2749
Sök

Åtalad för misshandel!! 19000:-!!!

315 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
http://ttela.se/start/mellerud/1.58723

19-åring åtalad för misshandel
MELLERUD
En 19-åring yngling från Mellerud har åtalats för misshandel mot en annan man i juli i år.

Enligt åtalet har 19-åringen en sommarnatt utdelat ett knytnävsslag mot mannen som föll till marken och slog i huvudet. Därefter har 19-åringen slagit mannen en gång till. Mannen fick bland annat brott på skallen, brott genom underkäken och minnesförlust.
Den slagne mannen kräver 19 000 kronor i skadestånd av 19-åringen.

Kul som FAN!!!!
Killen slår sönder min bil bränner ner 2 husbilar på mitt och farsans jobb och hur ofta tar polisen tag i grejer! Jo de gjorde dom fan men fick fan inte reda på att de hade bevis mot han förens efter jag flippa ur!
Så jävla typiskt.  Och wow jag drar tillbaka anmälan på min bil efter snackat me dom om läget men ojj en vecka efter det då gör dom en anmälan på mig och stämmer mig på 19000 och kjag kan inte göra nånting.
Bara att slänga upp 19000 lappar och vara så jävla stolt en kan för att man försvarar sit eget.
Killen ska dock vara anmäld för mordbrand på husbilarna.

Allt eller inget!!!

Muttley
27 november 2008
trevligt bloggis smile

Häst
1 099 Inlägg
27 november 2008
Förjävligt.
Men man ska inte slå på folk som ligger ner! yikes

tongue
Senast redigerat av DoT (27 november 2008)

Än är inte den sista idioten född..

315 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
DoT skrev:
Förjävligt.
Men man ska inte slå på folk som ligger ner! yikes

tongue

han hande rest sig igen gick tillbaka efter typ 10 min
slår itne folk som ligger ner eller sparkar på folk eller efter detta så undviker jag nog att slå folk överhuvudtaget hans tillstånd var kritiskt ett tag

Allt eller inget!!!

230 Inlägg
27 november 2008
ähh spö ska han ha!

Thorssa
27 november 2008
Vad är poängen med den här tråden? Att idiotförklara sig själv?

Ace Ventura
1 240 Inlägg
27 november 2008
Thorssa skrev:
Vad är poängen med den här tråden? Att idiotförklara sig själv?

Släpp de! Han e ju från Mellerud! Där äter dom tillåme korv i våffla! tongue

3 059 Inlägg
27 november 2008
Då va de bevisat igen.. Det hjälper sällan att ta lagen i egna händer..
Oftast vill man det men det är sällan man vinner nått på de..

Skriv blogg istället.
Senast redigerat av Smajly (27 november 2008)

672 Inlägg
27 november 2008
jokke_b skrev:

MELLERUD
En 19-åring yngling från Mellerud har åtalats för misshandel mot en annan man i juli i år.

Enligt åtalet har 19-åringen en sommarnatt utdelat ett knytnävsslag mot mannen som föll till marken och slog i huvudet. Därefter har 19-åringen slagit mannen en gång till. Mannen fick bland annat brott på skallen, brott genom underkäken och minnesförlust.

Kul som FAN!!!!
Killen slår sönder min bil bränner ner 2 husbilar på mitt och farsans jobb och hur ofta tar polisen tag i grejer! Jo de gjorde dom fan men fick fan inte reda på att de hade bevis mot han förens efter jag flippa ur!
Så jävla typiskt.  Och wow jag drar tillbaka anmälan på min bil efter snackat me dom om läget men ojj en vecka efter det då gör dom en anmälan på mig och stämmer mig på 19000 och kjag kan inte göra nånting.
Bara att slänga upp 19000 lappar och vara så jävla stolt en kan för att man försvarar sit eget.

Så vad hade du ställt till me innan då?

Knappast man slår sönder en bil å bränner husbilar utan anledning??

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Master of the obvious
636 Inlägg
27 november 2008
varför var det för mordbrand på husbilarna?

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 november 2008
smiler skrev:
jokke_b skrev:

MELLERUD

Kul som FAN!!!!

Så vad hade du ställt till me innan då?

Knappast man slår sönder en bil å bränner husbilar utan anledning??

Tro mig, det finns muppar som kan få för sig att göra sånt utan någon riktig anledning :rolleyes:
Senast redigerat av IceEyes (27 november 2008)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

3 059 Inlägg
28 november 2008
Marqus skrev:
varför var det för mordbrand på husbilarna?

Brottsbalken, kapitel 13, stadgar:

1 § Om någon anlägger brand, som innebär fara för annans liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av annans egendom, döms för mordbrand till fängelse, lägst två och högst åtta år.

Är brottet mindre allvarligt, döms till fängelse, lägst ett och högst tre år. Lag (1993:207).

2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grov mordbrand dömas till fängelse på viss tid, lägst sex och högst tio år, eller på livstid.

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om branden anlagts i tättbebyggt samhälle, där den lätt kunde sprida sig, eller eljest inneburit fara för flera människor eller för egendom av särskild betydenhet.

Mordbrand har således samma straffsats som allmänfarlig ödeläggelse. Mordbrand behöver inte inbegripa något mord. På grund av förekomsten av orddelen "mord-" i mordbrand uppstår det dock ibland förvirring om vad begreppet betyder.

7 281 Inlägg
28 november 2008
Smajly skrev:

Skriv blogg istället.

Och det hjälper sällan att kontakta polisen...
Jag är ganska säker på att varenda en häromkring känner till "utredningen nerlagt i brist på bevis".

Häst
1 099 Inlägg
28 november 2008
Brains skrev:
Smajly skrev:

Skriv blogg istället.

Jag är ganska säker på att varenda en häromkring känner till "utredningen nerlagt i brist på bevis".

Ska man ta tag i det själv kan man ju vara lite "smidigare".. Om man nu inte vill ha 19 papp i böter. tongue

1 703 Inlägg
28 november 2008
Spräckt skalle och spräckt käke, mysigt smile
Kunde du inte hämnats genom att våldta hans hund eller hönor eller vad ni nu sysslar med där borta.

Muttley
28 november 2008
du kunde ju bara hållt fast personen, nu fick han ju minnesförlust och har glömt att han tuttade fyr på bilarna så då får han ju vård istället för något straff. smile

210 Inlägg
28 november 2008
Brains skrev:
Smajly skrev:

Skriv blogg istället.

Japp.. fick hem sånt brev nån månad efter att jag blivit rånad...
Senast redigerat av Xqsme (28 november 2008)

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

1 062 Inlägg
28 november 2008
henkebenke skrev:
Spräckt skalle och spräckt käke, mysigt smile
Kunde du inte hämnats genom att våldta hans hund eller hönor eller vad ni nu sysslar med där borta.

lollol

Team Björkeryd

998 Inlägg
28 november 2008
tkd_rille skrev:
du kunde ju bara hållt fast personen, nu fick han ju minnesförlust och har glömt att han tuttade fyr på bilarna så då får han ju vård istället för något straff. smile

Hade han nu hållit fast honom så hade han sagt att han fått syre brist och därmed minnesförlust.
Smart kille att säga att han har minnesförlust, inget dom kan bevisa.

Men det är ju som han som skulle göra inbrott halka på trädgårds gången pga att det var is där och stämde husägaren för att han inte hade saltat gången.
Men hallå vad hade han där inne och göra?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Häst
1 099 Inlägg
28 november 2008
LordLife skrev:
Men det är ju som han som skulle göra inbrott halka på trädgårds gången pga att det var is där och stämde husägaren för att han inte hade saltat gången.
Men hallå vad hade han där inne och göra?

Finns ju massor av liknande historier. Frågan är bara hur många som verkligen är sanna. tongue

Sök