2482
Sök

BMW köper volvo?

FreddeK
29 oktober 2008
Trådstartare
Pebexxa skrev:
nice när BMW blir Framhjulsdrivet wink tongue

nice när volvo blir bakhjulsdrivet igen=)

Sista riktiga volvon var 940! så enkelt är det!

48 Inlägg
29 oktober 2008
antar att du inte insåg ironin i det inlägget wink dock har jag alltid hatat volvo så jag är ej insatt i alla modeller...tycker bara att de har tagit efter BMW med sina 3-5-6-7-8 serie bilar....eller kanske BMW som tagit efter volvo? who knows? kanske blir FWD iallafall smile

Stridis
80 Inlägg
29 oktober 2008
Freddeponken skrev:
Pebexxa skrev:

Tycker nästan tvärtom.. 850 T5 cool
Senast redigerat av Svenning (29 oktober 2008)

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig

277 Inlägg
29 oktober 2008
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:
Syst3m skrev:
Ja, inte är det jag iallafall. Jag argumenterar på mitt sätt, förstår du inte det eller är du för trångsynt är inte det mitt problem.

"ah bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har cool"

Kvalité = ok
Lyx = nej, jmfr med Mercedes eller Rolls-Royce.
Körglädje = inte i alla bilarna
Hög prestanda = inte i alla bilarna
Låg bränsleförbrukning = i förhållande till effekt, ja
Bra andrahandsvärlde = Nej, det tycker jag inte.
Bra komfort = Stenhårda sportstolar med stenhård fjädring samt stenhårt chassie tycker jag inte är värt att kallas komfort.
Mkt bra design = upp till den enskiljde individen att avgöra, själv tycker jag att de är överarbetade
"200 hk bla bla" = Nämn ett märke som inte har en bil med över 200 hk?

men din dumme jävel du kan väl fan inte jämföra bmw och rolls-royce!? hahah (lite annan prislapp om du inte visste det)
bra andrahandsvärde= jo bmw mercedes audi har högt andrahandsvärde så är det,

bra komfort=verkar som du aldrig har åkt i en bmw? har du någonsin åkt i en 5serie tex? verkar som om du syftar på m-serien när jag rabblar upp komfort?

eeh jo jag kan jämföra BMW med Rolls-Royce. Lyx har Rolls-Royce, BMW har "wannabe-lyx", när jag jämför lyx kollar inte jag på prislappen. Skulle du kolla på prislappen samtidigt som du jämför Volvo och BMW skulle du inte riktigt ha den åsikten som du har, tror jag, men jag vet inte hur omogna personer tänker.

Det är ju som att jämföra en SAAB 99 turbo med en Corvette ZR1

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

FreddeK
29 oktober 2008
Trådstartare
Pebexxa skrev:
antar att du inte insåg ironin i det inlägget wink dock har jag alltid hatat volvo så jag är ej insatt i alla modeller...tycker bara att de har tagit efter BMW med sina 3-5-6-7-8 serie bilar....eller kanske BMW som tagit efter volvo? who knows? kanske blir FWD iallafall smile

haha ironi haha ja förlåt hhahaha..

Har volvo tagit efter bmw med sina3-5-6-7-8serie bilar? hur menar du?

Ser inte så mycket likheter förutom att gamla bmw och volvos är bakhjulsdrivna och skottsäkra=)
Senast redigerat av Freddeponken (29 oktober 2008)

Stridis
80 Inlägg
29 oktober 2008
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men undrar bara vad Ford har gjort för att volvo ska ha gått så dåligt som det gjort på sistonde.. säger inte emot er nu utan undrar bara, har inte riktigt hängt med i stora vida världen tongue

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig

48 Inlägg
29 oktober 2008
Freddeponken skrev:
Pebexxa skrev:

haha ironi haha ja förlåt hhahaha..

Har volvo tagit efter bmw med sina3-5-6-7-8serie bilar? hur menar du?

Ser inte så mycket likheter förutom att gamla bmw och volvos är bakhjulsdrivna och skottsäkra=)

Jaa BMW har väl olika 3-5-6-7-8serie bilar det har väl volvo också? de har ju iofs 2 serie istället för 5 och 6 serie tongue   de jag menar är VOLVO har 850 740 osv det har BMW med...

Mästare
2 947 Inlägg
29 oktober 2008
Svenning skrev:
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men undrar bara vad Ford har gjort för att volvo ska ha gått så dåligt som det gjort på sistonde.. säger inte emot er nu utan undrar bara, har inte riktigt hängt med i stora vida världen tongue

Använt Volvos Pengar till att Hålla Ford uppe.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 353 Inlägg
29 oktober 2008
BMW kan vara Volvo's räddning smile

Volvo går verkligen inte bra nu, och det beror inte på ford...
Volvo gick dåligt före ford köpte det, men dom tänkte väl att dom skulle ändra på det och tjäna nån slant., men icke, nu verkar dom gett upp ^^

There's no replacement for displacement

120 Inlägg
29 oktober 2008
Om BMW köper upp Volvo är detta varjefall ett historiskt ögonblick i bilvärlden då dom värsta rivalerna bland bilintresserade plötsligt tillhör samma familj. Tänk dig själv om killen du hatar mest helt oväntat blir den som adopterar dig...

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
Svenning skrev:

Läs.
Skrev om det på sida 18. smile
http://www.va.se/nyheter/2008/10/16/ford-volvos-olycka/

4 sidor lång artikel om Volvos fall sen Ford köpte PV.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
Batta skrev:
BMW kan vara Volvo's räddning smile

Volvo går verkligen inte bra nu, och det beror inte på ford...
Volvo gick dåligt före ford köpte det, men dom tänkte väl att dom skulle ändra på det och tjäna nån slant., men icke, nu verkar dom gett upp ^^

Det där har du tagit ur luften.
Om Volvo nu gick så dåligt, så hur får du detta till att gå ihop?
Under den första femårsperioden levererade Volvo mer än 20 miljarder kronor i vinster till Ford. Volvo blev därmed något av Fords guldkalv.

http://www.va.se/nyheter/2008/10/16/ford-volvos-olycka/

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
C.Joensson skrev:
Om BMW köper upp Volvo är detta varjefall ett historiskt ögonblick i bilvärlden då dom värsta rivalerna bland bilintresserade plötsligt tillhör samma familj. Tänk dig själv om killen du hatar mest helt oväntat blir den som adopterar dig...

Ja, frågan blir ju om man ska skalla personen eller ge honom en klapp på ryggen. tongue

Skogskonsult
214 Inlägg
29 oktober 2008
TurbOla skrev:
C.Joensson skrev:

Ja, frågan blir ju om man ska skalla personen eller ge honom en klapp på ryggen. tongue

Jag ska se när båda sidorna drabbar ihop, på min audi motorhuv med popcorn ^^

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 oktober 2008
FireTraXX skrev:
sand3rs skrev:
FireTraXX skrev:
Hade varit roligare om Volvo gick under.
Då hade jag gapskrattat rakt upp i den svenska ekonomins ansikte.

Ja, jag brukar också önska tiotusentals mäniskor kass ekonomi och hungriga barn. Du kanske ska lägga till "egoistisk" under listan för dina personliga till kortakommanden.. big_smile

Nu förstår jag inte.
Tycker du att jag ska gråta över hur skev ekonomin är?

Till skillnad från de flesta så räknade jag ut att det bara kunde gå sämre för lääääängesen.
Men har man inga pengar och ingen chans att få de så kan man ju göra som "ni" säger.
"Det drabbar ju ingen fattig"
Haha, sug på den era jävla kommunister.

Haha kolla vilken lirare ! Äntligen är firetraxx tillbaka i sin rätta skepnad
Senast redigerat av The_Mechanic (29 oktober 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 587 Inlägg
29 oktober 2008
BMW köper Volvo, ja hörde de på nyheterna åxå i förrigår tror ja tongue Jag läste sedan om det lite mer, men då stod det att BMW förnekade påståendet... läste detta på E24.se tongue
Men visst är det en grymm ide att BMW o Volvo går ihop, tekniken, designen, motorerna, bmw bygger motorer med turbo då kanske tongue  Nåt i stil med: BMW 335 R AWD tongue hahah eller Volvo S40Ci tongue

Blyfot
829 Inlägg
29 oktober 2008
Freddeponken skrev:
Pebexxa skrev:

s/v 90..

"bara en mor kan älska en sån son"

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
Severin skrev:
BMW köper Volvo, ja hörde de på nyheterna åxå i förrigår tror ja tongue Jag läste sedan om det lite mer, men då stod det att BMW förnekade påståendet... läste detta på E24.se tongue
Men visst är det en grymm ide att BMW o Volvo går ihop, tekniken, designen, motorerna, bmw bygger motorer med turbo då kanske tongue  Nåt i stil med: BMW 335 R AWD tongue hahah eller Volvo S40Ci tongue

Bara dom inte tar bort T5orna, för då blir jag sur som fan, spränger en fabrik eller nåt. tongue

4 506 Inlägg
29 oktober 2008
TurbOla skrev:
Severin skrev:

Bara dom inte tar bort T5orna, för då blir jag sur som fan, spränger en fabrik eller nåt. tongue

Nae det hade ju tattbort lite av volvos charm.
Råkar ju veta att det finns/fanns en hel del ritningar på ett par färdigutvecklade
motorer på Volvo när Ford köpte dem, Man kan ju hoppas att BMW har med hjärta
och låter Volvo göra lite eget igen.

Men ryktet om att Bmw skulle vilija köpa är ju gammalt, det var ju redan i höstas
tror jag.. Hade ju vart vansinnigt skoj med nya bakhjulsdrivna Volvos. *Dräglar*

Kan du andas kan du dö.

Blyfot
829 Inlägg
29 oktober 2008
Som trogen volvo ägare så känns de även om de tar emot att skriva som en fördel för volvo att köpas upp av en tillverkare som gör bilar som är bra. Dom flesta vet ju vart ifrån fördomarna mot bmw kommer ifrån. Men verken volvo eller bmw är stora i småbil och miljöbils klassen. Men tillsammans skulle dom kunna utveckla den ultimate ungdoms bilen. Personligen så ser jag ju helst att volvo ägdes helt av volvo men de är ju att drömma. För mig dog nästan varumärket volvo -98.

"bara en mor kan älska en sån son"

Sök