3623
Sök

Skattebefria nya miljöbilar?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 november 2008
Team-Adolfsson skrev:
du tjänar inget på det men du kanske sparar lite roll

har inget å göra

Jag skrev att jag kunde spara pengar. Jag sa inget om att tjäna pengar i mitt fall. Utan att jag tjänar på att få en bil med längre garanti, som har billigare försäkring, skatt, o.s.v. Jag tycker att sådana saker är positiva, samt att det är rätt känt att regeringen är ute för att sabba för alla som kör med vanlig bensin - Vilket jag själv såklart tycker är för jävligt, eftersom att det inte finns några vettiga alternativ. Men ändå.

1 874 Inlägg
10 november 2008
C.Joensson skrev:
Nyligen var det på förslag att äldre miljöfarliga bilar med stora motorer inte ska få vistas i städer överhuvudtaget exempelvis, en slags svartlistning. Samt att "straffskatt" för denna typen av fordon kan bli aktuell i framtiden.. Dessa förslag är ett galant bevis på hur det går när idioter får styra ett land, så högre skatt på våra bensinare med några år på nacken är definitivt att vänta. Allt för att punga ut pengar från den "lilla" människan...

Vad jag hörde så gällde det alla bilar, bara för att man ska få folket att åka kollektivt i städer. Deras långsiktiga idé är att man ska få folk att åka kollektivt i allmänhet, istället för att åka bil. Något som jag tycker är jävligt illa. Jag vet inte om de där puckona som sitter i regeringen har fattat att hela världen faktiskt är beroende av att kunna färdas vart man vill, när man vill, ensam.

1 874 Inlägg
10 november 2008
C.Joensson skrev:
Man kan ju sedan fråga sig varför miljöbilar måste vara så hemskt fula? wink Smaken är ju som baken naturligtvis men jag har då aldrig sett en snygg miljöbil... även om jag förmodligen inte sett ALLA än.

Finns väl ett gäng som är som vilka "normala" bilar som helst. Sedan finns t.ex Prius. Jag vet inte exakt hur det var Penn & Teller sa att den såg ut... "Som en rövknullad, utvecklingsstörd bäver" eller något liknande. Till viss del kan jag kanske hålla med....

Bilar som går på E85 är ju faktiskt inte så himla sällsynt. Finns ju allt ifrån Volvo, Saab, Dodge, Toyota o.s.v.

Finlirare
478 Inlägg
10 november 2008
Dom säger alltid att dom höjer priserna för att vi ska åka mindre bil, kan de inte fatta att vi INTE kommer göra det!

1 874 Inlägg
11 november 2008
azXig skrev:
Dom säger alltid att dom höjer priserna för att vi ska åka mindre bil, kan de inte fatta att vi INTE kommer göra det!

Exakt! Det är just det. Dessutom är hela världen mer eller mindre beroende av att kunna köra bil. All import/export, handel, alla turistattraktioner o.s.v skulle väl mer eller mindre stanna upp om det inte fanns bilar. Att trycka in hela världens befolkning i ett par bussar funkar inte. Och att dom sedan tror att bussbolagen ska anställa/köpa så pass många bussar/utöka sitt trafiknät, så att ALLA kan åka vart dom vill, när dom vill - Det är ju nästan lite tragiskt...

Sök