3158
Sök

Biltema Kylare, bra/dålig?

\m/(><)\m/
742 Inlägg
2 november 2008
KimVsWorld skrev:
isso skrev:
pimpad740 skrev:
öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

skulle tro att det är 2:a sortering

Du har inte fått något på länge va?

nee de va fan några veckor sen.. kanske därför biltema säljer skit tongue

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 november 2008
men orka bry dig och skriva i varje inlägg att biltema e skit i en tråd där en person frågar om biltemas kyl funkar! köper det mästa till mina bilar där, billigt och håller för vanlig körning, ska man köra hårdare så kanske man ska skaffa sig dyrare saker som är mer räknade på, men som sagt, till vanlig svensson körning så duger biltema helt klart!

JA biltemas kylare fungerar fint, vet många som har och har på pappas 740 me, så nog fungerar det alltid!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
2 november 2008
isso skrev:
KimVsWorld skrev:
isso skrev:

skulle tro att det är 2:a sortering

Du har inte fått något på länge va?

nee de va fan några veckor sen.. kanske därför biltema säljer skit tongue

Ingen som tvingar dig att handla där, så om du vill betala mer pengar för samma sak så lovar jag dig att ingen kommer hindra dig. Kommer du däremot på bättre tankar så tycker jag du kan skänka pengarna som diffar till rädda barnen! Du får betala lika mycket, men du gör även något bra!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

203 Inlägg
3 november 2008
Jag köper allt på biltema förutom bromsbelägg och torx, dessa är enligt mig av sämre kvalitét.
En av anledningarna till att biltemas produkter är billigare än andras är pga de köper in massvis av produkter, vilket som i sin tur ger mängdrabatt för dem och de kan sänka priset för oss kunder.

Men visst, man ska inte tro att t.ex "Betonghåltagarna" köper in biltemas betong borrar, dessa utav egen erfarenhet fungerar prima vid normalt användande hemma. Men en dag när garaget skulle göras om användes borren flitigt och dog sedan.

Lite roliga är att Biltemas broms ok till Saab og900 (utbytes) är exakt av samma tillverkare de säljer på Mekonomen, dock så har mekonomen något högre pris, ca 400kr. Förklara då varför Biltema är skit och inte mekonomen ni som köpt bromsok t ex till saab og900.

oo=00=oo
374 Inlägg
3 november 2008
TenZer skrev:
Kan tänka mig att det är mer gods i biltemakylarens celler, dvs sämre kylförmåga men borde funka bra endå om det inte är allt för varmt ute.

Sämre kylförmåga, njaa tror inte det.
Och om det nu skulle vara minsta lilla skillnad i värme-avledningsförmåga så är det ingen större fara.
Termostaten är ju inte till för att vara söt där den sitter...

Freude am fahren!

Sök