3304
Sök

Biltema Kylare, bra/dålig?

537 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Tjooo!

Behöver till sommaren(tongue) en ny kylare till min Mazda 323f 1992.
Men i alla fall. En ny på Biltema kostar 899kr. En ny på Mekonomen/Autoexperten kostar ca 2200kr.
Så nån som har ERFARENHET av Biltemas kylare?

1 196 Inlägg
2 november 2008
det är väl samma sak igentligen
biltema tillverkar ju inte direkt egna kylare..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
2 november 2008
Kan tänka mig att det är mer gods i biltemakylarens celler, dvs sämre kylförmåga men borde funka bra endå om det inte är allt för varmt ute.

Rock'n Roll

\m/(><)\m/
742 Inlägg
2 november 2008
Spiike skrev:

Nee dom får 2:a sorterings prylar som det är konstruktionsfel på som dom säljer till halva priset

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
2 november 2008
Min kompis har en kylare från biltema och den funkar kanon.. Jag skulle inte tveka att köpa från biltema pga priset..

16 197 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
Spiike skrev:

Nee dom får 2:a sorterings prylar som det är konstruktionsfel på som dom säljer till halva priset

tror du på tomten???

"Testar man inte så får man aldrig veta"

\m/(><)\m/
742 Inlägg
2 november 2008
evilaudio skrev:
isso skrev:
Spiike skrev:

tror du på tomten???

nee gör du? typ allt som biltema säljer är skit, ända som man kan köpa där är el-tape och kabelskor

5 089 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
evilaudio skrev:
isso skrev:

tror du på tomten???

nee gör du? typ allt som biltema säljer är skit, ända som man kan köpa där är el-tape och kabelskor

och din erfarenhet är?

\Lindgren

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
evilaudio skrev:
isso skrev:

tror du på tomten???

men allt är ju skit skrev du -----

16 197 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
evilaudio skrev:
isso skrev:

tror du på tomten???

elle inte... har biltema kylare på 2 av mina bilar å dom funkar hur bra som helst..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

\m/(><)\m/
742 Inlägg
2 november 2008
FLindgren skrev:
isso skrev:
evilaudio skrev:

tror du på tomten???

och din erfarenhet är?

ja vart ska man börja.. bromsok, lampor, soppapump, länkarmar mm

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 november 2008
evilaudio skrev:
isso skrev:
evilaudio skrev:

tror du på tomten???

elle inte... har biltema kylare på 2 av mina bilar å dom funkar hur bra som helst..

Varför skulle dom inte funka...dom vill ju också ha kunder kvar....( mycke snack liten verkstad eller va säger man..? )

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
FLindgren skrev:
isso skrev:

och din erfarenhet är?

då tycker jag du ska lämna tillbaka sakerna då du har garanti..
nä jag säger som Firetraxx:Snopp

194 Inlägg
2 november 2008
Köp på biltema,dom har ju garanti på sånna saker...Allt på biltema är inte skit.Finns mkt saker där som funkar MINST lika bra som de lite dyrare sakerna....Biltema säljer nästan samma saker som typ mekonomen m.m bara att de står BILTEMA på sakerna ist för delens märke... Och som Spiike sa tidigare Biltema tillverkar ju inte sakerna....

Joodu_6

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
2 november 2008
Jag har en kylare från biltema i min 940, fungerar fint wink Har suttit på sen i somras.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
2 november 2008
maximus skrev:
isso skrev:
FLindgren skrev:

och din erfarenhet är?

ja men att åka fram och tillbaka och byta grejer hela tiden kostar mer i bensin än att köpa bra på en gång.. sist jag hämta nått från biltema va i förra veckan, ett bromsok hb till syrrans golf IV och armen till handbromsen låste sig efter att man dragit i handbromsen även om man drog tillbaka vajern med fingrarna så va armen låst.. va sen ok bytte oket mot ett nytt och det va precis samma sak med det, slutade med att jag fick svetsa dit ett fäste för en fjäder som drar tillbaka armen

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
maximus skrev:
isso skrev:

ja men att åka fram och tillbaka och byta grejer hela tiden kostar mer i bensin än att köpa bra på en gång.. sist jag hämta nått från biltema va i förra veckan, ett bromsok hb till syrrans golf IV och armen till handbromsen låste sig efter att man dragit i handbromsen även om man drog tillbaka vajern med fingrarna så va armen låst.. va sen ok bytte oket mot ett nytt och det va precis samma sak med det, slutade med att jag fick svetsa dit ett fäste för en fjäder som drar tillbaka armen

det är ju konstigt att du återvänder till Biltema när deras saker går sönder hela tiden..

812 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
maximus skrev:
isso skrev:

då monterade du nog de fel. satte på 2st nya bak på svågerns v40 å dom funkar kanon. visst kan man ha otur å få grejer som inte funkar med de är därför de finns garanti!! samma sak när de är sånna som klagar på biltemas olja?!  ni kan åka till statoil å handla olja men inte på biltema? då ska ni veta att dom är från samma tillvärkare. (styv farsan för lastbil å kör bla olja till biltema FRÅN STATOIL)
visst finns de b-kvalite men de kan du ju få vart som hällst..

man lever bara en gång..

Trätekniker
387 Inlägg
2 november 2008
Någon som inte kan montera korekt kanske? Men vad vet ja?
Det låter som det funkar bra för dom som har köpt kylare där iaf!
Biltema funkar fint för mig oxå!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

Sök