1982
Sök

är den här svetsen bra?

18 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
hittade den här svetsen
c:a 2000 kr med momsen och frakt

http://www.blocket.se/vi/18120465.htm?ca=23_8_s

men duger den till att kapa en 740 med tror ni?

säljaren sa att et går att koppla argon på den, men vad behöver jag mer för att koppla på julas engångstuber?

tacksam för snabba svar

mvh

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
19 november 2008
Vet inte riktigt vad du menar med att "kapa en 740 med", du kan inte kapa någonting med en MIG/MAG svets nämligen.

Fråga om du kan få den tekniska specifikationen på svetsen så är det lite lättare att se om den verkar va något å ha.

/Påsen

PÅSEN RACING

18 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
påsen skrev:
Vet inte riktigt vad du menar med att "kapa en 740 med", du kan inte kapa någonting med en MIG/MAG svets nämligen.

Fråga om du kan få den tekniska specifikationen på svetsen så är det lite lättare att se om den verkar va något å ha.

/Påsen

blev lite fel där ja lol

menar att jag ska svetsa ihop den efter jag flyttat fram taket

mvh

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
19 november 2008
ME_3M skrev:
påsen skrev:

/Påsen

blev lite fel där ja lol

menar att jag ska svetsa ihop den efter jag flyttat fram taket

mvh

Okej.
Men kolla om du kan få dem tekniska specifikationerna på svetsen å skriv ut dem här.
Finns en del viktig info där bara man vet vad det betyder, hehe.

/Påsen

PÅSEN RACING

796 Inlägg
19 november 2008
Förmodligen är den ungefär i samma kvalité som julas billiga svetsar..

Har "svetsat" med en sån julasvets och den ser likadan ut som denna, fast blå..

JAG skulle ALDRIG i hela mitt liv köpa en sån svets (om man nu kan kalla det de), då väntar jag gladeligen tills pengar kommer och en riktig svets kan inhandlas.

Det räcker faktiskt att bara ta tag i handtaget så känner man att det är ren skit..

Det var min åsikt! Mvh

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 november 2008
Som hasselstrom säger så är sånna här billiga svetsar mest bara skit.

Spara ihop lite pengar och köp en Fronius, Oerlikon, Kemppi eller ESAB istället, just Fronius vet jag iaf gör väldigt bra mindre aggregat.

Det blir ju lite dyrare eftersom det handlar om "märkesgrejor" men du kommer definitivt inte att ångra dig om du köper ett bättre märke från början.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

18 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
tips på nån som kostar max 4000?

18 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
men duger den, för 2000 e inte dyrt, eller 1700 skulle den kosta

Maskinförare
1 163 Inlägg
19 november 2008
Kortfattat.. Man får vad man betalar för.. Så ha inte för höga förhoppningar. Det är vad jag tror.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 november 2008
ME_3M skrev:
tips på nån som kostar max 4000?

Har du upp till 4K att lägga så kan du nog allt få en riktigt fin svets från ett mer känt märke, kolla även begagnatmarknaden för där brukar det finnas mycket grejor till vettiga priser.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Stolt pappa
161 Inlägg
19 november 2008
Telwin är ett fint märke till ganska låg kostnad. Köpte en för et par år sen (180A 3-fas MIG) från verktygsboden för 4000:-. (www.verktygsboden.se) Med den har jag svetsat både nästan en hel bil och en frontlastare till en jordbrukare. Fullt tillräckligt att köra med.
Senast redigerat av Corvair65 (19 november 2008)

18 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Corvair65 skrev:
Telwin är ett fint märke till ganska låg kostnad. Köpte en för et par år sen (180A 3-fas MIG) från verktygsboden för 4000:-. (www.verktygsboden.se) Med den har jag svetsat både nästan en hel bil och en frontlastare till en jordbrukare. Fullt tillräckligt att köra med.

dom billigaste ordentliga kostade ju 5000
4000 e et absolut mesta jag lägger på en sak som kommer användas ett par gånger hmm

Allfixare
1 475 Inlägg
19 november 2008
Dom säljer exakt den där svetsen på rusta för 995kr. min granne köpte den för att just rostlaga sin 745,a med. och jag kan säga (som faktiskt är svetsare) Att den suger helt och hållet. Man kan lika gärna ta kludd å sätta ihop bilen med, finns inget att ställa strömmen med, bara "hög/låg" trodde handtaget skulle gå i bitar när jag provade den. mitt tips är köp en bättre beg av ovanstående märken ist. så svaret på din fråga är: Nej den är inte värd pengarna.

561 Inlägg
19 november 2008
Har svetsat mest med svindyra och kraftiga svetsar innan på bilar å så. Men så fick jag ett ryck och köpte biltemas billigaste svets. Och jag ångrar det inte en sekund. Det är ju ingen gas å skitsnygga svetsar blir det kanske inte men den gör sitt jobb iaf. Är det bara rent och fint på det du ska svetsa så är det inga problem

Mina 2 cent...

18 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
okej
gärna länkar ?

men jag får leta vidare då

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
19 november 2008
Lincoln är svetsarnas Rolls Royce,köp en bagagnad sådan så har du svets resten av livet smile

551 Inlägg
19 november 2008
Jag har typ en sån svets.. fast från biltema.. har svetsat hela min kapade 740 och jag tycker de funkar bra.

Volvo For Life =)

Diktator
968 Inlägg
19 november 2008
ska man svetsa en 740 så funkar det säkert, behöver ju inte vara bra... hade det handlar om en bil som man vill få ordning på ordäntligt som klarar av lite mer än 1 mm plåt så skulle jag satsa på en dyrare... vill man ha en svets som håller, så köper man inte en skit svets från början och hoppas den ska bli bra med tiden...

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 november 2008
Köpte våran budgetsvets på Swedol (samma som biltemas största)
Funkar riktigt bra. Kör med 8mm tråd och mison18 Bränner ju inte lika fint som en migatronic eller en kemppi men har rostlagat 4 bilar mä den. Svetsar även tjockare som 8mm plattjärn å den orkar ju bränna på fint

Just de. den kostar 4000 utan gasklocka å gas

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Eliminator
1 441 Inlägg
19 november 2008
1 fas eller 220 volts svetsar är inte bra, satsa på en 3 fas 380 volt.
Migatronic is the shit, har själv en 183:a.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök