3715
Sök

Bilder: Vanlig men "speciell" Volvo 740...

jenni_112
16 oktober 2008
roligt med historia bakom bilar å det var en fin 740...på kort nummer två sitter det en pojk på taket...är det nästa som ska ärva denna bilen wink

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Reeplayed skrev:
Första 4 bilderna, väldigt tråkiga faktiskt. 5 & 6, snygga! Där har du gjort ett bra jobb smile Resten är okej, men tänk på att leta upp platser där bakgrunden inte stjäl uppmärksamheten. Husen gör att bilen försvinner lite.. Lyft fram bilen mer! smile Jäkla fint skick på en 740! smile

4 första är mobilbilder just för att ha när man inte har kameran med sig och för dokumenterandets skull wink

Tack för kommentaren å åsikterna, lämpliga förslag på bakgrunder?

jenni_112 skrev:
roligt med historia bakom bilar å det var en fin 740...på kort nummer två sitter det en pojk på taket...är det nästa som ska ärva denna bilen wink

Tackar tackar... Ja det är min son som kanske vill ha den om sisådär 14 år... tongue men då lever nog fan inte denna bil.... haha winkwink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

4 637 Inlägg
16 oktober 2008
-Lego- skrev:
Reeplayed skrev:
Första 4 bilderna, väldigt tråkiga faktiskt. 5 & 6, snygga! Där har du gjort ett bra jobb smile Resten är okej, men tänk på att leta upp platser där bakgrunden inte stjäl uppmärksamheten. Husen gör att bilen försvinner lite.. Lyft fram bilen mer! smile Jäkla fint skick på en 740! smile

4 första är mobilbilder just för att ha när man inte har kameran med sig och för dokumenterandets skull wink

jenni_112 skrev:

Tackar tackar... Ja det är min son som kanske vill ha den om sisådär 14 år... tongue men då lever nog fan inte denna bil.... haha winkwink

Olds Volvos never die.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 oktober 2008
EmilHammarlund skrev:
-Lego- skrev:
Reeplayed skrev:

jenni_112 skrev:

Olds Volvos never die.

they only go faster tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

982 Inlägg
16 oktober 2008
skulle aldrig byta hyfsade tyg stolar mot slutkört skinn

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 oktober 2008
Urkas skrev:
No offence, men för att vara fotografer så var bilderna extreeemt dåliga. Dåligt exponerat på vissa bilder, tråkiga kompositioner, felaktigt croppade, snea horisonter och sist men inte minst så tycker JAG att bilen är ganska duktigt tråkig och ful. tongue
Enligt mig så krävs det iaf mycket bättre bilder än såhär för att dom ska vara värda en egen tråd.

Gör det bättre själv så får vi se hur "duktig" du är då, innan du kastar kass kritik omkring dig. Som vanligt... mad
Sen har inte du nån direkt spänande eller snygg bil heller. Gammal DKW är väl inget...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Beeenny skrev:
skulle aldrig byta hyfsade tyg stolar mot slutkört skinn

Det sitter andra skinnstolar fram nu i fan så mkt bättre skick.. Dem som är på den bilden köptes hela inredningen för 100:- så.... Sen var tygstolarna slut i rygg å sätes delen... Så nersuttna....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 oktober 2008
Irmscher Vectra skrev:
Urkas skrev:
No offence, men för att vara fotografer så var bilderna extreeemt dåliga. Dåligt exponerat på vissa bilder, tråkiga kompositioner, felaktigt croppade, snea horisonter och sist men inte minst så tycker JAG att bilen är ganska duktigt tråkig och ful. :P
Enligt mig så krävs det iaf mycket bättre bilder än såhär för att dom ska vara värda en egen tråd.

Gör det bättre själv så får vi se hur "duktig" du är då, innan du kastar kass kritik omkring dig. Som vanligt... :mad:
Sen har inte du nån direkt spänande eller snygg bil heller. Gammal DKW är väl inget...

Ja, jag har gjort bättre själv? Och sen har inte min bil nåt med det här att göra och åsikter är åsikter. Även fast i vissa fall så är åsikter helt åt helvete. ;P

Och för övrigt, kritik är till för att ta åt sig, och vill man inte ha kritik så postar man inte bilder på forum. :P

Whine whine!

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Urkas skrev:
No offence, men för att vara fotografer så var bilderna extreeemt dåliga. Dåligt exponerat på vissa bilder, tråkiga kompositioner, felaktigt croppade, snea horisonter och sist men inte minst så tycker JAG att bilen är ganska duktigt tråkig och ful. tongue

Gör det bättre själv så får vi se hur "duktig" du är då, innan du kastar kass kritik omkring dig. Som vanligt... mad

Ja, jag har gjort bättre själv? Och sen har inte min bil nåt med det här att göra och åsikter är åsikter. Även fast i vissa fall så är åsikter helt åt helvete. ;P

Och för övrigt, kritik är till för att ta åt sig, och vill man inte ha kritik så postar man inte bilder på forum. tongue

Å vad fan har detta i min tråd att göra? Ska ni fortsätta diskutera så skapa en egen tråd!!!!
Okej om man får svar på sitt inlägg men fortsatt diskution i en annan tråd tack... wink
Senast redigerat av -Lego- (16 oktober 2008)

Sponsorer 2013:

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 oktober 2008
Urkas skrev:

nånstans ska man väll börja om man vill bli duktig fotograf..... din bil va ju inte allt för fager heller roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

648 Inlägg
16 oktober 2008
bilen är ju direkt skittråkig och bilderna är inte bättre..men bilder kan man bli bättre på att komponera och det kommer du garanterat att bli om du fortsätter att exprimentera.

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
16 oktober 2008
Reeplayed skrev:

-Lego- skrev:

Kan vara vid en sjö (bilderna vid bryggan var trevliga men för mycket saker som drar uppmärksamheten ifrån bilen), i en skogsdunge, gammalt lagerhus m.m. Det viktiga är att det är rent runt omkring, se till så ingen plastpåse hamnar med på bilden, det kan förstöra. Ren bakgrund helt enkelt. Det är ju bilen som man ska lägga märke till! smile Ps, jo jag misstänkte att de första var nått sånt smile
Senast redigerat av Reeplayed (16 oktober 2008)

Even fools they say, can find a way out of the dark.

4 637 Inlägg
16 oktober 2008
Typiskt Garagetstämmning på denna tråden, den som är elakast och dummast anses coolast. Garaget.org är en trevlig, välgjord sida som skulle vara mycket bättre om folk betedde sig som folk.
Senast redigerat av EmilHammarlund (16 oktober 2008)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 oktober 2008
_Glenne_ skrev:
nånstans ska man väll börja om man vill bli duktig fotograf..... din bil va ju inte allt för fager heller roll

Definitivt, men iom att han skrev att han var fotograf så uppfattade jag det som att han jobbade som det. Som sagt, skulle inte skrivit nåt isf.
Och sen är det roligt med folk som kommer med påhopp om min bil när denna tråden handlade om hans bil och ingen annan. Finns många idioter som inte förstår vad kritik är, fast op verkade ju göra det iaf, vilket är tur det.

Och ja, det suger att det blir massa tråkigt spam i en tråd bara för en person säger sin åsikt. Ber iaf om ursäkt för det herr Lego!

Whine whine!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 oktober 2008
Urkas skrev:
_Glenne_ skrev:

Definitivt, men iom att han skrev att han var fotograf så uppfattade jag det som att han jobbade som det. Som sagt, skulle inte skrivit nåt isf.
Och sen är det roligt med folk som kommer med påhopp om min bil när denna tråden handlade om hans bil och ingen annan. Finns många idioter som inte förstår vad kritik är, fast op verkade ju göra det iaf, vilket är tur det.

Och ja, det suger att det blir massa tråkigt spam i en tråd bara för en person säger sin åsikt. Ber iaf om ursäkt för det herr Lego!

hehe jao, han hade ju kunnat formulera sig lite anorlunda helt klart men men smile... men man behöver väll inte säga rakt ut att nåns bil är tråkig och ful, man kan väll iaf formulera sig lite snällare om man nu måste uttrycka sig om saken... men men smile

men folk tycker olika och formulerar sig olika, thats it smile
Senast redigerat av _Glenne_ (16 oktober 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Urkas skrev:
_Glenne_ skrev:

hehe jao, han hade ju kunnat formulera sig lite anorlunda helt klart men men smile... men man behöver väll inte säga rakt ut att nåns bil är tråkig och ful, man kan väll iaf formulera sig lite snällare om man nu måste uttrycka sig om saken... men men smile

men folk tycker olika och formulerar sig olika, thats it smile

URKAS:
Enligt min def av fotograf är det den personen som har tagit bilden, sen är det skitsamma om man jobbar som det eller inte. Men om man inte jobbar med det, vad heter det då? korttagare, kortknäppare???

Ursäkten godtages av dej Urkas....

_Glenne_:
Hur ska jag kunna formulera mig annorlunda? Se svar ovan.... tongue
Kan vara på gott å ont om man är ärlig å rak, det är inte många som är det å som vågar stå för det, jag är lika, säger först, tänker sen. Kan såra många men det får man ta om man är så pass rak å ärlig. Men visst man kan ju försöka ta det "den snälla vägen"....

Sen övriga, tack för kommentarer, synpunkter på bilderna och bilen....

Sponsorer 2013:

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Reeplayed skrev:
Reeplayed skrev:

-Lego- skrev:

Kan vara vid en sjö (bilderna vid bryggan var trevliga men för mycket saker som drar uppmärksamheten ifrån bilen), i en skogsdunge, gammalt lagerhus m.m. Det viktiga är att det är rent runt omkring, se till så ingen plastpåse hamnar med på bilden, det kan förstöra. Ren bakgrund helt enkelt. Det är ju bilen som man ska lägga märke till! smile Ps, jo jag misstänkte att de första var nått sånt smile

Tack för förslagen....

Sponsorer 2013:

Sök