3383
Sök

Mekonomen köper Microbutiker

Ringmeister
48 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Nu är det klart att Mekonomen köper 8st av Micros butiker, däribland samtliga Skånebutiker.

http://www.redeye.se/nyhet/?d=136248

1 867 Inlägg
13 november 2008
Det här har jag vetat om ett tag, och ser fram imot att mekonomenkoncernen växer ännu mer big_smile

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

5 198 Inlägg
13 november 2008
Mer nerläggningar, högre priser

1 417 Inlägg
13 november 2008
Vad kommer detta innebära för sortiment etc?

1 867 Inlägg
13 november 2008
Högre kvalitet, snabbare leverans, lång garanti, bredare sortiment.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

7 100 Inlägg
13 november 2008
dåligt tycker jag!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
13 november 2008
Helvetes jävla skit... de ska köpa den här i Borås!

Sump Runk Rätt O Slätt!

5 198 Inlägg
13 november 2008
Koop skrev:
Högre kvalitet, snabbare leverans, lång garanti, bredare sortiment.

mekonomen kan väl inte få snabbare leveranser än över natten.... påverkar knappast kvalitet och garanti

DFFL
9 020 Inlägg
13 november 2008
Vad är problemet?
Ett stort företag får ett större företag bakom sig.
Sålänge butikerna inte läggs ner så kan det ju bara bli bättre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 100 Inlägg
13 november 2008
kommer mekonomen börja sälja micros grejor eller?
medtanke på att micro har högre sortiment med styling/billjud

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

BMW fantast
1 172 Inlägg
13 november 2008
bmx skrev:

jag tycker det låter bra att mekonomen blir större. sortimentet är ju nästan samma. bara att micro säljer mer styling. så undrar med om mekonomen kommer börja med den nu.. antar det...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

DFFL
9 020 Inlägg
13 november 2008
AeroMalm skrev:
bmx skrev:

jag tycker det låter bra att mekonomen blir större. sortimentet är ju nästan samma. bara att micro säljer mer styling. så undrar med om mekonomen kommer börja med den nu.. antar det...

Ni vet om att de kan äga butikerna utan att slå samman sortimentet också va?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 924 Inlägg
13 november 2008
Vad jag hört så har Micro gått dåligt länge så kanske inte oväntat...

~ Life is short, have FUN! ~

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
13 november 2008
micro säljer mera styling ?   hmm, ja vet inte hur mkt dom kan få tag på men de många inte vet är att vi på mekonomen kan plocka hem hela realcars sortiment, vi samarbeter med seabech trading, BRL, Blaupunkt,  G-partners, som är leverantörer för bla. EBC, remus, K&N, sparco, powerflex och goodridge. även   svenska fälg, specialfälgar, GIK turbo och BSR bara för att nämna några så det finns tillgång till både styling/tuning och prestanda delar att få tag på genom mekonomen  smile
Senast redigerat av cfh (13 november 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
13 november 2008
cfh skrev:
micro säljer mera styling ?   hmm, ja vet inte hur mkt dom kan få tag på men de många inte vet är att vi på mekonomen kan plocka hem hela realcars sortiment, vi samarbeter med seabech trading, G-partners, som är leverantörer för bla. EBC, remus, K&N, sparco, powerflex och goodridge. även   svenska fälg, specialfälgar, GIK turbo och BSR bara för att nämna några så det finns tillgång till både styling/tuning och prestanda delar att få tag på genom mekonomen  smile

Verkar som att Mekonomen är ett bättre alternativ än Micro.
Ni har de erkänt duktiga kvalitétsmärkena, Micro har så nära NoName-skit man kan komma utan att ha det.

Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 november 2008
Micro har rätt bra grejer också...Deras bilbatterier är kanon t.ex. Tycker deras sortiment blivit riktat mot styling mer än reservdelar på senare år, vilket mekonomen inte har, så kanske de e så tanken är då tongue en för de som kör bil o en för de som tittar på bilen

Muttley
13 november 2008
tycker de är mycket skit de har i hbg iallafall=). massa neon och mög är vad de verkar satsa stenhårt på där. jag bara tittar när jag är i den butiken. annars handlar jag reservdelar på mekonomen då jag tycker de är bättre smile och dessutom mycket närmre mig.

Husby
13 november 2008
I detta Pressmeddelande står vad Micro tänker satsa på i framtiden

http://www.bolagsfakta.se/index.php?opt … p;id=59862

Ringmeister
48 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Jag har jobbat både på Mekonomen och Micro och det finns en anledning till att Micro har haft som högst 14 butiker och Mekonomen över 120 butiker.
Jag upplever Mekonomen som kanske lite mer konservativa och tråkiga men mycket mer strukturerade och dessutom väldigt flexibla.
I butiken som jag jobbade så resonerade vi: "Finns det, så kan vi skaffa det"
Det kan hända att man får betala frakt men allt går att lösa.
Micro kan verka moderna men jag upplevde företaget väldigt begränsat och som anställd så fanns det inte mycket utrymme för egna ideer när det gällde nya leverantörer osv.
Allting skulle skötas "uppifrån".
Både jag och mina kompisar som jobbar kvar på båda företagen ser detta som positivt.

KHRacing
13 november 2008
peegee skrev:
Vad jag hört så har Micro gått dåligt länge så kanske inte oväntat...

Stämmer bra det..

Ex Micro-anställd:rolleyes:

Sök