Upp till elmia -08 så va det snöstorm hela vägen hem, och fläckvis halka på vägen upp.
Vi åkte i två bilar, min gamla Saab 900 och en Volvo 740 GLT.
Varje gång vi stannade för att vila/köpa fika så påpekade han hur jävla halt det va, och man fick parera hela tiden när det kom en fläck... Förstod inte vad problemet va liksom, för jag hade inga problem i saaben alls...
På vägen hem sen då, snöade det hela tiden, och mer jämmer från polaren som körde 740:in...
Eftyer korsbega så va det av att döma på hur det såg ut i mörkret minst halvdecimeterdjupa spår i vägen av snö, och rejäla drivor i vägkanten. Saaben gick stabilt som om det vore barmark, och provade att acca på en gång... 110 va inga problem ens i svängarna, inte ett ryck om man körde på vallarna... Sackade ner till 70 -80 sen... Dumt att åka i 110 på en decimeter nysnö...
Men dom i volvon kom mer på efterkälken och vi ringde dom, och kommentaren va att det inte går att köra fortare än 60, för såfort det kommer en driva eller sidvind så kastar bilen...
Så han föredrar FWD i halka, och jag med, men Leka är fortfaronde barnsligt kul med RWD...