6236
Sök

Varningslampa volvo 740

AJA Motorsport
450 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Har en volvo 740 b230f 88a , Där en varningslampa lyser den ser ut som en kastrull tyo med ånger över, Har kollat instruktionsboken men inte hittat den där i hmm , så tacksam för hjälp, sen är det det att bilen staratar inte längre sen den lampa börja lysa.

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 oktober 2008
liveforthis skrev:
Har en volvo 740 b230f 88a , Där en varningslampa lyser den ser ut som en kastrull tyo med ånger över, Har kollat instruktionsboken men inte hittat den där i hmm , så tacksam för hjälp, sen är det det att bilen staratar inte längre sen den lampa börja lysa.

Har du inget foto...Hmmmm..hade en 88a förut men kan inte placera symbolen..genom att de inte e kat på den...vilken plats sitter den på...om du räknar alla lampor från vänster
Senast redigerat av mrbuggy (25 oktober 2008)

Whatever :)
1 652 Inlägg
25 oktober 2008
de är inte den andra lampan till vänster du menar då? för den längst till höger intill reostaten har du ju lambdasonden eller vad de är..?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

AJA Motorsport
450 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Japp det är den andra från vänster

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 oktober 2008
liveforthis skrev:
Japp det är den andra från vänster

Tyvärr så vet inte jag ärligt talat va de e för lampa...kan du inte rita en bild då....? har kollat både min 740....å   760..men inget där...
Senast redigerat av mrbuggy (25 oktober 2008)

AJA Motorsport
450 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare

Försöker iaf
1 998 Inlägg
26 oktober 2008
Hög avgastemp? Vettefan men de bästa ja kommer på nu iaf
Ser ju ut som en kat som blitt varm wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

4 506 Inlägg
26 oktober 2008
Det är väll varningslampa för att du ej ska parkera i högt gräs te.x
pga att katten är varm, Vet att vissa bilar har en sådan varningslampa
men vanligt vis inte i sverige..

Läste vad du har skrivit nu, Och då värkar det ju inte vara en sådan
lampa, Om du menar att bilen ej funkar längre sedan den lampan
tändes?

Ring en Volvo verkstad och fråga!
Senast redigerat av _Wallis_ (26 oktober 2008)

Kan du andas kan du dö.

AJA Motorsport
450 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Ja jag va ute och lekta me bilen = sladda och gasa på rätt friskt så börja bilen gå helt konstigt, så börja den lampan lysa, får väl kolla upp det till veckan då det inte verkar va någon som vet helt 100 hmm vad det kan va. Tänkte med att det kunde va katten som va överhettad, men kan det va så att katten är igen täppt?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
26 oktober 2008
Kolla vad som hänt bilen. Gnista/bränsle. Finns inget diagnosuttag på 88a? Ä väl lh-jetronic 2,2?
Men tror som Wallis eller som jag skrev. Hög avgastemp. Dock ska ju nte bilen sluta gå bara för de hmm

Entreprenör
1 784 Inlägg
26 oktober 2008
liveforthis skrev:
Ja jag va ute och lekta me bilen = sladda och gasa på rätt friskt så börja bilen gå helt konstigt, så börja den lampan lysa, får väl kolla upp det till veckan då det inte verkar va någon som vet helt 100 hmm vad det kan va. Tänkte med att det kunde va katten som va överhettad, men kan det va så att katten är igen täppt?

Du har väl ingen katt på den...eller har nån satt dit en sån...?

AJA Motorsport
450 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
liveforthis skrev:

Du har väl ingen katt på den...eller har nån satt dit en sån...?

Nej kom fan på det med nu tongue haha har bara haft bilen i 4dar så vet ej så mycket om den tongue

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 oktober 2008
Jag hade en 88 740 med b230F  och visst hade den katt !  Finns även vissa 87or som har katt !   och lampan indikerar att något är fel med katten/avgasreningen !!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Entreprenör
1 784 Inlägg
26 oktober 2008
Klorin_Elvis skrev:
Jag hade en 88 740 med b230F  och visst hade den katt !  Finns även vissa 87or som har katt !   och lampan indikerar att något är fel med katten/avgasreningen !!

Har haft en -88 också...en 88 B  den va de katt på...haft ett par  -88 A också...ingen katt eller lambda ..
kan ju finnas nån kanske..

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 oktober 2008
Min 88 jag hade var en A  uttagen i oktober 87  brorsan hade oxå en 88 som var uttagen 87 och den hade oxå kat och lambda  och nu har han en 88 A 745 som oxå har kat och lambda på   alla jag känner som haft elr har 88or 740  har elr har haft kat

226 Inlägg
26 oktober 2008
katt ska finnas på alla 740 från årsmodel 88- dom behöver inte fungera på 88 men måste sitta på bilen, 89 så måste den fungera oxå.

jag skulle tippa på igentäpt katt så den går varm... bara ta bort katten å rensa den invändigt sen dit med den igen då den inte behöver fungera.

2 118 Inlägg
26 oktober 2008
mrbuggy skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Har haft en -88 också...en 88 B  den va de katt på...haft ett par  -88 A också...ingen katt eller lambda ..

det beror väl på vilken motor man har ? jag hade en 88a b230e utan katt och en kompis har en 87a b230f med katt

D.i.l.l.i.g.a.f

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 oktober 2008
NJ_ skrev:
mrbuggy skrev:
Klorin_Elvis skrev:

det beror väl på vilken motor man har ? jag hade en 88a b230e utan katt och en kompis har en 87a b230f med katt

Ja jo men jag menar B230F då tråden gäller en sådan  sorry  jag glömde skriva de smile

AJA Motorsport
450 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Japp det är katten som är överhettad men felet va att bilen inte fick bränsle , nu får den bränsle och konstigt nog så har lampan slocknat nu verkar ju helt jäkla skumt men men bilen funkar och jag är nöjd , tack alla för råd/tips.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
26 oktober 2008
liveforthis skrev:
Japp det är katten som är överhettad men felet va att bilen inte fick bränsle , nu får den bränsle och konstigt nog så har lampan slocknat nu verkar ju helt jäkla skumt men men bilen funkar och jag är nöjd , tack alla för råd/tips.

Haha då hade ja ju delvis rätt roll

Hög avgastemp tyder på att bilen spikar pga för lite bränsle tongue
Senast redigerat av Boostrider (26 oktober 2008)

Sök