Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

Scratch
23 februari 2006 · 719 Inlägg

På väg till ålandsfärjan ska till stugan me lite poale och ha lite skoj. KOmmer fram till färjan med en gammal kadett tycker den verkar lite varm och poff säger det och det kommer vatten ånga som fan. Vi öppnar huven och kollar. Vi kommer till slutsatsen att ventilerna på kylarn pysde pga högt tryck. Fyller i lite nytt vatten och på färjan kör vi.

Nu ska vi av klockan är ca 00:00 ska plocka upp en polare och dra till stugan stannar vid polarn och märker att motorn e varm som fan igen och ser en stor jävla vatten fläck på gatan och inget kylarvatten har vi i tanken. Vi undrar vart fan det läcker och letar länge sen stannar 2 skön åläningar och ska bjuda på hjälp. Dom hittar direkt slangen som sprickit i underkant så det syndes inte.

Okej. nu e klockan 01-02 och vi behöver en ny slang. Killarna säger att dom jobbar på en firma som tätar el-kabel som man har under vattnet. Så dom bogserar oss dit nån mil. Väl framme testar vi lite spc tejp men funkar inte alls. Dom kommer på ideen att dra över ett spc rör över slangen som krymper massor när man värmer skiten. Det ser ut att funka, men så ska vi montera skiten så slangklämman för liten nu. SUCK!

Nu börjar det ta slut på ideer sen säger nån vi drar på en sån där slang direkt på skiten slangen hade en diameter som var den dubbla av orginal slangen, men skiten krympte och satt som berget så nu funka det. nu var klockan ungefär 04:00 och vi hade en timmes bil resa till stugan.
framme vid 06:00 då vattnet inte flöda som skulle och lekte lite.

Kul var det inte att få bort den där smälta slang sen sad

live free, die young.
jonte83 Rockstar
25 februari 2006 · 22 Inlägg

Det värsta som har hänt mig?
Tja, gå in på min sida och kolla min bil...
Bilderna talar för sig själv sad

* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...;)
kebel83@hotmail.com
Turbopinglan
25 februari 2006 · 161 Inlägg

Om det räknas: jag blev tillsagd ikväll av en bekant att jag skulle hålla koll på min bil när jag får ut den i vår... nån som tydligen vill ha min bil utan att fråga först.. tufft att höra! men jag får vakta pärlan sen med mitt liv..

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
kimpan billinge
25 februari 2006 · 95 Inlägg

jag o en gammal polare skulle leka lite med en opel rekord på en grus väg. det slutade med att han tappade kontrolen över bilen körde rakt in i ett stengärde. flyttade det 30 cm och en telle stolpe voltade fem varv, slutligen stannar bilen på taket, försöker komma ut ur bilen ligger i baksätet. plötsligt sägger han som körde titta inte på din arv .ÖÖ vem hade inte gjort det då halva armen bortsliten bara ben kvar och det ena knäkt. trode jag skulle dö. hade 50/50 på att jag skulle behålla armen. det klarade dom. detta hände för 6 år sedan och dom e inte färdiga inu. polisen sa att ifall vi hade haft bälte på så hade vi inte överleft.

sen har man väll kört in i en stolpe lite smått o gått

hur ladar man upp bilder här har dom på datorn. det e på olyckan. tacksam för svar

mvh kimpan

bensin i blodet och motorolja i öronen
760td
21 mars 2006 · 44 Inlägg

Sprucken topp på  min förra d24! , och den genomgående rosten i tröskeln tongue hehe

Kör bara!
Gloremir hmmmm
21 mars 2006 · 1 094 Inlägg

hmmm ja ni, kan ju lugnt säga att det värsta som hänt mig är att när man kommer ut en morgon o går ut till bilen så är den totalt sönderslagen sad dock med lite tid så är den iaf nästan lika fin som den var innan. just nu ser bilen ut så som den gör på min bild här ute

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Tyron
21 mars 2006 · 79 Inlägg

var ute å körde uppåt i landet efter nån storm å rätt som de e så kommer ett träd fallande på motorhuven :S  fick skrota skiten senare

Press any key... were is the "any key"???
Micke Biopower
23 mars 2006 · 18 Inlägg

Har inte hänt så mycket olyckor o liknande, däremot så hade jag oturen att köpa ett riktigt måndagsexemplar, en Volkswagen Passat 1.9 Tdi 4-motion -04, montören på VW fabriken måste både ha vart bakfull och trött.

Jag körde bilen 2000 mil och hade följande fel o brister på den:

Trasig backventil för kylsystemet.
Läckande avluftningsventil för bränsle - fullt med diesel i garaget.
Torkarmotorn till bakrutan slutade fungera.
Stereon tappade mottagning (klämd antennkabel från fabrik).
Diverse lampor gick sönder konstant.
Spolarmotorn för vindrutespolaren slutade att fungera.
Ryckig gång vid körning.
Repig ruta på passagerar-sidan.
Knöliga och enl. verkstaden fabrikationsfel på båda framstolarna.
Periodvis ej fungerande värmeslingor i framrutan.
Turboras pga kyla ( -20 grader ) i Piteå
Svårstartad trots motorvärmare vid kyla.
Frusen vevhusventilation pga kyla ( -20 grader ).
Avhoppad turboslang ett antal gånger.
Periodvis krånglande backsensorer.
Vattenläckage vid framkant av takluckan i samband med regn, tvätt och snösmältning.

Behöver jag säga att jag lyckades få Volkswagen att ta till baka bilen ??  jag är idag en mycket nöjd ägare till en ny Saab 9-5.

Senast redigerat av Micke Biopower (23 mars 2006)

xBjorlingx
28 mars 2006 · 433 Inlägg

Med vanlig bil har jag nog aldrig råkat ut för någe särskilt när jag kört men åkte med morsan en gång och stod och skulle svänga vänster in till byn från riksvägen då en turistbuss kom i full kareta och körde in i en Renault Megené som stod bakom oss vilket resulterade i att den förvandlades till nått dragspelsliknande och våran dåvarande bil en Mitshibitshi(?) Spacewagon blev intryckt från baklucka till mittensätet (7sitsig), och dom två i Renaulten fick glassplitter i ansiktet och troligen wiplash, morsan och jag fick åka till sjukhus med nackont men dom kunde inte hitta något och alla i bussen (pensionärsresa) klara sig. Anledningen till olyckan var att bussens bromsar hade slutat fungera (!) men chaffören blev kallad "räddande ängel" för att han hade lycktas styra undan ner mot diket och nästan helt undvikit kollision, men det var och är fortfarande räcken på sidan så nått dike fanns inte och det var nog ingen annan som höll med om att den gubben var någon "ängel" enligt tanterna i bussen hade han kommit en timme försent och därefter kört som en galning för att hinna i tid. Så sånna som han borde nog inte köra runt med folk!

Värsta olyckan jag vart med om när jag kört själv var väl ett rådjur som sprang ut framför min dåvarande räser (740  a-traktor) en gång när det var nästintill snöstorm och jag fick möte med en lastbil vilket gjorde att jag inte hade världens bästa sikt och tack vare det bara körde i ca. 40km/h så bilen klarade sig helt utan skador och rådjuret som släpades framför bilen ett par meter innan den helt stannade, bara sprang iväg in i skogen. Så det var väl tur för båda parter. Hoppas rådjuret dog under nån jakt sen wink

LasseMan underordnad allfixare
28 mars 2006 · 696 Inlägg

På den tiden man gick i skolan hade en bmw 320 e30 som läckte lite i kylaren fick fylla på med vatten och glykol med jämna mellan rum.. hursomhelst så skulle jag till praktik platsten en kall vintermorgon åker o hämtar upp en kompis som ska till samma ställe när vi kommit halvvägs så säger det poff värmepaket small bara ett stort vitt moln i hela bilen man såg inte en cm framm så jag var tvungen att köra snällt ner i diket kliver ur bilen och vad är det första man ser?? jo att ett 20tal ungdomar står på andra sidan vägen o väntar på bussen helt illröd i ansiktet kliver jag in i dimman igen o väntar till dom åkt och ringer till en kompis som fick skjutsa oss till praktiken är nog bland det pinsammaste jag varit med om

Senast redigerat av LasseMan (28 mars 2006)

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
C-line
28 mars 2006 · 76 Inlägg

Detta är inte det värsta som hänt men roligt va det iaf.
Nyligen sattes det upp en kamera utanför ett konditori i centrum. Där finns många som inte saktar ner till de lagliga 30km/h... En polare upptäckte kameran och blev överförtjust för vetskapen om polisens försök till hemligt vapen. Han passerade kameran 4 ggr den dagen. I de lagliga 30km/h... Någon vecka senare får han hem kort och 3 böter från kameran... Han hade inte haft bältet på sig!!! wink

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!
Vectra_driver
28 mars 2006 · 13 Inlägg

Hände förra vintern.  Jag å farsan skulle föra snöskotern på service. Så vi lastade skotern på släpvagn å började köra. Efter en stund så kom vi till en nerförsbacke med skog runt vägen. Halvvägs i backen så hoppar ett rådjur fram på vägen. Farsan som körde (hade själv ännu inte körkort) så nitbromas å lyckas just å just väija så att rådjuret inte tog i bilen, istället så smäller rådjuret ihop med släpvagnen å flyger rakt över skotern å sen ner i diket. Som tur så klarade både släpvagnen å skotern sig...

Själv så var jag nära att frontalkrocka för nån månad sedan. Kom körandes i en tätort å ser att mötande (vit bil) bilen ska svänga höger (set för mötande bilen). När jag e ca 50 meter från den vita bilen så fösöker  bilen som är bakom den vita att köra om. Bromsar hastigt men det är halt som f*n å bilen glider bara å jag får inte ner farten. Så jag blir tvungen att köra rakt upp på gångbanan för att unvika frontalkrock. Som tur så gick ingen på gångbanan just då annars skulle det ha sagt pang...


_________________________________________________________________________________

Stylingens 3 största problem: PENGAR, LAGEN och POLISEN

s00rken
28 mars 2006 · 24 Inlägg

hehe, en polare till mig hade precis stylat klart sen nissan sunny GTI me hemma gjorda tjolar runt om och ny lackat och tak vinge allt asså, den va vrål snygg, sen skojjade vi om att vi måste testa å rulla i en bil nån gång, veckan efter e vi ute å åker me den ( han körde) sen tar vi en grus väg där vi rallade lite å han får ute feting häng å klarar inte returen så vi dammar ner i diket å rullar 5-6 varv rakt ut på en åker sad fronten va intryckt in till blocket, kylare va inte på talan om asså va bara skit kvar av bilen :'( blir nästan tår öga när man tänker på de tongue asg

Ingen kommer ihåg en fegis!
------------------
hellre sist än saab
Ronnie.L
28 mars 2006 · 914 Inlägg

Många som vart med om roliga saker.
2 saker kan jag väll klassa som dom jobbigaste fast har ju hänt en del annat smile

1:plats Skulle dra om en långtradarna på skogsvägen på väg hem från jobbet. Shit kom en bil i hög hastighet i mötesfilen när jag var halvägs förbi lastbilen. Skulle bromsa in å lägga mig bakom lastbilen igen men shit pedalen gick i botten hände ingenting. JAg har aldrig märkt något problem med bromsarna innan. JAha vad göra nu tänkte man inte nån bromskraft alls å handbromsen var på gång att fixas men ingen bromsverkan alls i den heller. Aja får väl köra slut denna motorn med (hade precis bytt motor). Petar i 2:an när jag ligger i en 110-120 å motorbromsar för fullt. Klarade mig ur den knipan i alla fall. Fast den gick lite dåligt lådan sen.

2: Samma bil igen har fixat allt nu bara ett fel kvar på bilen. HAde inget batterie fäste i bilen för det var helt bortrosta. Stod å svetsade upp ett Nytt fäste för batteriet. En polare hjälper mig med det. Turas om å hämta vatten å kyla med för tänkte lite på brandrisk å så. Såg till att allt var dyngsurt konstant. Men av nån anledning så tog min instrumentpanel eld (var inte ens i närheten av eldhärden å svetsade). Så jag står å tankar i vatten i vatten flaskan å polarn börjar hojta som fan. Hmm vad är de nu tänker man å går å kollar. Möts man av en mardrömm när man ser bilen lågor upp till taket inne i bilen från instrumentpanelen. VAr bara å börja hinka vatten å släcka så gott man kunde. Fast gick inte att rädda min stackars bil så det vart skroten nästa för Audin jag då hade. sad

T5strand87
28 mars 2006 · 6 Inlägg

Att fördelarlocket käkat upp kylslangarna;)

xBjorlingx
28 mars 2006 · 433 Inlägg

T5strand87 skrev:
Att fördelarlocket käkat upp kylslangarna;)

Hmm? Det låter lite jobbigt faktiskt hmm

Ibanezman Skåning
28 mars 2006 · 739 Inlägg

Det värsta som har hänt mej var nog en gång när jag lånade farsans BMW
520 03:a, en polare i högersätet filmade allt, drog på utav bara fan,
tvekade men slängde i femman tänkte att "afan detta fixar jag", jojo.
I 180 med dubbdäck på torr asfalt dundrade jag mot den lilla t-korsingen
vid åkrarna, från lekstället smile Börjar bromsa, tänker att man kanske skulle ta
det lugnt med dubbarna, tänker att nä nu jävlar går det fort mot korsningen
och ställer mej på bromsen, bara gilder, polaren vrålar och har sej. Precis
när korsningen kommer så svänger jag höger om den skylten man alltid
backar på med 740:n smile och kör ner för en typ 3 meter grässlätt mot åkern
och tvärstannar innan åkern med en puls på 300+ Backar upp snabbt som fan
och plockar bort all gräs från fronten och drar därifrån, det berättar jag nog
för farsan om en 10-15 år smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Stadia
28 mars 2006 · 284 Inlägg

Det va nu i vintras på väg hem från hemsedal, då den första snöstormen kom...Det började med att vi hjälpte en gammal gubbe som kanat av vägen (observera att vi var 5 ungdomar i våran bil tongue) så efter detta tänkte vi "ahh, nu har vi gjort våran goda gärning så nu ska det inte hända oss något" Men riktigt så bra blev det inte riktigt. Inte nog med att det blev milslånga köer som kröp fram i 10 km/h så pajja ju givetvis ena bilen så vi fick bogserat den till en mack, detta var ca 10 på kvällen då vi hade åkt i ca 10 timmar. Sedan kom en av våra föräldrar och hämta halva gänget som satt i den söndra bilen, detta efter att vi stått på macken i ca 2 timmar i väntan på föräldern. När vi väl kommit iväg igen så tar det väl typ 1 timme sen smäller det till utav helvete i bilen, tänkte nu lossa väl takboxen, vi stannar till och jag sträcker fram huvet för att titta "nää, den sitter kvar" en polare kliver ut på höger sida "hmm...denna luckan är öppen" jag kliver ut på förarsidan "ojj...jag har ingen lucka kvar här" så ena luckan på takboxen hade tydligen lossat å flugit åt fanders. Vi fick packat in alla skidor å saker som låg (som tur var) kvar i takboxen och in i bilen med det.

Resan från kungälv (gbg) till hemsedal tog 8 timmar, resan från hemsedal till kungälv tog ca 14 timmar. Snacka om snöstorm !!

edit: men det va skoj i hemsedal iaf wink

You don't need a reason to help people.
brelasten
28 mars 2006 · 274 Inlägg

hehe, de e kul o sitta o läsa om hur annat fölk gör bort sej..tongue hehe, de värsta var ju nog när vi fick snuten efter oss i skinskatteberg i ca 180-200 med en 740 16v.. låg på stumt o precis i en kurva så var de ett gupp ivägen så vi kom upp på tvären så vi studsade fram o tillbaka över vägen.. kände sej ju skapligt skitnödig då..tongue en timme senare kom haffa igen då, hadde okså världens tur då, kom i kanske 100-120 på en liten small grusväg, med haffa 100 meter bakom.. så gick de rakt i en kurva.. tur att bilen var klappsänkt för han gled på underede i dikeskanten, så vi parkera 4cm ifrån en stor telefon stolpe..

fyllo
parayaCar
28 mars 2006 · 424 Inlägg

För er som kan traktorer. Var tvungen att pallnita i "toppfart" men hade glömt klaffen för bromsarna så bara högerbromsen tog tongue ja ni kan ju tänka er effekten, traktorn slungades in i snökanten och jag klippte vindrutan med skallen big_smile lite pinsamt kanske?

och vi vill fortfarande veta vad som hände i t-korsningen utan bromsar!!!!

Senast redigerat av parayaCar (28 mars 2006)

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang