hur mkt ger KN filter?

steifan DR!FTT3KN!K3R
18 november 2008 · 10 427 Inlägg

peegee skrev:

steifan skrev:

baltis skrev:
VÄLDIGT stor skillnad på "mätarhastighet" samt hur fort det egentligen går. i snitt visar bilar ca 5% för hög hastighet i 100km detta ökar sedan i kvadrat ju snabbare du kör. så prova sätt på gpsen nästa gång du kör i 200 med din gamla 740 så upptäcker du att det bara går i 180 big_smile

Beror ju helt på däck-dimensioner osv smile Min hastighetsmätare visade 3km/h för mycket i alla hastigheter.
Dvs 209km/h var 206km/h osv.

Med andra ord har du alltså hjul som ökar i omkrets desto fortare du kör för att kompensera den missvisning som normalt ökar desto fortare man kör...? roll

Felvisningen låg konstant på 3km/h i högre hastigheter. Kontrollerat med GPS smile
Däcken borde ju öka något i diameter pga att däcken/luften blir varmare.. hehe
Edit: Det jag menade var att man kan välja en däckdimension som ger en mer sanningsenlig
hastighetsuppgift tongue

Senast redigerat av steifan (18 november 2008)

_DamnIt R1 driver!
18 november 2008 · 5 128 Inlägg

baltis skrev:
VÄLDIGT stor skillnad på "mätarhastighet" samt hur fort det egentligen går. i snitt visar bilar ca 5% för hög hastighet i 100km detta ökar sedan i kvadrat ju snabbare du kör. så prova sätt på gpsen nästa gång du kör i 200 med din gamla 740 så upptäcker du att det bara går i 180 big_smile

Jag har testat min 900 upp till 130km/h med gps, och den slår aldrig på mer än 0,5-1km/h big_smile

FireTraXX DFFL
18 november 2008 · 9 020 Inlägg

_DamnIt skrev:
Kan väl ge några få hästar, en riktigt bra montering ger ju lite fler. Men ett öppet filter ger alltid typ 4 gånger mer psykiska hästar än fysiska

4*0=0
Så det blir ingen massiv ökning.
Öppet filter ger inte ett skit, bara lite häftigare insugsljud och om man har turbo så hör man hur den dumpar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
vullen Mr White
18 november 2008 · 1 072 Inlägg

Räkna me mycke ljud å max 1hk lol

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Mr_Lightning I bleed Ford blue
18 november 2008 · 221 Inlägg

Underhållande tråd !

Öppet filter ger ingen märkbar effektökning. Då heller ingen toppfartökning.

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford Kuga (2011)
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
M103
18 november 2008 · 1 570 Inlägg

Byt filter och kör!

dahboy
18 november 2008 · 1 002 Inlägg

hehe.. underhållande tråd..!

...
-Blomman-
18 november 2008 · 1 174 Inlägg

FireTraXX skrev:

_DamnIt skrev:
Kan väl ge några få hästar, en riktigt bra montering ger ju lite fler. Men ett öppet filter ger alltid typ 4 gånger mer psykiska hästar än fysiska

4*0=0
Så det blir ingen massiv ökning.
Öppet filter ger inte ett skit, bara lite häftigare insugsljud och om man har turbo så hör man hur den dumpar.

Inte för att vara sån men 4x0=4 inte 0..

"If you're in control, you're not going fast enough"
FireTraXX DFFL
18 november 2008 · 9 020 Inlägg

-Blomman- skrev:

FireTraXX skrev:

_DamnIt skrev:
Kan väl ge några få hästar, en riktigt bra montering ger ju lite fler. Men ett öppet filter ger alltid typ 4 gånger mer psykiska hästar än fysiska

4*0=0
Så det blir ingen massiv ökning.
Öppet filter ger inte ett skit, bara lite häftigare insugsljud och om man har turbo så hör man hur den dumpar.

Inte för att vara sån men 4x0=4 inte 0..

Jag är mållös...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
DoT Häst
18 november 2008 · 1 099 Inlägg

FireTraXX skrev:

-Blomman- skrev:

FireTraXX skrev:

4*0=0
Så det blir ingen massiv ökning.
Öppet filter ger inte ett skit, bara lite häftigare insugsljud och om man har turbo så hör man hur den dumpar.

Inte för att vara sån men 4x0=4 inte 0..

Jag är mållös...

lol Omg.

Än är inte den sista idioten född..
FireTraXX DFFL
18 november 2008 · 9 020 Inlägg

DoT skrev:

FireTraXX skrev:

-Blomman- skrev:

Inte för att vara sån men 4x0=4 inte 0..

Jag är mållös...

lol Omg.

Verkar som att någon sov under mattelektionerna.
Fast det roliga är egentligen att -Blomman- försökte rätta mig men lyckades idiotförklara sig själv. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Spawned_ Maskinförare
18 november 2008 · 1 163 Inlägg

Men med öppetfilter, en japs dämpare. Och en osthyvel på bakluckan, lär den garanterat göra 250km/h smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
dahboy
18 november 2008 · 1 002 Inlägg

FireTraXX skrev:

DoT skrev:

FireTraXX skrev:

Jag är mållös...

lol Omg.

Verkar som att någon sov under mattelektionerna.
Fast det roliga är egentligen att -Blomman- försökte rätta mig men lyckades idiotförklara sig själv. smile

haha.. denna tråden blir bara bättre och bättre..tongue

...
rawbin Avstängd
18 november 2008 · 232 Inlägg

-blomman- och vampyren borde gifta sig! smilesmilesmilesmilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
18 november 2008 · 106 Inlägg

Det låter som en snubbe som skulle kunna tro att
man även får körkortet i flingpaketet..

Haha lätt roligaste tråden idag!

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
-Blomman-
18 november 2008 · 1 174 Inlägg

OpelBertone skrev:
Det låter som en snubbe som skulle kunna tro att
man även får körkortet i flingpaketet..

Haha lätt roligaste tråden idag!

VAAA får man inte det???????
vtf jag har fan kört flera år på mitt som jag fick av tiger...

"If you're in control, you're not going fast enough"
-Blomman-
18 november 2008 · 1 174 Inlägg

dahboy skrev:

FireTraXX skrev:

DoT skrev:
lol Omg.

Verkar som att någon sov under mattelektionerna.
Fast det roliga är egentligen att -Blomman- försökte rätta mig men lyckades idiotförklara sig själv. smile

haha.. denna tråden blir bara bättre och bättre..tongue

Okej, jag erkänner jag fick extra hjälp av på matte lektionerna, som jag aldrig va på..

Senast redigerat av -Blomman- (18 november 2008)

"If you're in control, you're not going fast enough"
Jimm
18 november 2008 · 1 661 Inlägg

FireTraXX skrev:

_DamnIt skrev:
Kan väl ge några få hästar, en riktigt bra montering ger ju lite fler. Men ett öppet filter ger alltid typ 4 gånger mer psykiska hästar än fysiska

4*0=0
Så det blir ingen massiv ökning.
Öppet filter ger inte ett skit, bara lite häftigare insugsljud och om man har turbo så hör man hur den dumpar.

Joda det ger lägre diff tryck över filtret och gör på så vis att motorn får i sig luft enklare. (Rätt bra på överladdade motorer)
Vet inte vad det kan ge på en "vanlig" bil men att säga att det inte ger ett skit är ändå att ta i.

FireTraXX DFFL
18 november 2008 · 9 020 Inlägg

Hardjim skrev:

FireTraXX skrev:

_DamnIt skrev:
Kan väl ge några få hästar, en riktigt bra montering ger ju lite fler. Men ett öppet filter ger alltid typ 4 gånger mer psykiska hästar än fysiska

4*0=0
Så det blir ingen massiv ökning.
Öppet filter ger inte ett skit, bara lite häftigare insugsljud och om man har turbo så hör man hur den dumpar.

Joda det ger lägre diff tryck över filtret och gör på så vis att motorn får i sig luft enklare. (Rätt bra på överladdade motorer)
Vet inte vad det kan ge på en "vanlig" bil men att säga att det inte ger ett skit är ändå att ta i.

Jag menade sett på effekt.
Bromsa en bil med vanlig burk och sen samma bil med öppet filter så ska du se att det inte hänt ett dugg.
Blir det skillnad på effekten så är det p.g.a. noggrannheten under testet.

EDIT:
Enda skillnaden jag märkte på min bil (A4 1.8T -04, 190hk/240nm original, numera chippad till 224hk/310nm) var att insugsljudet blev högre och man hörde dumpandet.
Den blev inte märkbart snabbare iallafall.

Senast redigerat av FireTraXX (18 november 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
JockeRX7 KTM 660
18 november 2008 · 537 Inlägg

Haha den här tråden blir bara bättre och bättre.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang