2550
Sök

Åtalad för misshandel!! 19000:-!!!

406 Inlägg
28 november 2008
jokke_b skrev:
http://ttela.se/start/mellerud/1.58723

19-åring åtalad för misshandel
MELLERUD
En 19-åring yngling från Mellerud har åtalats för misshandel mot en annan man i juli i år.

Enligt åtalet har 19-åringen en sommarnatt utdelat ett knytnävsslag mot mannen som föll till marken och slog i huvudet. Därefter har 19-åringen slagit mannen en gång till. Mannen fick bland annat brott på skallen, brott genom underkäken och minnesförlust.
Den slagne mannen kräver 19 000 kronor i skadestånd av 19-åringen.

Kul som FAN!!!!
Killen slår sönder min bil bränner ner 2 husbilar på mitt och farsans jobb och hur ofta tar polisen tag i grejer! Jo de gjorde dom fan men fick fan inte reda på att de hade bevis mot han förens efter jag flippa ur!
Så jävla typiskt.  Och wow jag drar tillbaka anmälan på min bil efter snackat me dom om läget men ojj en vecka efter det då gör dom en anmälan på mig och stämmer mig på 19000 och kjag kan inte göra nånting.
Bara att slänga upp 19000 lappar och vara så jävla stolt en kan för att man försvarar sit eget.
Killen ska dock vara anmäld för mordbrand på husbilarna.

Men du ska ju vara glad:O Du slog på någon som låg ner. Du kunde fått 10 år på kåken. Du är ju bara max straffet för misshandel vet inte vad det är för grov misshandel:/

MvH Glenn Wiberg

Diktator
968 Inlägg
28 november 2008
19 000 för slå på en idiot som max skulle fått dags böter i 3 månader på 20 kr, lungt värt det enligt mig, synd bara att du inte slog på han extra mycket, fast lätt att vara efter klok...

Häst
1 099 Inlägg
28 november 2008
Brandis skrev:
19 000 för slå på en idiot som max skulle fått dags böter i 3 månader på 20 kr, lungt värt det enligt mig, synd bara att du inte slog på han extra mycket, fast lätt att vara efter klok...

Pja, det kunde ju blivit dyrare än 19 000:- också... Så det kanske inte är så efterklokt att säga att han skulle slagit honom mer.

Än är inte den sista idioten född..

Muttley
28 november 2008
LordLife skrev:
tkd_rille skrev:
du kunde ju bara hållt fast personen, nu fick han ju minnesförlust och har glömt att han tuttade fyr på bilarna så då får han ju vård istället för något straff. smile

Hade han nu hållit fast honom så hade han sagt att han fått syre brist och därmed minnesförlust.
Smart kille att säga att han har minnesförlust, inget dom kan bevisa.

men detta hade ju med övervåld att göra. man ska aldrig använda med våld än vad de krävs till.

315 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
DJeXCute skrev:
jokke_b skrev:

MELLERUD
En 19-åring yngling från Mellerud har åtalats för misshandel mot en annan man i juli i år.

Enligt åtalet har 19-åringen en sommarnatt utdelat ett knytnävsslag mot mannen som föll till marken och slog i huvudet. Därefter har 19-åringen slagit mannen en gång till. Mannen fick bland annat brott på skallen, brott genom underkäken och minnesförlust.

Kul som FAN!!!!
Killen slår sönder min bil bränner ner 2 husbilar på mitt och farsans jobb och hur ofta tar polisen tag i grejer! Jo de gjorde dom fan men fick fan inte reda på att de hade bevis mot han förens efter jag flippa ur!
Så jävla typiskt.  Och wow jag drar tillbaka anmälan på min bil efter snackat me dom om läget men ojj en vecka efter det då gör dom en anmälan på mig och stämmer mig på 19000 och kjag kan inte göra nånting.
Bara att slänga upp 19000 lappar och vara så jävla stolt en kan för att man försvarar sit eget.

Men du ska ju vara glad:O Du slog på någon som låg ner. Du kunde fått 10 år på kåken. Du är ju bara max straffet för misshandel vet inte vad det är för grov misshandel:/

slog han aldrig när han låg ner slog han senare igen när han hade rest sig och är åtalad för grovmisshandel så en kom jävligt lindrigt undan för det

Allt eller inget!!!

998 Inlägg
28 november 2008
DoT skrev:
LordLife skrev:
Men det är ju som han som skulle göra inbrott halka på trädgårds gången pga att det var is där och stämde husägaren för att han inte hade saltat gången.
Men hallå vad hade han där inne och göra?

Finns ju massor av liknande historier. Frågan är bara hur många som verkligen är sanna. tongue

Jag tror den är 100% sann, har läst den i 5 olika tidningar, och varit på nyheterna. Men man vet aldrig till 100% att det är sant det dom säger och skriver.

Tyckte det var rätt att slå honom, nu vet jag inte hur mycket du slog men va fan man blir ju arg när någon är på och pillar på ens saker, som bilen som många här älskar. Min bil är gammal och börjar gå i sönder men jag älskar den, köpte den dyrt och lagt mycket pengar på den klart att man blir arg då.

Då undrar jag en sak, om en kille skulle göra något mot din flickvän, hur skulle ni göra då?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

687 Inlägg
28 november 2008
Förstår inte trådens mening? Är det meningen att vi ska tycka synd om dig för att du har grovt misshandlat en person och nu blev dömd för det? :S

Avstängd
962 Inlägg
28 november 2008
Jag har inte slagits med någon sen jag gick i 6an, men om någon hade varit och fingrat på min bil hade jag antagligen blivit dömd för mord... hmm Helt rätt att du slog skiten ur honom, du skulle kört på lite till och sedan gömt kroppen så hade du ju sluppit böter också... (obs inte uppmaning till brott) roll

Sen blir man så trött på alla bror duktig här inne som tar tjuven/pyromanen i försvar...

Thorssa skrev:
Vad är poängen med den här tråden? Att idiotförklara sig själv?

Poängen med tråden är att Sverige är ett mycket sjukt land och att polisen är värdelös, och att man inte får skydda sina egna egendomar...
Senast redigerat av prodrive (28 november 2008)

687 Inlägg
28 november 2008
prodrive skrev:
Poängen med tråden är att Sverige är ett mycket sjukt land och att polisen är värdelös, och att man inte får skydda sina egna egendomar...

Du är en sån där man kan se i dokumentären "bowling for columbine", med ditt försvarstänk så kommer alla äga ett skjutvapen och skjuta hej vilt så fort någon kommer in på ens tomt med förklaringen "jag skyddar bara min egendom, trodde att han skulle göra åverkan"

Stackars sorgliga människa.

DFFL
9 020 Inlägg
28 november 2008
Nehe skrev:
prodrive skrev:

Du är en sån där man kan se i dokumentären "bowling for columbine", med ditt försvarstänk så kommer alla äga ett skjutvapen och skjuta hej vilt så fort någon kommer in på ens tomt med förklaringen "jag skyddar bara min egendom, trodde att han skulle göra åverkan"

Han var ironisk...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

262 Inlägg
28 november 2008
prodrive skrev:
Jag har inte slagits med någon sen jag gick i 6an, men om någon hade varit och fingrat på min bil hade jag antagligen blivit dömd för mord... hmm Helt rätt att du slog skiten ur honom, du skulle kört på lite till och sedan gömt kroppen så hade du ju sluppit böter också... (obs inte uppmaning till brott) roll

Sen blir man så trött på alla bror duktig här inne som tar tjuven/pyromanen i försvar...

Thorssa skrev:
Vad är poängen med den här tråden? Att idiotförklara sig själv?

Tycker inte det låter som skydda, låter mer som hämnd!

det är en sak om man bara stoppar med nödvändigt våld, låter mer som han sökte upp och gav tillbaka

Avstängd
962 Inlägg
28 november 2008
Nehe skrev:
prodrive skrev:

Nej jag är inte alls sån, men om man ser någon rycka i ens vinge och man ingriper så kan man ge sig fan på att man blir anmäld, sjukt men sant.

687 Inlägg
28 november 2008
prodrive skrev:
Nej jag är inte alls sån, men om man ser någon rycka i ens vinge och man ingriper så kan man ge sig fan på att man blir anmäld, sjukt men sant.

Du får ingripa, du får hålla kvar han. Men hur står det i proportion att spräcka hans skalle, käke med att han ryckte i din vinge på bilen? Man får ju tänka efter lite innan man gör något.

Har du inte använt mer våld än situationen kräver så har du ju inget att oroa dig över om du blir anmäld eller hur.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 november 2008
Är det så som du beskrivit så, bra jobbat. Naturligtvis ska man hålla sig annars åker man dit i efterhand, och ångrar vad man gjort. Visst det är inte rätt att spöa skiten ur han men jag och de flesta hade åtminstone tänkt tanken, Och del flesta hade gjort det om de fått chansen, oavsett all moralpredikan här inne.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 november 2008
IceEyes skrev:
smiler skrev:
jokke_b skrev:

MELLERUD

Kul som FAN!!!!

Så vad hade du ställt till me innan då?

Knappast man slår sönder en bil å bränner husbilar utan anledning??

Tro mig, det finns muppar som kan få för sig att göra sånt utan någon riktig anledning roll

Alla bilstölder, inte alla men många. så finns det ingen anledning. Eller att göra inbrott i en bil...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Diktator
968 Inlägg
28 november 2008
DoT skrev:
Brandis skrev:

Pja, det kunde ju blivit dyrare än 19 000:- också... Så det kanske inte är så efterklokt att säga att han skulle slagit honom mer.

ja, men med minnesförlust så ska han ju inte minnas vad som hänt... och om han nu fått det kan han ju också fått någon skada när han "snubbla" och fått någo psykos och hjärnan spelat honom ett spratt så han trott att han blivit slagen..

vet många som ljugit som fan för få mer cash, som en kille som vart slagen i plytet av en min polare med en glasflaska hävdade att han hade snittat honom med kniv i ansiktet, men eftersom det va fullt med glas i plytet så tyckte polisen att personen va för full för att bedöma vem som hade misshandlat eftersom han inte kunde bedömma vilket vapen som använts, så åtalet lades ner...

finns ett gammalt ordspråk, "där lagen inte når, når knytnävarna"

8 892 Inlägg
28 november 2008
Nehe skrev:
Förstår inte trådens mening? Är det meningen att vi ska tycka synd om dig för att du har grovt misshandlat en person och nu blev dömd för det? :S

Ställer mig också undrande till tråden

Fotograf på tierpidag.se

Muttley
28 november 2008
Hamilton skrev:
Nehe skrev:

Ställer mig också undrande till tråden

de finns absolut ingen mening med de förutom att skryta om att man har misshandlat någon känns de som.

123 Inlägg
28 november 2008
Haha respekt till dig för att du slog isönder honom!

Va nått tag sen som en liten skitunge krossade en ruta på en bil, han fick sig en omgång av min lillebror som är jämnårig med honom.

945 Inlägg
28 november 2008
kickade skrev:
Haha respekt till dig för att du slog isönder honom!

Va nått tag sen som en liten skitunge krossade en ruta på en bil, han fick sig en omgång av min lillebror som är jämnårig med honom.

Jävla cooling brorsa du har va?
Orka slå sönder folk pga en sketen bil.
Ditt pulver.

OnT: Du kanske borde ge oss hela storyn... Gjorde han detta utan anledning?

Sök