5192
Sök

Mr2 turbo start problem

berneke
25 november 2008
Trådstartare
Tja, har problem med bilen. Efter motor bytet från gti till turbo så ville den inte gå igång först.
Den bara tände och gick i 2 sekunder sen dog. Provade igen efter några dagar och då gick den igång. Men dog när jag gasad. Väntade en timma sen provade jag starta igen och då gick den som skulle och gick allt igång när man vred på nycklen.

Så senast som i söndags så gick den igång när man skulle starta den men när jag lyfte upp den på domkraften för att byta kopplingsrör så började den dumma sig igen. Släppte ner den på backen och vred på nycklen, starta upp i 3 sekunder sen dör den igen :s. Varje gång blir det så nu. Och vrider man på nycklen för snabbt efter att man redan provat starta en gång och inte låter den vila så bara vevar den på startmotor.
Så vad fan kan det vara ?
Provat att dra av slangen till returen och där pissar det soppa.

Den gjorde även såhär i torsdags när jag hade dragit ur några soppa relän och då gick det att vänta en timma så startad den igen, men nu hade jag ju inte pillat på någonting. Utan den bara vägrar gå igång helt :S. Tvär dör även när man gasar.

Filtret är bytt, har 40liter i tanken, soppa kommer fram eftersom den skickar ut från returen. Så vad fan kan det vara ? :S

Det lustiga är ju att när den väl var igång så funkade ju allt ? Bara att vrida på nycklen och dra igång. Men nu utan att ha rört något så vill den inte :S ?
Senast redigerat av berneke (25 november 2008)

berneke
13 december 2008
Trådstartare
ingen yikes

Sök