teflonpanna i diskmaskin?

tjompa
25 november 2008 · 340 Inlägg
Loefgren Trucker
25 november 2008 · 70 Inlägg
MissMums Evolution garage
25 november 2008 · 275 Inlägg

Min sambo har diskat vår tyflonpanna i diskmaskinen.
Den höll men jag vet inte hur nyttigt det var för den. big_smile
Den tar upp mycket plats iaf.

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 november 2008 · 10 427 Inlägg

tjompa skrev:
Fan ni är bra roliga, jag svarade på trådskaparens fråga att det inte var någon särskillt god idé men likt förbannat så har denna tråd fått 12 ytterligare inlägg...jävla tangentbordskrigare!

Det är ju ett diskussionsforum! tongue

tjompa
25 november 2008 · 340 Inlägg

steifan skrev:

tjompa skrev:
Fan ni är bra roliga, jag svarade på trådskaparens fråga att det inte var någon särskillt god idé men likt förbannat så har denna tråd fått 12 ytterligare inlägg...jävla tangentbordskrigare!

Det är ju ett diskussionsforum! tongue

Det beror på om tråden skapades som en fråga eller diskussion, jag svarade och det verkar ju som att alla är världsmästare på just stekpannor, hur många på garaget har sett en eller använt en stekpanna? tycker det tar lite stora proportioner..

Senast redigerat av tjompa (25 november 2008)

tjompa
25 november 2008 · 340 Inlägg

Smajly skrev:

tjompa skrev:
Fan ni är bra roliga, jag svarade på trådskaparens fråga att det inte var någon särskillt god idé men likt förbannat så har denna tråd fått 12 ytterligare inlägg...jävla tangentbordskrigare!

OCH ?? Lämna tråden då efter att du svarat och läs inte igen om du inte är intresserad.

Nu har ju tråden fått ytterliggare ett inlägg.. nämnligen ditt meningslösa.. jävla tangentbordskrigare!

hehe ditt sista var inte så meningsfullt det heller, steg pulsen? tagga ner lite va..

Muttley
25 november 2008 ·

tjompa skrev:

steifan skrev:

tjompa skrev:
Fan ni är bra roliga, jag svarade på trådskaparens fråga att det inte var någon särskillt god idé men likt förbannat så har denna tråd fått 12 ytterligare inlägg...jävla tangentbordskrigare!

Det är ju ett diskussionsforum! tongue

Det beror på om tråden skapades som en fråga eller diskussion, jag svarade och det verkar ju som att alla är världsmästare på just stekpannor, hur många på garaget har sett en eller använt en stekpanna? tycker det tar lite stora proportioner..

troligen fler än vad du tror.

och om du klagar så sluta skriva? folk kan ju också berätta hur de gör när de diskar sina pannor och då ska du väl inte klaga på att folk ger sin åsikt och syn på de hela hur en teflonpanna ska diskas.

Emil_sb
25 november 2008 · 210 Inlägg

händer inte mycket utav vad jag har märkt iallfall, sen e det väl kvalite från kvalite också

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
Loefgren Trucker
26 november 2008 · 70 Inlägg

Tjompa! ta och tagga ner lite va?


åter till ämnet... ja provkörde en panna idag i maskin och det gick bara fint så nu är det ett problem mindre här i världen=)

panz3r
31 mars 2010 · 15 Inlägg

men vadå så man kan diska teflon i vilket disk rengöring som då?

Navkapsel
31 mars 2010 · 4 637 Inlägg

tkd_rille skrev:

Loefgren skrev:
ne inget är fastbränt... hade bara funderingar på att ta den enkla vägen och snöra in den i maskin

typ tar 2 minuter och diska en sådan panna :S  och teflonpanna är sjukt lätt, lite diskmedel och skura lite med diskborsten smile

120 sekunder? lol Jag får nog dra av minst 100 sekunder där...

Senast redigerat av EmilHammarlund (31 mars 2010)

JonR
31 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Jag har då alltid diskat teflonpannorna i diskmaskinen... inte märkt nåt direkt..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 april 2010 · 10 427 Inlägg

Innan du börjar använda din nya panna, diska ur den med lite diskmedel, torka ur och gnid in pannan med lite matfett. En använd panna mår bäst av att diskas för hand med bara någon droppe diskmedel. Viktigt dock att den svalnat innan den diskas. Många tillverkare säger att man kan diska pannorna i diskmaskin, men erfarenhet visar att beläggningen kan bli torr och därmed förstörs en del av släpp-lätteffekten. Skulle ändå pannan ha åkt med i maskinen kan du smörja in den med lite matfett.
Från:
http://svt.se/2.109796/1.1874565/sa_far … os=extra_1

Sushikocken Sleeper
2 april 2010 · 3 084 Inlägg

steifan skrev:
Innan du börjar använda din nya panna, diska ur den med lite diskmedel, torka ur och gnid in pannan med lite matfett. En använd panna mår bäst av att diskas för hand med bara någon droppe diskmedel. Viktigt dock att den svalnat innan den diskas. Många tillverkare säger att man kan diska pannorna i diskmaskin, men erfarenhet visar att beläggningen kan bli torr och därmed förstörs en del av släpp-lätteffekten. Skulle ändå pannan ha åkt med i maskinen kan du smörja in den med lite matfett.
Från:
http://svt.se/2.109796/1.1874565/sa_far … os=extra_1

men då jobbar man en timme extra och införskaffar en ny panna då detta händer så har man sparat en massa onödigt diskande för hand dessutom så har jag gått och blivit pensionär sedan denna tråden skrevs.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
loow Jävel
26 december 2010 · 2 018 Inlägg

Hehe, hänger på garaget dagligen.. Men trodde aldrig att jag skulle få svar på dagens största fråga här. Men beviserligen ;D

You got to risk it, to get the biscuit :)
Bebben Legitimerad besserwisser
27 december 2010 · 921 Inlägg

Plankpojk skrev:
Hehe, hänger på garaget dagligen.. Men trodde aldrig att jag skulle få svar på dagens största fråga här. Men beviserligen ;D

Med tanke på hur gammal tråden var innan du skrev, så måste du ha missat den rejält... tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang