Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

ekelund88
1 december 2015 · 2 656 Inlägg

baltis skrev:

CHEEVA skrev:

Saikko skrev:

Som jag skrev va 1000:- bara för att lära mig, nu är lägenhet såld och ett större kapital kommer sattsas (100k).
Och lyckas jag lika bra som med tusenlappen så borde jag klara mig utan jobb.

Dock är det som du säger att de svänger friskt och man måste ha full koll på vad de e man sattsar på.
Men ser dock att utdelningen hittils varit bättre än om jag t.ex. spelar på sport som jag gjort innan.
1k har blivit 2k utan större arbete av mig.
första delmålet nu med större kapital är att göra 100k till 500k+ innan midsommar.

Får se om de håller annars blir det tillbaka till arbetsskorna smile

lyckas du göra 500% på 6 månader så ska du få lov att börja förvalta lite av mina pengar också ! Ditt arvode kan vi komma överens om

Jag gjorde 1500% på en investering jag gjorde tidigare i våras... ack att man bankar sitt huvud i väggen för att man bara köpte för 2k istället för 100k...
mina andra investeringar som jag tyckte var bra har backat ca 15%...

Ne aktier lämnar man till proffsen (köper fonder alltså) eller så handlar man ENBART med det där man har sjuuuukt mycket kunskap om marknaden (läs: jobbar i den branchen).

Att gå in med 100k och satsa på 500% uppgång på ett drygt halvår... hahahah ren idioti... visst, om du har en miljon totalt då KANSKE man kan gambla så friskt med 100k av dom...
Men ska inte såga dig totalt, pma gärna några tips till mig, köper bara aktier för struntsummor jag (20k i portföljen) men lovar att du får 10% av avkastningen på dina tips som går + big_smile

att daytrada , eller handla likt CMCmarkets kan man utan problem göra 10k om dagen med småinsättningar och lite hjärna , men det är ett heltidsjobb

Saikko
1 december 2015 · 120 Inlägg

ekelund88 skrev:
att daytrada , eller handla likt CMCmarkets kan man utan problem göra 10k om dagen med småinsättningar och lite hjärna , men det är ett heltidsjobb

Självklart är det ett heltidsjobb.
jag går inte in i de här för att slöa, det krävs sjukt bra koll på företagen man satsar på om man vill göra större pengar.
planen ligger att inte trada mer än 2-3 timmar om dagen om de går och sen går det med största sannolikhet iaf 3-4 timmar om dagen för att hitta nya och forska om andra aktier.

att tillförlita sig till en aktie funkar om man har lyckan med sig direkt från start.
chanserna ökar om man har koll på ett par stycken samtidigt och gör ordentliga efterforskningar.

som sagt börja med att kolla på ASTG om du är intresserad.
tar gladeligen emot 10% när den når 1 krona i maj wink

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Dawee
1 december 2015 · 194 Inlägg

"Tråden där vi diskuterar diverse aktietips"

volvo-93
2 december 2015 · 625 Inlägg

Börjat jobba som CE chaufför nu och tjänar över 18 000 efter skatt jobbar ca 130 timmar i månaden smile

Jimmylainen
8 januari 2016 · 420 Inlägg

Saikko skrev:

Powe_R skrev:

Saikko skrev:
Tack för tipset.
Men håller aktiemarknaden så pass bra som de visat bara när jag lekt med 1000:- så ska jag nog inte behöva ett riktigt jobb något mer smile

Skall man få ut en vanlig "svennelön" på aktier bör man väl ligga på stabila 10% avkastning i snitt år ut och år in, och då köra med ett startkapital på kanske 3,5mkr

spelar du med 1000:- går du väl knappast ens +, menar avgifterna måste nästan äta upp mer än vinsten?

Testade själv att gambla lite på aktier, stoppade in 200k och körde lite, va ju kul, vissa dagar "tjänade" jag ju 2-3k, då tänkte jag "fan mer än vad jag tjänar på att jobba" Tråkiga är ju att man lika gärna kunde förlora 4k dagen efter neutral
Plockade ut pengarna och köpte en leksak istället, men funderar på att börja igen, mer långsiktigt smile

Som jag skrev va 1000:- bara för att lära mig, nu är lägenhet såld och ett större kapital kommer sattsas (100k).
Och lyckas jag lika bra som med tusenlappen så borde jag klara mig utan jobb.

Dock är det som du säger att de svänger friskt och man måste ha full koll på vad de e man sattsar på.
Men ser dock att utdelningen hittils varit bättre än om jag t.ex. spelar på sport som jag gjort innan.
1k har blivit 2k utan större arbete av mig.
första delmålet nu med större kapital är att göra 100k till 500k+ innan midsommar.

Får se om de håller annars blir det tillbaka till arbetsskorna smile

Längesen jag läste något så korkat.

By the way, jag var med i fingerprint racet.

Senast redigerat av Jimmylainen (8 januari 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
8 januari 2016 · 7 232 Inlägg

Jimmylainen skrev:

Saikko skrev:

Powe_R skrev:

Skall man få ut en vanlig "svennelön" på aktier bör man väl ligga på stabila 10% avkastning i snitt år ut och år in, och då köra med ett startkapital på kanske 3,5mkr

spelar du med 1000:- går du väl knappast ens +, menar avgifterna måste nästan äta upp mer än vinsten?

Testade själv att gambla lite på aktier, stoppade in 200k och körde lite, va ju kul, vissa dagar "tjänade" jag ju 2-3k, då tänkte jag "fan mer än vad jag tjänar på att jobba" Tråkiga är ju att man lika gärna kunde förlora 4k dagen efter neutral
Plockade ut pengarna och köpte en leksak istället, men funderar på att börja igen, mer långsiktigt smile

Som jag skrev va 1000:- bara för att lära mig, nu är lägenhet såld och ett större kapital kommer sattsas (100k).
Och lyckas jag lika bra som med tusenlappen så borde jag klara mig utan jobb.

Dock är det som du säger att de svänger friskt och man måste ha full koll på vad de e man sattsar på.
Men ser dock att utdelningen hittils varit bättre än om jag t.ex. spelar på sport som jag gjort innan.
1k har blivit 2k utan större arbete av mig.
första delmålet nu med större kapital är att göra 100k till 500k+ innan midsommar.

Får se om de håller annars blir det tillbaka till arbetsskorna smile

Längesen jag läste något så korkat.

By the way, jag var med i fingerprint racet.

Får gratulera till vinsten då smile ville handla fingerprint i våras men hade inte kapital då hmm

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Polaren
4 februari 2016 · 352 Inlägg

Elektriker, får ca 20500 netto
Sen finns det oftast överflöd av oskattade inkomster men man är en för trött småbarns förälder big_smile

Honda CRX "Project runway" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
7 februari 2016 · 1 325 Inlägg

Fibertekniker i 2,5 år.
Jobbar i hela Sverige, bosatt på Gotland.

Tjänar idag 26000:- innan skatt plus traktamente osv. smile

Evildan
7 februari 2016 ·

250000-400000kr/månad beroende på säsong och antal anställda.
Jobbar som hallick.

steifan DR!FTT3KN!K3R
7 februari 2016 · 10 427 Inlägg

Evildan skrev:
250000-400000kr/månad beroende på säsong och antal anställda.
Jobbar som hallick.

Inget arvode som forummoderator? wink

Evildan
7 februari 2016 ·

steifan skrev:

Evildan skrev:
250000-400000kr/månad beroende på säsong och antal anställda.
Jobbar som hallick.

Inget arvode som forummoderator? wink

500kr per flytt av tråd.
1000kr för var stängd tråd.
5000kr för var avstängd medlem.
15000kr var gång jag får svara på frågor gällande moderering.

(Så tack du betalade just min nästa rc-pryl, en Tamiya lastbil med släp och ljud/ljusmodul och 8kanals radio.)

Senast redigerat av Evildan (7 februari 2016)

Richard-R
8 februari 2016 · 340 Inlägg

Flyktingförläggning. får 450kr/skalle per dygn. Har ca 30 flykting "barn" just nu smile

Muttley
8 februari 2016 ·

Runmark skrev:
Flyktingförläggning. får 450kr/skalle per dygn. Har ca 30 flykting "barn" just nu smile

Vilken förlustaffär du har då de flesta tar mer.

Evildan
8 februari 2016 ·

Runmark skrev:
Flyktingförläggning. får 450kr/skalle per dygn. Har ca 30 flykting "barn" just nu smile

HVB?

Richard-R
8 februari 2016 · 340 Inlägg

nej Det är ju skattat då, sedan tillkommer mat bidrag på ca 100kr så säg det blir ungefär 15000kr/dagen

caromania Forummoderator
8 februari 2016 · 9 296 Inlägg

Jag arbetar för Evildan mellan april och september. Ger inte så bra med pengar, men nu förstår jag varför när han avslöjat vad han får ut. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
mastrovious
10 augusti 2016 · 627 Inlägg

Bytte precis karriär, 14 000 kr/mån och förmån att avreagera mig på jobbet.

http://satiren.se/linas-sommarjobb-runk … it-med-om/

We Ride Togheter, We Die Togheter!
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
10 augusti 2016 · 1 325 Inlägg

Fibertekniker, Ledande montör.

27000:- innan skatt plus traktamente på de. Får ut runt 23k rent.

Evildan
10 augusti 2016 ·

caromania skrev:
Jag arbetar för Evildan mellan april och september. Ger inte så bra med pengar, men nu förstår jag varför när han avslöjat vad han får ut. sad

Du är lite sen med kontanterna ...
Blev förra veckan dålig eller har du bränt pengarna på pallbockar och svampar igen?
😠

Senast redigerat av Evildan (11 augusti 2016)

Richard-R
11 augusti 2016 · 340 Inlägg

är inte lönen innan skatt helt ointressant egentligen? vad man får efter/utan skatt är mer intressant smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang