Chippning, avgassystem, större turbo & intercooler m.m. Finns massor, har säkert varit uppe massor av gånger på forumet. Så testa sök. Mycket beror även på vilken budget du har.
tror ni har missat att han har b230et som jag har ? Byt ut dina stakar inan du byter turbo iaf... du lär ändå inte kunna ladda mer en 1.0 inan dom bryts av som en tändsticka..tyvär
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
jag hade tänkt mig kanske 240 - 250 hk, okej men ska jag byta till ft stakar eller ska jag sattsa på ngt bättre?
Ja då måste du byta stakar, ja men inte vilka ft stakar som helst..tex b230ft från -87 -88 är väl nästan lika värdelösa som et's är ? Men köp en pysventil och pys upp den till ca 1bar så ska du få se på fan
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
det bästa du kan göra är att leta upp ett helt annat block, man kan inte bara plocka över stakarna ifrån en nyare motor, det skiljer i storlek på vevlagertappen. Stoppa i större turbo & bättre IC större spridare & chip avgasystem & sportluftfilter så kommer du nog upp i närheten av 240-250hk sen kör du med det tills en stake tittar ut genom blocket och då sätter du i nästa
Senast redigerat av kolvas (29 oktober 2008)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
det bästa du kan göra är att leta upp ett helt annat block, man kan inte bara plocka över stakarna ifrån en nyare motor, det skiljer i storlek på vevlagertappen. Stoppa i större turbo & bättre IC större spridare & chip avgasystem & sportluftfilter så kommer du nog upp i närheten av 240-250hk sen kör du med det tills en stake tittar ut genom blocket och då sätter du i nästa
Han lär ju inte åka omkring länge så iaf :]
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden