Råd och tips sökes ang. bilvax m.m.

prodrive Avstängd
31 oktober 2008 · 962 Inlägg

bosabengt skrev:
Sonax flytande hårdvax är ett leksaksvax som inte håller särskilt länge.
Det är hyffsat dyrt också.

Jo det kan jag tänka mig att det är.. Fast jag är riktigt nöjd med resultatet och jag tycker det är lättarbetat (jag kör för hand..), men vad ska man använda för skit enligt dig då?

bosabengt
1 november 2008 · 2 035 Inlägg

Sonax flytande hårdvax har ingen bra hållbarhet därför rekomenderar jag inte det.

http://www.prorecond.se/webshop/index.p … ductId=142

http://www.prorecond.se/webshop/index.p … ductId=140


Dessa produkter är riktigt bra.  FG har hållbarhet på 12-18 mån. På flaskan står det upp till tre år men för sverige så gäller nog inte det pga vädret och allt salt på vägarna mm mm.

Det första är ett lackskydd och det andra är ett vax.

Vill du har lika eller bättre grejer är Platinum eller silver one utmärkta produkter.

Biljudsveteran sen 1984!
jocke_gronberg
1 november 2008 · 4 586 Inlägg

Torlejf skrev:

jorre83 skrev:

NiKeMaN skrev:

Jadå den på Biltema är bra. Används av många rekondfirmor ärligt talat. Jag köpte min på Clas Ohlsson - och det är samma maskin som sagt fast annan färg.
Rekommenderas starkt.

Sen så bör du satsa på nått roligare än Turtle vaxerna. Autosmart har bra nybörjar polermedel och vaxer. Satsa på "Polish med hårdvax" som polermedel och en flaska "Skandinaviskt hårdvax" som andra steg.

Lycka till.

ett tips köp med hörselkåpor då maskinen låter hemskt

Jag har enbart Flex-maskiner och använder alltid hörselskydd.
Är bara korkat att använda maskiner under så lång tid och inte skydda sin hörsel.

Till trådskaparen; Du borde testa Trutest Quick finish 140, detta är både polish och ger ett skydd av Teflon-vax.
Autosmarts liknande produkt har inte en chans mot detta medel.

Mvh. David.

Sant testade bara att starta min maskin i garaget med betongväggar sedan var det hörselskydd på

Firejennifer
4 november 2008 ·

tack för alla tips smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang