3464
Sök

BMW köper volvo?

Mästare
2 947 Inlägg
27 oktober 2008
steifan skrev:
Subw000fer--92 skrev:
n0b0dy_ skrev:

Heheh men din Volvo är mer Volvo än vad dagens V70 nånsin kommer att vara!!

vadå tillverkades 740 i tyskland roll

Nej men nästan alla delar är Bosch eller Hella, 'Made in West Germany'.
Plastdelarna är väl ofta från USA (grillarna) eller Kanada.
Så det är väl typ drivlinan (ej kopplingen, en överväxeln), monteringsjobbet och plåten som är svensk tongue

Dagens Volvo är typ 'Made in West India.. and Pakistan' wink

Eller: 'from Tibet.. and Australia' (från en viss film)

Och Volvo 740 är Utvecklad av Svenskar och Holländare! big_smilelol

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
27 oktober 2008
Minitaylor skrev:
Det låter om en bra idé, MEN som Turbola har sagt...Inte ta bort turbofemmorna..Men annars, Volvos trafik/driftsäkerhet blandat med tysk engineering...Jag kan av någon anledning se R modellerna tas i bruk igen! jippi!!

WORD DUDE !

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
steifan skrev:
n0b0dy_ skrev:
Kan se det framför mig.... Volvos Logga "Volvo Made by BMW" big_smilebig_smile

Blir som på gamla goda tiden vettu, 'Engineered and partly developed in West Germany' tongue

Tom min gamle 740 är ju nästan mer tysk än svensk tongue

Heheh men din Volvo är mer Volvo än vad dagens V70 nånsin kommer att vara!!

Göteborg (Torslanda, Torslandaverken) 1964–
Volvo XC90, Volvo S80, Volvo V70, Volvo XC70

Uddevalla, vid Volvo Uddevallaverken som sedan 2005 ägs av Pininfarina Sverige AB
Volvo C70

Gent, Belgien 1965–
Volvo S60, Volvo XC60, Volvo S40, Volvo V50, Volvo C30

Skövde (motorer till fordonen)
Volvo Personvagnar samt
Volvo Lastvagnar
Volvo Floby
(bromsar, avgas- och andra system)

Olofström
Volvo Car Body Components (VCBC), (karosseridelar: dörrar, huvar, bakluckor och balkar mm, till Volvo pv och Jaguar.)

Kan vi få slut på skrönan om att Volvo fortfarande inte är svenskt? roll
Det som inte är svenskt är ägarna Ford, och tillverkningen av S60, XC60, S40, V50, C30.

Volvo har haft hopsättning av bilarna på fler ställen runtom i världen, men tillverkningen sker till största delen i Sverige.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

210 Inlägg
27 oktober 2008
Om nu någon ska köpa volvo så kan det inte bli än bättre ägare än BMW. Jag tror att BMW kan behålla den svenska volvon svensk. Se bara vad dom har gjort med Minin, den är fortfarande liten, udda och tillverkas i England. Den har inte blivit någon BMW för det.
Volvo har blivit allt mer lik en ford tyvärr genom åren, någon måste sätta stopp för detta om inte märket ska försvinna helt!

RWD forever & ever!

7 Inlägg
27 oktober 2008
richardoo290 skrev:
ja volvo har enligt mig bättre bilar än BMW så höja standarden.. tss.. kanske på bmw:s bilar då? tongue
men de skulle vara jävligt bra faktiskt! ford har ju kört volvo i botten.. hata ford och kommer alltid göra det.. fyfan det skär i hjärtat när man tänker på vad dem gjort mot volvo! hoppas BMW tar över så kanske volvo får lite friare händer och ser till att bygga bra svenska bilar igen? volvos säkerhet och komfort blandat med tysk teknik .. låter väldigt bra! big_smile

volvo bättre än BMW mm säkert ...

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … /index.xml

3 354 Inlägg
27 oktober 2008
en kan inte argumentera mot den listan. inte för att jag vill det. håller med till 100%

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

645 Inlägg
27 oktober 2008
Children-Of-Bodom skrev:
där är en sak bara tex. Bmw behöver inga fjuttiga turbo´s i sina motorer för att gå bra höhö  wink

*host host*
BMW 335i tongue

http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

274 Inlägg
27 oktober 2008
Varför hålla på o jämföra bättre o sämre bland bilmodellerna??
Allt e bättre än ford i dagsläget sen skiter folk hur bilarna kommer att se ut eller motorer bara man får ha sitt jobb kvar. Men det kanske inte är en viktig del i det hela?Att den svenska fordons industrin lever kvar?

Bara volvo och saab får behålla sina kärnvärden mm o producera nya bilar så e man glad.
läggs volvo ner så drabbar det såå mycket mera än dom ca 8000 som jobbar i gbg även alla små o större företag runt om i sverige som producerar till bil industrin. Om allt läggs ner så blir det svåra tider helt klart.

Alla köpare e bra köpare

en som jobabr på volvo
Sj håller jag tummarna att man får jobba kvar o inte behöver gå  längre fram i år.

160 Inlägg
27 oktober 2008
Sånna här trådar är kul då det börja tävlas, allra helst om vem som är klokast, det är "System & Sanders" om ni frågar mig wink tyckte dom hade bra åsikter smile jaja

blir bara så less hela tiden på att läsa att volvo gör så dålig bilar dom är törstiga bla bla bla....
och att BMW skulle producera mer än Volvo det rent skitsnack (inom sverige)

Och att Volvo är så dåliga på lyx, det är därför det iregel alltid står (i olika biltester) inredning/stolar av verklig världsklass

och att Bms största dieslar skulle dra runt 0.55-0.65L/M BLANDAD körningen, mm just de, och min 240 + Husvagn drar 0.75 litern/milen

sedan att Volvo säljer dåligt nu, det vet vi, men det rullar frtofarande ut över 1Nybil/minut

Ursäkta om jag svävade ut lite, bra om volvo blir uppköpt av BMW??? frågar ni mig, jag vill inte det, och kan inte tänka mig att det skulle bli bra heller, tror dom bara vill åt deras nyaste modell XC60 som ha spåddes skulle bli deras räddning för ett halv år sedan kanske

671 Inlägg
27 oktober 2008
AeroMalm skrev:
oj. har verkligen delade meningar.... jag är tyvärr en riktig volvohatare. tycker inte om någon volvomodell alls, och när jag närmar mig döden så vill jag inte åka volvolikbil ens...

Bmw älskar jag, då jag ska köpa en i morrn elr övermorrn.

samtidigt e det som många säger. kan vara bra för volvo, så det blir bättre bilar wink men det e endå volvo... hoppas nog inte att det blir nåt uppköp... kanske smittar ner bmw med volvobaciller...

HAHA ::::::: 
Jag har åkt Alpina o andra BMWs förr...
Inte går jag tillbaks te BMW så lätt !
Det blir först när det inte finns en del och få tag till min RWD VOLVO..

Men varje snoris avgudade min Alpina !
Nu åker jag preppad 940 och åker ifrån det mesta på landsvägen tex. M3 E46 på kurvig väg !
Skrattar och har kul utan några som helst märkesbiltankar !
Det är antagligen dessa märkesfanatiker som när man åker ifrån dem vill skjuta en,,,
haha vad de mår dåligt...

e.....

Better than God \o/
1 886 Inlägg
27 oktober 2008
Hjälper det till att rädda volvo och svenska jobb är det ju perfekt!
Vilka skall ta över saab då? Porsche?  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

3 354 Inlägg
27 oktober 2008
jag har åkt och kört både nya och gamla bmw o volvo. inget ont om volvo åkare men jag trivs mer i bmw, Jag upplever bmw:s som roligare, skönare, snyggare, starkare, snålare(beroende på modeller). jag tycker t.o.m att de lyktar goare.
visst jag vill också att volvo ska räddas det e ju ändå historia och de ger ju jobb åt många.
Senast redigerat av Seth (27 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Mästare
2 947 Inlägg
27 oktober 2008
MrTurbo skrev:
Hjälper det till att rädda volvo och svenska jobb är det ju perfekt!
Vilka skall ta över saab då? Porsche?  smile

Nej, Bmw och Volvo är ganska närma besläktade men ett skitmärke som saab och ett gudomligt märke som Porsche ska absolut inte beblandas!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Hojmek
748 Inlägg
27 oktober 2008
Lite typiskt svenskar, Tyskarna stöttar deras bilmärken genom att köpa tysk tillverkade bilar smile

Billackerare
365 Inlägg
27 oktober 2008
de vore till STOR fördel för volvo om BMW köpte dem, då ford kört dem i botten som många redan nämnt, MEN de spelar ingen roll hur mycket ni ältar om vem som är mest miljövänlig av BMW eller volvo, japanerna är ca 25år i tiden före än alla andra märken va gäller miljöbilar!

kolla bara på Hondas FCX, visst den kostar miljoner just nu o ingen "vanlig" människa köper den, men tekniken finns o bilen rullar i usa o den e grymt miljövänlig!

sorry för lite OffTopic..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 oktober 2008
Hexenhammer skrev:
n0b0dy_ skrev:
Inte en chans på jorden att Volvo skulle vara bättre än BMW.... Bryr mig inte vad folk säger, det finns en anledning varför det går så som det gör för dom.... Om BMW köper Volvo så skulle det gynna Volvo rejält..

"Bättre" är ju jävligt svårt att säga. Det beror ju helt och hållet vad man är ute efter. Jag skulle alla dagar välja en sprillans ny valfri Volvo istället för en sprillans ny valfri BMW, t.ex. Det är för att jag hatar sportiga bilar, jag hatar bilar med hårda stolar, jag hatar bilar dom drar mycket bensin (jo, det finns ett gäng hos Volvo som drar mänskligt), jag hatar bilar som inte har en endaste aning om vad "design" innebär, och som tycker att svart plast och en ratt som ser ut som ett pungskydd är snyggt.

...ja, det var väl det.

hmmm tycker det här inlägget är det sämta jag läst på länge... tänker inte ens börja komentera vad du påstår då det inte stämmer... bmw alla dagar i veckan om man måste välja

2slow

160 Inlägg
27 oktober 2008
azid skrev:
Hexenhammer skrev:
n0b0dy_ skrev:
Inte en chans på jorden att Volvo skulle vara bättre än BMW.... Bryr mig inte vad folk säger, det finns en anledning varför det går så som det gör för dom.... Om BMW köper Volvo så skulle det gynna Volvo rejält..

"Bättre" är ju jävligt svårt att säga. Det beror ju helt och hållet vad man är ute efter. Jag skulle alla dagar välja en sprillans ny valfri Volvo istället för en sprillans ny valfri BMW, t.ex. Det är för att jag hatar sportiga bilar, jag hatar bilar med hårda stolar, jag hatar bilar dom drar mycket bensin (jo, det finns ett gäng hos Volvo som drar mänskligt), jag hatar bilar som inte har en endaste aning om vad "design" innebär, och som tycker att svart plast och en ratt som ser ut som ett pungskydd är snyggt.

...ja, det var väl det.

hmmm tycker det här inlägget är det sämta jag läst på länge... tänker inte ens börja komentera vad du påstår då det inte stämmer... bmw alla dagar i veckan om man måste välja

Jag förstår honom precis, så olika det kan vara, jag tycker allt att han har en poäng där

Random Hero
4 047 Inlägg
27 oktober 2008
Quantic skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
där är en sak bara tex. Bmw behöver inga fjuttiga turbo´s i sina motorer för att gå bra höhö  wink

*host host*
BMW 335i tongue

http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

ingen bil behöver en turbo för o gå bra, mkt mer som strular om man har turbo, tongue

Dog food lid. Backwards

Avstängd
268 Inlägg
27 oktober 2008
JAAAAAAAAA.... Bakhjuls drivna C70'n.. S40'n och S80'n.... Heaven.. big_smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Inte konstigt att sånna här trådar spårar ut när det finns tokar som tror att deras 240 drar 0.75 med husvagn och att deras 940 tar en M3a på kurvig väg...

Visst tycker jag om Bmw, men jag tror inte att min 328a tar en ferrari på strippen eller tar en Land Rover i terrängen för det.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök