3583
Sök

B230 FK svårstartad när den är varm: Orsak?

Delta_Rebel
13 november 2008
Trådstartare
Som topic. Har börjat få problem med att starta bilen när den är varmkörd. Den liksom tvekar när den väl går i gång. Vad kan detta bero på? Är det tänddelsrelaterat? Tacksam för svar:)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 november 2008
kolla hur stiften ser ut
längesen du bytte tändkablar ?

Delta_Rebel
13 november 2008
Trådstartare
Tändkablar bytta förra året, tändstiften hade ja ur o kolla på, såg ok ut

1 196 Inlägg
13 november 2008
hade samma problem med min förut lr kanske fortfarande har det men men säg till näru vet vad felet är

Delta_Rebel
13 november 2008
Trådstartare
Spiike skrev:
hade samma problem med min förut lr kanske fortfarande har det men men säg till näru vet vad felet är

Jamen de ska jag göra:)

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
14 december 2008
Morsan hade en ltt förut å då var de nå relä ja byte, kommer inte ihåg nu, å tro på f*n att ja har fått samma fel på min ltt å plus på så är batteriet slut.

Delta_Rebel
14 december 2008
Trådstartare
LindeMan skrev:
Morsan hade en ltt förut å då var de nå relä ja byte, kommer inte ihåg nu, å tro på f*n att ja har fått samma fel på min ltt å plus på så är batteriet slut.

Tror att ja har hittat felet på min bil. Laddregulatorn e nog slut för generatorn laddar skitdåligt. Har hjälpt några kompisar med starthjälp på deras bilar me startkabel och då har min bil stendött när dom startade sina bilar. Nu är min bil svårstartad både kall och varm. Så det måste ju indikera att mitt battri inte får i sej tillräckligt me kräm.sad

Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
Pettan8 skrev:
LindeMan skrev:

Tror att ja har hittat felet på min bil. Laddregulatorn e nog slut för generatorn laddar skitdåligt. Har hjälpt några kompisar med starthjälp på deras bilar me startkabel och då har min bil stendött när dom startade sina bilar. Nu är min bil svårstartad både kall och varm. Så det måste ju indikera att mitt battri inte får i sej tillräckligt me kräm.sad

Hmm, ryckte loss generatorn idag, skulle byta laddregulator.. Men hade fått fel del naturligtvis så det var bara att sätta dit den igen. Sen åkte ja in till stan på lunch. När ja skulle tebaks till jobbet ville bilen plötsligt inte starta alls. Knacka på lite av varje o till slut starta den, men då lös motorlampan igen.. Fick nolla den, hade detta problemet i  somras men sen har det funkat.. men nu undrar jag igen va fasen det är som e fel:(Some help please!! Vill oxå säga att den liksom startade för att stanna me en gång när ja vred på nyckeln
Senast redigerat av Pettan8 (15 december 2008)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 december 2008
pettan va vad felkoden när motorlampan tändes? kanske hade hjälpt en del?

Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
pettan va vad felkoden när motorlampan tändes? kanske hade hjälpt en del?

Kolla tyvärr inte det:(

5 650 Inlägg
Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
Glömde att säga att jag hade loss tomgångsmotorn samtidigt när ja ändå höll på, men bilen starta ju me en gång efter jag hade satt tebaks allting. Men det ska väl inte ha nån betydelse väl? Battriet va oxå urkopplat när ja greja.. Borde ju ha kollat felkod sen men ja hade bråttom tillbaks te jobbet

5 650 Inlägg
15 december 2008
aha ok. hmmm tycker de låter som att de är nått med tändingen

kollat allt från tändstift kablar fördelaren tändspolen?

iof hade en skit saab en gång när den blev mer och mer svårstartad när den blev varm gick startmotorn

kan ev va den som håller på och ger upp???

Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
Tändspole, tändkablar, tändstift e spletans nya, dock inte fördelaren. De kan ju va startmotorn ja, får helt enkelt kolla felkod nästa gång det händer. För det kommer det ju att göra med stor sannolikhet. ska kolla fördelaren imorgon

5 650 Inlägg
15 december 2008
Pettan8 skrev:
Tändspole, tändkablar, tändstift e spletans nya, dock inte fördelaren. De kan ju va startmotorn ja, får helt enkelt kolla felkod nästa gång det händer. För det kommer det ju att göra med stor sannolikhet. ska kolla fördelaren imorgon

hoppas du har 1 garage /alternativ världigt varma handskar då;)

va väldigt segt och stå i minusgrader med 8ans ring nyckel och den där jävla fördelaren;) plockade ner min förra veckan;)

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 december 2008
Pettan8 skrev:

Sa du inte att den ladda skitdåligt då..? då har du ju felet där..!

Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
Pettan8 skrev:

hoppas du har 1 garage /alternativ världigt varma handskar då;)

va väldigt segt och stå i minusgrader med 8ans ring nyckel och den där jävla fördelaren;) plockade ner min förra veckan;)

He he, stod utomhus o frös idag när ja greja,bara att bita ihop o se glad ut.wink

Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Pettan8 skrev:

Vilket??

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 december 2008
Pettan8 skrev:
mrbuggy skrev:
Pettan8 skrev:

Vilket??

Att du inte har eller får tillräckligt me ström.!

Delta_Rebel
15 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Pettan8 skrev:
mrbuggy skrev:

Vilket??

Att du inte har eller får tillräckligt me ström.!

Med viss risk att verka trögfattad, är det laddregulatorn du menar??

Sök