5151
Sök

Renovera/Trimma Chevrolet Astro(?)

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 november 2008
erra_90 skrev:
Min far har haft en astro och den hade motorn placerad på längden (v6:a) smile !

Undrar om inte dom första astron hade 350... Hmmm..

¨˜”°º•Chevy•º°”˜¨
34 Inlägg
29 november 2008
Nää, tror inte det de har nog alltid haft v6:a smile

MaGGoT 4 LiFe

16 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
_CHE_ skrev:
OK..trodde vi snacka om den som e bakhjulsdriven jo dom sitter på (längden)...då blir de lite annat..då blir de till att fundera lite... ;-)

http://www.theautochannel.com/media/pho … lt_awd.jpg <--

Min Astro är bakhjulsdriven och är precis samma som på bilden. Dens motor är monterad på bredden medans V8'an är då på längden som du sa? eller vad menade du?smile

Nu e jag inte med riktigt...ja tror nog sexan sitter på längden också om den e bakhjulsdriven...

Okey, ursäkta den är också längdmonterad smile
http://sv.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Astro/GMC_Safari (Källa)

Men till motorn som jag hittade på blocket är växellåda och hela rubbet där också.. Hur gör man med elsystem mm(?)
(Kan antagligen lämna in den och få motorn bytt men det är intressant att veta "hur" det går till...eh.. mänsklig nyfikenhet heter det nog smile

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 november 2008
Den på blocket e bara motorn...finns risk att din låda passar..e lite osäker här...lite för ny för mej den där...skillnad på gamla...där passar allt å vice versa...big_smile borde passa eftersom blocket e en 350 från start..
Senast redigerat av mrbuggy (29 november 2008)

16 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Den på blocket e bara motorn...finns risk att din låda passar..e lite osäker här...lite för ny för mej den där...skillnad på gamla...där passar allt å vice versa...big_smile borde passa eftersom blocket e en 350 från start..

Okey smile
Tror du det lönar sig att köpa det hehe.. ? smile Är riktigt sugen

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 november 2008
_CHE_ skrev:
mrbuggy skrev:

Okey smile
Tror du det lönar sig att köpa det hehe.. ? smile Är riktigt sugen

Lönar sig gör de aldrig me bilar,,, ;-) sen beror de ju på årsmodell också...katalysator å så vidare...
Senast redigerat av mrbuggy (29 november 2008)

Sök