Volvo S60 R eller annat tips?

TurbOla Reservdansk
19 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

Dansken- skrev:
Är inte helt säker på att det är Öhlinsdämpare. 4C systemet är från Öhlins, men dämperna är vist från Monroe.

Det kanske är så ja. Trodde hela kitet kom från Öhlins. smile
Har tyvärr inte sett några uppgifter på det.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Larzan Herr
19 oktober 2008 · 285 Inlägg

ja under annat tips kanske?
S80 2,9 kanske kan vara något att bygga på. En riktig gubb-bil sägs det. Men så jäkla sköna att åka i.
Kanske går att slänga i dubbla stressfläktar?

Blomsterberg plattsättare!
19 oktober 2008 · 804 Inlägg

du kan ju alltid trimma på din som du har lr skaffa en r modell om du vill ha awd.. lite utav den anledningen enligt mig man skaffar en rär just awd:n

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
R-line_chrille Distributionselektriker
19 oktober 2008 · 222 Inlägg

kan ju säga av egna erfarenheter att stolarna e grymt mycket skönare i R:en än i T5:an och att väghållningen e mycket bättre och att R:en e mycket snyggare än T5:an

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
JontaK
19 oktober 2008 · 174 Inlägg

S80 T6 och BMW 540 är fina alternativ om man söker bekväma bilar som går bra.
Lider själv av rätt svåra rygg/nackproblem och finner både dessa bilar sköna att åka i, det ska dock sägas att jag just bara åkt i dom och inte ägt någon av modellerna.

Orkar du med högerstyrt så finns Totoya Soarer som ett alternativ, riktigt snabb lyxräser.
Skulle du ha behov av en kombi så är Nissan Stagea med RB25 eller, ännu hellre, RB26, udda och roliga alternativ.

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Kokeaa
19 oktober 2008 · 16 Inlägg

terazzi skrev:
Köp en Evo6a ist wink
Fan mycket mer för pengarna och satan vad roliga dem är smile

Dom är nog dock lite för hårda för min rygg.


Tack för alla svar iaf !

Leoj S60 Sport <3
23 november 2008 · 16 Inlägg

Ta en titt på Audi s4/s6? extremt sköna bilar att åka i samt gasa med smile borde vara snarlik prisklass som R awd? kanske nån krona mer.

Volvo S60 Sport "Bad Ass" (2004)
aha_100
23 november 2008 · 535 Inlägg

Citat:


S60R
Testarna är eniga om att trots den goda väghållningen
och det faktum att S60R är den mest kraftfulla Volvon så kommer
den inte upp i samma klass som BMW M3 och Mercedes C32 AMG.
Men kompromissen mellan komfort och sport får mycket goda omdömen.


http://www.smartson.se/test/bil/volvo-s60r.htm

Senast redigerat av aha_100 (23 november 2008)

Minitaylor Killen med idéer.
23 november 2008 · 193 Inlägg

Dansken- skrev:

LazerHawke skrev:
TME har ju klämt ur 600hk/700nm ur R:en wink

Nja, de kanske säger det, men de har vist aldrig kört med den. Polish har den snabbaste S60 i Sverige på typ 540 hk. 402 meter på 11,79s.

Men polish har ju inte en R wink

- True to the Source -
Volvo_Mannen Volvoskadad
23 november 2008 · 6 017 Inlägg

S60R har ju sånt sjukt överpris tycker jag

Jonas
guwib
23 november 2008 · 624 Inlägg

amg merca? bmw M modell? det finns ju hur mkt som helst,R  är en ganska gammal konstruktion med ett fruktansvärt överpris.!

who´s the man?
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 november 2008 · 1 874 Inlägg

Kokeaa skrev:
Hejsan!
Är nu inne på att sälja min bil S60 t5 och köpa en S60 R istället. Är det någon som vet hur en R är i skillnad med en T5 ? Tänker på bekvämligheten i stolarna och hårdheten i dämparna, jag vet att en R har 3 lägen men om man har den i komfort, hur skilljer det sig då mot en T5? Någon annan rolig bil ni har som förslag annars än en R? Krav är komfort då jag har problem med ryggen och inte klarar av för hårda bilar (type R Mini Cooper S mm).

Tacksam för Tips!

// Kokeaa

S60 i allmänhet är ju väldigt väldigt sköna att köra/sitta i. R är ju dock "refined" och
har lite mer lyx. Hade jag varit dig, och haft obegränsat med pengar så hade jag valt
en R. Det är ju bara det att dom generellt kan kosta lite mer...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 november 2008 · 1 874 Inlägg

Fan så kul. Varje gång någon skriver en tråd där de tydligt berättar vad dom vill ha för bilar,
så kommer det alltid; "Köp en EVO istället", "Köp en Audi istället", "Köp en Supra istället". wink

diamond_ Diamond
24 november 2008 · 540 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Fan så kul. Varje gång någon skriver en tråd där de tydligt berättar vad dom vill ha för bilar,
så kommer det alltid; "Köp en EVO istället", "Köp en Audi istället", "Köp en Supra istället". wink

Njaa, nu ville han ha tips på sköna bilar med;) hehehe

Men audi, Bmw och mercedes är komfortabla bilar.

S60R ser ut att vara väldigt komfortabel med.  men en evo6 passar nog inte hans ryggg som sagt:P

Tycker du ska köra på med en "R" . är det den du vill ha, köp en;)

I'm Rick James Bitch!
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
24 november 2008 · 258 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Fan så kul. Varje gång någon skriver en tråd där de tydligt berättar vad dom vill ha för bilar,
så kommer det alltid; "Köp en EVO istället", "Köp en Audi istället", "Köp en Supra istället". wink

Kan det ha att göra med topic??
S60R eller annat tips? roll
Jag har haft många bilmärken och modeller bla V70r m.m. Den bästa komfortbilen med ös var min MB E420 avantgarde. Tycker faktiskt att volvo är en dålig kopia på premiumbil,men dom tar ändå betalt som det vore det..

Tengu1969
24 november 2008 · 1 396 Inlägg

Bmw M5 E39?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 november 2008 · 1 874 Inlägg

babyblue242 skrev:
Kan det ha att göra med topic??
S60R eller annat tips? roll
Jag har haft många bilmärken och modeller bla V70r m.m. Den bästa komfortbilen med ös var min MB E420 avantgarde. Tycker faktiskt att volvo är en dålig kopia på premiumbil,men dom tar ändå betalt som det vore det..

Det var väl i synnerhet Evo:n jag syftade på. Dock är det alltid sådär....:

1. Hej, jag är intresserad av en Volvo V70, eller en Volvo V50.
2. Nej, köp en Saab.

...eller något i den stilen. big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 november 2008 · 1 874 Inlägg

diamond_ skrev:
Njaa, nu ville han ha tips på sköna bilar med;) hehehe

Men audi, Bmw och mercedes är komfortabla bilar.

S60R ser ut att vara väldigt komfortabel med.  men en evo6 passar nog inte hans ryggg som sagt:P

Tycker du ska köra på med en "R" . är det den du vill ha, köp en;)

Jo. I det här fallet var det Evo:n jag syftade på. Dock brukar det se likadant ut i alla andra trådar, där folk bestämt säger; Jag vill ha en Saab, Volvo eller vad det nu är man vill ha. Det finns ju ett gäng trådar där personen i fråga är väldigt tydlig på vilka modeller han är intresserad av. Men ändå måste folk komma och gnälla på att det är dåligt, och att denne ska köpa något annat,... typ en Evo, Supra, Audi, Saab, Bmw eller liknande. wink

Fel_xi
24 november 2008 · 211 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Jo. I det här fallet var det Evo:n jag syftade på. Dock brukar det se likadant ut i alla andra trådar, där folk bestämt säger; Jag vill ha en Saab, Volvo eller vad det nu är man vill ha. Det finns ju ett gäng trådar där personen i fråga är väldigt tydlig på vilka modeller han är intresserad av. Men ändå måste folk komma och gnälla på att det är dåligt, och att denne ska köpa något annat,... typ en Evo, Supra, Audi, Saab, Bmw eller liknande. wink

Men nu bad han faktiskt om andra tips också om man läser han inlägg i början. Men annars får jag hålla med dig. En annan bil jag tänkte på är SAAB Aero då de har riktigt sköna & bra stolar, eftersom du har problem med ryggen. Annars är jag själv också väldigt svag för Volvos R-modeller.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 november 2008 · 1 874 Inlägg

Fel_xi skrev:
Men nu bad han faktiskt om andra tips också om man läser han inlägg i början. Men annars får jag hålla med dig. En annan bil jag tänkte på är SAAB Aero då de har riktigt sköna & bra stolar, eftersom du har problem med ryggen. Annars är jag själv också väldigt svag för Volvos R-modeller.

Det var det jag bekräftade i mitt senare inlägg. I det här fallet syftade jag bara på EVO:n, men i övrigt brukar folk vara duktiga på att komma med förslag på andra bilar, trots att personen som skriver tråden är väldigt noga med att säga exakt vilka modeller denne kan tänka sig att välja mellan.

Jo. Volvo R är sjukt nice. Det som talar emot är väl dock priset. Dom brukar kosta väldigt väldigt mycket, om man jämför med en "vanlig", så att säga. Jag skulle nog aldrig gå och köpa en sådan bil ny. Det är liksom vad man får en riktigt fin sportbil för, mer eller mindre. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang