2442
Sök

trimmning av 740 tic

204 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#1
hejsan har en 745 tic 86 med en b230et motor i, undrar om någon har några tips på hur man kan få ut lite emr hästar?smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Entreprenör
1 784 Inlägg
28 oktober 2008
#3
745tic skrev:
hejsan har en 745 tic 86 med en b230et motor i, undrar om någon har några tips på hur man kan få ut lite emr hästar?smile

Plugga slangen till wastegaten.. ;-)

Meister
6 763 Inlägg
28 oktober 2008
#4
mrbuggy skrev:
745tic skrev:
hejsan har en 745 tic 86 med en b230et motor i, undrar om någon har några tips på hur man kan få ut lite emr hästar?smile

Plugga slangen till wastegaten.. ;-)

Skenande ladd är ballt big_smile


Häst
1 099 Inlägg
28 oktober 2008
#5
Chippning, avgassystem, större turbo & intercooler m.m.
Finns massor, har säkert varit uppe massor av gånger på forumet. Så testa sök.
Mycket beror även på vilken budget du har. smile

Än är inte den sista idioten född..

Entreprenör
1 784 Inlägg
28 oktober 2008
#6
camaro67 skrev:
mrbuggy skrev:
745tic skrev:
hejsan har en 745 tic 86 med en b230et motor i, undrar om någon har några tips på hur man kan få ut lite emr hästar?smile

Plugga slangen till wastegaten.. ;-)

Skenande ladd är ballt big_smile

Hehehe....;-) å blårök...

204 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#7
någon som har ett bra förslag på turbo?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Rapidoz
688 Inlägg
28 oktober 2008
#8
745tic skrev:
någon som har ett bra förslag på turbo?

vad ska du uppnå?
200hk,210hk,300hk 1000 hk?


ta in 16t då?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
#9
k24 k27 19t tdo4e

"bara en mor kan älska en sån son"

93 Inlägg
28 oktober 2008
#10
Garrett GT28R
funkar till en bit över 320hk

volvo 760 b23et 4life

3 714 Inlägg
29 oktober 2008
#11
och vill man ha laddtryck tidigt så kan man ta en dieselturbo smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Team Pro5
313 Inlägg
29 oktober 2008
#12
Ryck slangen till wastgaten och skruva lite på skruven till wastegaten så ska du få se på grejjer wink

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

Avstängd
1 266 Inlägg
29 oktober 2008
#13
tror ni har missat att han har b230et som jag har ?
Byt ut dina stakar inan du byter turbo iaf... du lär ändå inte kunna ladda mer en 1.0 inan dom bryts av som en tändsticka..tyvär sad

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Körv
3 535 Inlägg
29 oktober 2008
#14
Hur långt har motorn gått till å börja med?

Truckdriving Man

204 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
#15
jag hade tänkt mig kanske 240 - 250 hk, okej men ska jag byta till ft stakar eller ska jag sattsa på ngt bättre?smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Avstängd
1 266 Inlägg
29 oktober 2008
#16
745tic skrev:
jag hade tänkt mig kanske 240 - 250 hk, okej men ska jag byta till ft stakar eller ska jag sattsa på ngt bättre?smile

Ja då måste du byta stakar, ja men inte vilka ft stakar som helst..tex b230ft från -87 -88 är väl nästan lika värdelösa som et's är ?
Men köp en pysventil och pys upp den till ca 1bar så ska du få se på fan big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

4 001 Inlägg
29 oktober 2008
#17
https://www1.garaget.org/gallery/archive/80769/large/491616_conwez.jpg

det bästa du kan göra är att leta upp ett helt annat block, man kan inte bara plocka över stakarna ifrån en nyare motor, det skiljer i storlek på vevlagertappen.
Stoppa i större turbo & bättre IC större spridare & chip avgasystem & sportluftfilter så kommer du nog upp i närheten av 240-250hk sen kör du med det tills en stake tittar ut genom blocket och då sätter du i nästa wink
Senast redigerat av kolvas (29 oktober 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Avstängd
1 266 Inlägg
29 oktober 2008
#18
kolvas skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … conwez.jpg

det bästa du kan göra är att leta upp ett helt annat block, man kan inte bara plocka över stakarna ifrån en nyare motor, det skiljer i storlek på vevlagertappen.
Stoppa i större turbo & bättre IC större spridare & chip avgasystem & sportluftfilter så kommer du nog upp i närheten av 240-250hk sen kör du med det tills en stake tittar ut genom blocket och då sätter du i nästa wink

Han lär ju inte åka omkring länge så iaf :]

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

11 Inlägg
30 oktober 2008
#19
vad har du för luftmassemätare? ur vissa finns det ett trix man kan göra.


204 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
#20
jag vet  inte vad jag har för luftmassemätare den e rätt stor, hehe okej men vilken årsmodell på blocket? 93 å nyare med oljeinsprut under kolvarna?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."


Sök