3563
Sök

BMW köper volvo?

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 oktober 2008
Skulle vilja påstå att Volvo har högt andrahandsvärde, jämför med Saab, t.ex. som rasar i pris så otroligt.

Men den här tråden har urartat i pajkastning á la "Min är bättre än din".
Det var längesen något konkret skrevs i den här tråden nu. smile

Ställ er frågan: Varför skulle BMW köpa Volvo?
                       Varför skulle de inte köpa Volvo?

Som någon var inne på innan, fina dieslar, etanolbilar, plus att Volvo är ett lättsålt märke i Sverige oavsett hur många BMW-entusiaster här inne påpekar att Volvo är det sämsta som någonsin funnits... roll
Jämför med Garagets egna siffror, de kan väl nästan representera Sverige?

Det finns ca 3ggr fler Volvo här än utav något annat märke.
Om nu BMW köper Volvo i finanskrisernas tid, lär de få Volvo till ett bra pris, och dessutom tillgång till hemmamarknaden i Sverige.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
tobbe91 skrev:
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:

ah bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har cool

Haha. Orkar knappt skriva det här, skrattar ihjäl mig pga din enorma BMW-kåthet.

"Yay jag ääääälskar BMW för att de har 51191 hästkrafter som inte ens bilfan klarar av att hantera!! YIPPI! Jag é cool nu, eller?"

vem är det som inte kan argumentera?

hellre "51191" hk än en slö jävla traktor på 130hk som bara klarar av att transportera en svenssonfamilj och en labrador

Ja, inte är det jag iallafall. Jag argumenterar på mitt sätt, förstår du inte det eller är du för trångsynt är inte det mitt problem.

"ah bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har cool"

Kvalité = ok
Lyx = nej, jmfr med Mercedes eller Rolls-Royce.
Körglädje = inte i alla bilarna
Hög prestanda = inte i alla bilarna
Låg bränsleförbrukning = i förhållande till effekt, ja
Bra andrahandsvärlde = Nej, det tycker jag inte.
Bra komfort = Stenhårda sportstolar med stenhård fjädring samt stenhårt chassie tycker jag inte är värt att kallas komfort.
Mkt bra design = upp till den enskiljde individen att avgöra, själv tycker jag att de är överarbetade
"200 hk bla bla" = Nämn ett märke som inte har en bil med över 200 hk?

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
henrikh skrev:
tobbe91 skrev:
Syst3m skrev:

Men min pappa är starkare än din pappa!

Kom med argument.

ah bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har cool

Löjligt höga priser också.

Inte värre än Mercedes wink

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
sand3rs skrev:
tobbe91 skrev:
sand3rs skrev:

Är det verkligen så konstigt att många tycker om volvo på en svensk bilsida??

Vad beträffar BMWs bränsleförbrukning och att den är något lägre än volvos är intressant, speciellt då tyskarna är mycket dyrare i inköp för "likvärdig" bil. Samtidigt sitter en massa folk här och klappar sig själv på axlarna för att dem kör just BMW och att dessa motorer är "finare" och effektivare. Att sen nya BMW är så dyra i inköp att ni istället kör runt i 10-15 år gamla exemplar är väl i sammanhanget totalt orelevant antar jag... Men klaga på volvos förbrukning det kan ni med!

du skriver om nypriset på en bmw då kan man ju dra den här paralellen och förtydliga att bmw har betydligt högre andrahandsvärde än en volvo eller saab och av vilken anledning? jo det som jag nämde i mitt förra inlägg
"bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har

bmw och volvo är inte likvärdiga hur mkt du än hoppas det

sen så att en del i den här tråden ha lite äldre bmw's kanske har med åldern på ägaren att göra är du runt 18-22 år gammal så kanske du inte har ekonomi till en nyare bmw? vem vet?

Ja, bättre andrahandsvärde är ju diskutabelt och inget jag köper för att du säger det.

När jag säger likvärdig så menar jag inte likvärdig i dina BMWögon utan snarare utrustningsnivå, motor och användningsområde.

Vad har det för betydelse hur "bra" du än tycker att BMW är och hur lite de dricker i förhållande till en volvo om du inte har råd att köpa en.

Btw, du har helt rätt i det sista. Volvo har sällan en bil över 200 kusar...

* men i motor och utrustningsnivå så är inte bmw och volvo likvärdiga,

*men om du inte har råd med en bmw så är det väl inte nån större ide att köpa en?

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
steifan skrev:
henrikh skrev:
tobbe91 skrev:

Löjligt höga priser också.

Inte värre än Mercedes wink

Som inte har ngt med diskussionen Volvo - BMW att göra.

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
tobbe91 skrev:
sand3rs skrev:
tobbe91 skrev:

du skriver om nypriset på en bmw då kan man ju dra den här paralellen och förtydliga att bmw har betydligt högre andrahandsvärde än en volvo eller saab och av vilken anledning? jo det som jag nämde i mitt förra inlägg
"bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har

bmw och volvo är inte likvärdiga hur mkt du än hoppas det

sen så att en del i den här tråden ha lite äldre bmw's kanske har med åldern på ägaren att göra är du runt 18-22 år gammal så kanske du inte har ekonomi till en nyare bmw? vem vet?

Ja, bättre andrahandsvärde är ju diskutabelt och inget jag köper för att du säger det.

När jag säger likvärdig så menar jag inte likvärdig i dina BMWögon utan snarare utrustningsnivå, motor och användningsområde.

Vad har det för betydelse hur "bra" du än tycker att BMW är och hur lite de dricker i förhållande till en volvo om du inte har råd att köpa en.

*men om du inte har råd med en bmw så är det väl inte nån större ide att köpa en?

Motormässigt - nej, det säger sig självt. BMW har lite mer resurser, som sagt. Men utrustningsmässigt så håller jag med dig, de är inte likvärdiga. BMW har inte alla säkerhetssystem som Volvo har.

Och sen har jag svårt att tro att du, född 91, har råd med en ny BMW, så det argumentet från din del är rätt tamt.

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 oktober 2008
tobbe91 skrev:
men din dumme jävel du kan väl fan inte jämföra bmw och rolls-royce!? hahah (lite annan prislapp om du inte visste det)
bra andrahandsvärde= jo bmw mercedes audi har högt andrahandsvärde så är det,

bra komfort=verkar som du aldrig har åkt i en bmw? har du någonsin åkt i en 5serie tex? verkar som om du syftar på m-serien när jag rabblar upp komfort?

Tagga ner ett par hästkrafter va?
Står i reglerna på forumet att personliga påhopp beivras...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Tycker att det funnits många bra argument här från "båda sidor", mitt emellan all pajkastning. Visst är det hela en smakfråga. Men bmw måste väl trots allt bedömmas som bättre om man struntar i inköpspriset?

Och ang. förbrukningen, att en 35hp starkare bmw drar ca 2/3-delar av vad motsvarande volvo tar i stadskörning säger väl allt? (se mitt inlägg ovan, i länken måste ni trycka på 530 för att få fram rätt värden)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:
sand3rs skrev:

Motormässigt - nej, det säger sig självt. BMW har lite mer resurser, som sagt. Men utrustningsmässigt så håller jag med dig, de är inte likvärdiga. BMW har inte alla säkerhetssystem som Volvo har.

Och sen har jag svårt att tro att du, född 91, har råd med en ny BMW, så det argumentet från din del är rätt tamt.

du menar att bara för att jag är född 91 så vet inte jag om att bmw har bra andrahandsvärde?
det är ju bara att kolla på blocket och läsa biltidningar och reportage!? m.m där finner du mkt fakta

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
snälla vad har volvo som är så SÄKERHET, när en Toyota Avensis slår den i Säkerhet? Volvo är lika säker som BMW, Audi eller Mercedes,, SÄKERHET+ VOlvo är något som är kvar efter 90-talet

Who Djaa bless no man curse

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
tobbe91 skrev:
men din dumme jävel du kan väl fan inte jämföra bmw och rolls-royce!? hahah (lite annan prislapp om du inte visste det)

bra komfort=verkar som du aldrig har åkt i en bmw? har du någonsin åkt i en 5serie tex? verkar som om du syftar på m-serien när jag rabblar upp komfort?

Tagga ner ett par hästkrafter va?
Står i reglerna på forumet att personliga påhopp beivras...

ska varva ner lite grann cool

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
tobbe91 skrev:
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:

vem är det som inte kan argumentera?

hellre "51191" hk än en slö jävla traktor på 130hk som bara klarar av att transportera en svenssonfamilj och en labrador

Ja, inte är det jag iallafall. Jag argumenterar på mitt sätt, förstår du inte det eller är du för trångsynt är inte det mitt problem.

"ah bmw har kvalitet,lyx,körglädje, hög prestanda, låg bränsleförbrukning, bra andrahandsvärde, bra komfort , mkt bra design,och sen så har dom bilar över 200hk vilket volvo och saab sällan har cool"

Kvalité = ok
Bra komfort = Stenhårda sportstolar med stenhård fjädring samt stenhårt chassie tycker jag inte är värt att kallas komfort.
Mkt bra design = upp till den enskiljde individen att avgöra, själv tycker jag att de är överarbetade

eeh jo jag kan jämföra BMW med Rolls-Royce. Lyx har Rolls-Royce, BMW har "wannabe-lyx", när jag jämför lyx kollar inte jag på prislappen. Skulle du kolla på prislappen samtidigt som du jämför Volvo och BMW skulle du inte riktigt ha den åsikten som du har, tror jag, men jag vet inte hur omogna personer tänker.

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
snälla vad har volvo som är så SÄKERHET, när en Toyota Avensis slår den i Säkerhet? Volvo är lika säker som BMW, Audi eller Mercedes,, SÄKERHET+ VOlvo är något som är kvar efter 90-talet

Säkerhet är inte bara att smälla i en bergvägg i 110 km/h. Förebyggande system är något som Volvo är mycket före alla andra.

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
alla skriver att bmw har väldigt högt inköpspris det roliga är att både audi och mercedes är dyrare än bmw i nybilspris

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
http://www.rsportscars.com/foto/09/bmw7 … terior.JPG

om detta inte är lyx så vette fan vad är!

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
tobbe91 skrev:
alla skriver att bmw har väldigt högt inköpspris det roliga är att både audi och mercedes är dyrare än bmw i nybilspris

Audi är inte dyrare än BMW i inköps pris!! smile

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Syst3m skrev:
n0b0dy_ skrev:

Säkerhet är inte bara att smälla i en bergvägg i 110 km/h. Förebyggande system är något som Volvo är mycket före alla andra.

Hälften av de systemen är Utvecklade av BOSCH
Senast redigerat av n0b0dy_ (27 oktober 2008)

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
Syst3m skrev:
tobbe91 skrev:
Syst3m skrev:

Kvalité = ok

eeh jo jag kan jämföra BMW med Rolls-Royce. Lyx har Rolls-Royce, BMW har "wannabe-lyx", när jag jämför lyx kollar inte jag på prislappen. Skulle du kolla på prislappen samtidigt som du jämför Volvo och BMW skulle du inte riktigt ha den åsikten som du har, tror jag, men jag vet inte hur omogna personer tänker.

den som verkar vara omogen är du
du verkar vara lite avudsjuk det är nog det d handlar om, det finns faktist folk som kör annat än volvo tro det eller ej

49 Inlägg
27 oktober 2008
och vilka äger Rolls-Royce?

Just det; BMW

BMW behöver då inte ha så lyxiga bilar när dom har Rolls-Royce.

182 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
tobbe91 skrev:

Audi är inte dyrare än BMW i inköps pris!! smile

Och vad hade det spelat för roll för diskussionen huruvida BMW är billigare i inköp än ett märke som inte är på tapeten??

Sök