sedan skall man ju som sagt få åkaren att ta på sig detta, vilket det är högst tveksamt att han gör utan ytterligare vittnen.

"You Go, we go!"
Edvinoo Hetast Just Nu!
3 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

jag var ju inte själv men däremot har jag varit i kontakt med VV och dom sa att det är många åkerier som har tillstånd men att dom gäller i minst en månad så att det är svårt att veta just vilket åkeri det är, men borde dom inte veta vilka som åker just den vägen ?

men tror ni att polisen har nått koll på det eller är det vv som gäller då....

Inspiration comes standard
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
3 oktober 2008 · 110 Inlägg

vv har allt sånt, polisen vet inget mer än dom gångerna mna måste ha poliseskort... Om det var stenskott lr något sånt är de ju ingen ide att kolla upp det för sånt händer, men om det var beroende på lastsäkringen så kan man ju få ut för det, men spom sagt då måste ju åkeriet gå med på det också...

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Edvinoo Hetast Just Nu!
3 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

ne jag vet att om det är stenskott så gäller det inte men det var nått som gled av asså.. jag var idag i jönköping o kolla hur mkt de kostar på vagnskadegarantin.... 7000kr... big_smile ... men det är billigare att lämna in bilen privat o få det lagat, runt 4500 ... vilket inte heller är billigt.. ja kan själv få av skärmen o lämna in den för riktning o lack men bara det kostar 3000... vore bra om man kunde hitta nått billigare..

Inspiration comes standard
RPM2006
3 oktober 2008 · 537 Inlägg

Vad var det som ramla ned då? Dem kanske saknar det / du kan använda det som bevis. Då du har nått som är deras och märken i bilen som kommer från just den saken.

Edvinoo Hetast Just Nu!
4 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

det såg ut som en bult... men ja tror inte att dom erkänner att dom saknar en bult. tyvärr... men men nu ska ja försöka hitta nån som kan fixa bucklan sen får jag väll hitta en lackerare som kan fixa det... om ni känner nån som fixar bucklor så hör gärna av er !"

Inspiration comes standard
Sokrates Eliminator
4 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Om du körde Norrhult Vetlanda borde det vara transport av Volvo dumprar från Braås.
De brukar ha ett par tre fyra ekipage med följebil titt som tätt.
Många transportföretag  kör åt dem så att få ut nått verkar svårt,,,,,

/Tommy.

Senast redigerat av Sokrates (4 oktober 2008)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Edvinoo Hetast Just Nu!
4 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

nja vet ej fan ifall det var dumprar såg mer ut som enorma tankar, typ olje tanka eller nått sånt,,,  gula som fan.. iaf från det där det ramlade av ifrån...

Inspiration comes standard
Sokrates Eliminator
4 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Dumprarna är "gula som fan".

http://www.robert-aebi.com/domains/robe … A35EFS.jpg

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Edvinoo Hetast Just Nu!
4 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

haha joo joo, nu när ja kollar på bilden såg det ut som den bakre delen, själva behållaren som var på flaket... aja men hur lätt är det att få tag på åkeriet iaf..

Inspiration comes standard
prodrive Avstängd
4 oktober 2008 · 962 Inlägg

Ännu en anledning att hata lastbilar.

bmx
4 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

såg det ut som tankar på lasbilen sa du?

för jag mötte några bredlastbilar igår,och en av dom hadde en pansarvagn!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Crazygreek Billackerare
4 oktober 2008 · 365 Inlägg

de finns va ja vet 4 lackerare/plåtverkstäder i tranås ? eller vill du inte lämna in bilen hos dem ? så e du välkommen till oss..ja pm: ar för mer info smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
4 oktober 2008 · 110 Inlägg

prodrive skrev:
Ännu en anledning att hata lastbilar.

vilken jävla otur att det är vi lastbilschaufförer som fraktar ut det mesta i era liv, bildelar, mat , kläder , vitvaror , hem elektronik, bilar...... ja allt... sj kör ja extremt mycke volvo och hem elektronik... 

så varför hata lastbilar?

*hör ej te tråden men blev bara fundersam* (:

Student 2008-. Lastbils chaufför
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Kesler
4 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

hajjar inte riktigt, lastbilen tappade en bult? och du såg det? och den flög in i din bil? låter lite roligt, men tråkigt på samma gång

Senast redigerat av Kesler (4 oktober 2008)

Edvinoo Hetast Just Nu!
5 oktober 2008 · 1 355 Inlägg

Kesler skrev:
hajjar inte riktigt, lastbilen tappade en bult? och du såg det? och den flög in i din bil? låter lite roligt, men tråkigt på samma gång

bilen tappade något som såg ut som en stor bult, det studsade på vägen och in i min bil.. jag skulle också skrattat om det inte var min bil så skratta på...
men det är så jävla jobbigt att åka runt med nått sånt på bilen... det syns inte SÅ mkt men jag vet att det är där...

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang