2911
Sök

audi s4 2,7L Biturbo -98-> (4x4 & slitage?)

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Skulle inte du köpa en Supra...? Min åsikt är att om du köper en förstabil med runt 300-350hk så kommer det räcka rätt länge när det är en förstabil, när du sedan tröttnar på effekten lär du ändå vilja byta till något annat. Så häng inte upp dig på att du ska kunna ha 600-800hk i bilen du köper, du kommer ändå inte behöva det på ett tag om du inte vill ha en för tidig död... Och som kolvas sa, har man så mycket krut så lär man ju inte pendla precis, då ska det vara plåtrent, fullbur, brandsläckare och inga tunga värdelösa ljudinstallationer! smile

Det är sant helt klart.. MEN, man tjänar onekligen mycket pengar på att köpa en rikig bil direkt, dvs supra, rs2/s4 osv  som man kan ha ett tag.. Än att köpa en  trött  volvo / saab för att sedan byta "bara för att".

Då kör jag häldre runt med supran tills jag tröttnat på orginal effekten, sen trimmar! För den bilen lär man ju inte tröttna på i första taget antar jag.. jag menar, vad saknar den? roll *med skämtsam röst*.

MVH och tack för tips

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Avstängd
962 Inlägg
25 november 2008
Dawe_A skrev:
Det är sant helt klart.. MEN, man tjänar onekligen mycket pengar på att köpa en rikig bil direkt, dvs supra, rs2/s4 osv  som man kan ha ett tag.. Än att köpa en  trött  volvo / saab för att sedan byta "bara för att".

Ja, absolut! Jag menade bara att om du köper en schysst bil (tex S4 eller liknande) nu så behöver du ju inte ha som krav att det ska gå att få ut enormt med effekt, eftersom du troligen kommer vilja byta bil innan det är aktuellt iallafall! smile

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
25 november 2008
Även om en bil inte saknar något direkt så är det lätt hänt att man vill ha något annat ändå efter ett tag:)

Random Hero
4 047 Inlägg
Avstängd
962 Inlägg
25 november 2008

3st tråkiga bilar.. roll

827 Inlägg
25 november 2008
jag har ägt en s4 som du pratar om... det går inte o ogilla den bilens körglädje helt otrolig bil för pengen... det är så med alla bilar att hårdkörda eller icke välvårdade får problem med bla awd system o lite knack,turbos,kylare,koppling o så men ´skulle tro att du hittar en klockren s4.a min hade gått 13 tusen fick bara problem med kylaren
nu har ja babblat för mkt skulle räcka med att säga BRA KÖP

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Random Hero
4 047 Inlägg
25 november 2008
prodrive skrev:

3st tråkiga bilar.. roll

406 sv e den enda tråkiga, säger du att en 406 coupe v6 och en audi allroad 2.7 e tråkig så har du definitivt inte kört dom smile

Dog food lid. Backwards

827 Inlägg
25 november 2008
audin du pratar om kan va rolig men 406.an är inte nån höjdare klassar den som en bmw 323

Random Hero
4 047 Inlägg
25 november 2008
328cabbish skrev:
audin du pratar om kan va rolig men 406.an är inte nån höjdare klassar den som en bmw 323

manuell o v6 är underskattat. du som har corvette tkr ju klart den är tråkig, men den sticker ut från mängen o ligger rätt bra på vägen, så den klassas som rolig tongue

Dog food lid. Backwards

827 Inlägg
25 november 2008
haha ne ja jämnför inte med vetten... alltså så tråkig va den inte men verkligen inte klassad med en turbo leksam som s4.an

Random Hero
4 047 Inlägg
25 november 2008
328cabbish skrev:
haha ne ja jämnför inte med vetten... alltså så tråkig va den inte men verkligen inte klassad med en turbo leksam som s4.an

nejnejnejnej långt ifrån en s4a tongue visserligen inte kört en s4, men s2 o s4 är väl ganska lika i prestanda original ? för då har ja en uppfattning tongue

Dog food lid. Backwards

Avstängd
962 Inlägg
25 november 2008
DusanMandick skrev:
prodrive skrev:

3st tråkiga bilar.. roll

406 sv e den enda tråkiga, säger du att en 406 coupe v6 och en audi allroad 2.7 e tråkig så har du definitivt inte kört dom smile

Dom är ju väldigt tråkiga jämfört med vad trådskaparen vill ha wink

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 november 2008
DusanMandick skrev:
prodrive skrev:

3st tråkiga bilar.. roll

Har kört A6 2.7 BiTurbo Quattro med tiptronic(eller vad heter Audis jag-vill-växla-själv-automat?), riktigt tråkig motorkaraktär, känns slö och drar mycket bensin. Det var min erfarenhet, tyvärr. Gillar Audis design och kvalitetskänsla men den funkade inte. Kanske blir bättre med chip?

Entreprenör
1 286 Inlägg
25 november 2008
Om du är seriös så är min Audi S4 Avant Quattro 2.7 BiTurbo -98 till salu.... Nya turbos och nya grenrör, ny framruta och nya bromsar.... Sugen? Skicka ett PM i sådana fall för mer info.

// Niklas Johansson

313 Inlägg
25 november 2008
hade en s4 biturbo innan och kan säga man får valuta för pengarna.
grym körglädje i 4-hjulsdriften.
dock är dom väldigt dyra att både hålla,laga och serva.dom väger ju 2ton så 2000 i skatt bara....
turbona går lätt isönder på dom äldsta bi-turbona.
om där redan sitter rs4 turbos på den innan du köper den så är det ett stort plus......
sedan så pallar inte original kopplingen med mer effekt än vad bilen är original.
annars grym bil och hade jag varit dej hade jag köpt en s4.dock en av årsm -00 och uppåt.....

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

820 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
ezz4 skrev:
hade en s4 biturbo innan och kan säga man får valuta för pengarna.
grym körglädje i 4-hjulsdriften.
dock är dom väldigt dyra att både hålla,laga och serva.dom väger ju 2ton så 2000 i skatt bara....
turbona går lätt isönder på dom äldsta bi-turbona.
om där redan sitter rs4 turbos på den innan du köper den så är det ett stort plus......
sedan så pallar inte original kopplingen med mer effekt än vad bilen är original.
annars grym bil och hade jag varit dej hade jag köpt en s4.dock en av årsm -00 och uppåt.....

jo okej! ja visst är det alltid en fördel med lite nyare modell..  dock har priserna en dentens att springa iväg efter 00 -> med ett rimligt miltal på mätartavlan..    Ej över 17.000mil

Någon sa att det skulle bli svårt att turbokonvertera en s4a pga att det är en V6a, vad är det som skiljer i själva arbetet?  Trivs v6or med en stor singelturbo?

Inte säkert jag kommer så långt som till turbokonvetering, men vill ändå ha ett finger med i leken!

Kommer ju bygga en mer eller mindre extrem stereo i bilen till en början, så någon renodlad räser blir det ju inte!  Är sugen på denna M3an http://www.blocket.se/vi/18467277.htm?ca=22_s  om han kan gå ner i pris lite, fast då förlorar jag glädjen med kombi & basmöjligheterna blir mycket sämre tyvärr...

MVH
Senast redigerat av Dawe_A (25 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
www.B2-audio.com

1 059 Inlägg
26 november 2008
sök på youtube på s4+polen tror det finsn filmer på den här också.
s4 biturbo med dubbelturbo som åker 9or:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

820 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
racefan skrev:
sök på youtube på s4+polen tror det finsn filmer på den här också.
s4 biturbo med dubbelturbo som åker 9or:)

hehe har sett den.. ja blir det en S4 biturbo, så blir det nog ingen singelkonvetering utan 2st större turbos, bör bli lättare att fixa på en redig v6a.

Står mellan S4 Biturbo  och BMW M3 3,2L ... Vet faktiskt inte vad jag skall välja.

Audin känns lite "mer bil för pengarna" medans m3an är lite sportigare och går bättre.. Den har dock inte speciellt stora möjligheter till bilstereo..   Vilket dilemma hmm roll

HmmHmm....

www.B2-audio.com

1 059 Inlägg
26 november 2008
ilands problem:)
håller på s4 jag.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

820 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
racefan skrev:
ilands problem:)
håller på s4 jag.

1-0   roll     wink

Då jag har ett rätt brinnande intresse för bilstereo så känns det som att jag kommer ångra mitt m3 köp efter ett tags skramlande baklucka... Kan ju skrämma upp biturbo motorn lite.. eller om jag köper Nickes med 320hk, helt nya turbosar osv så motverkar jag ju iaf turboras under de milen jag har bilen (förhoppningsvis)

www.B2-audio.com

Sök