2691
Sök

Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

2 121 Inlägg
20 maj 2009
du får vel ta å fråga nån som jobbar med polering ingen ting är omöjligt

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Volvo_Emil skrev:
Det där borde gå att ordna lätt med lite dyrare medel och riktig maskin
smile

grejjen är den jag testade för att se hur blek lacken var där den va blek och där den är ruggit blek reagerar den inte bara ny lack som gäller

Jolle87 skrev:
rätta mig om jag har fel men biltemas rubbing ska man väll inte köra med maskin? Har för mig det iallafall. Testa med något annat medel så ska du se att det blir bättre resultat. Köp något riktigt medel, testa med sonax de kostar inte så mycket och brukar bli bra resultat=)

stog på bruken man kunde de så. har redan konstaterat att de är ny lack som gäller så varför köpa dyrare medel för samma resultat? iof vissa ger sig ju inte föräns de polerat bort den lilla lack som är kvar men ändå;)

Majoren442 skrev:
Testa sonax Kör den rubbingen sen wax blir tvär bra får alltid bra resultat och kan tillägga att jag gör det för hand. Det är mer arbete men det är värt det. Litar inte på maskiner.

skulle aldrig palla göra de förhand

Hackev8 skrev:
du får vel ta å fråga nån som jobbar med polering ingen ting är omöjligt

vi har en till 940 här den är 100% solblekt över allt och rekondfirmorna säger att de är inte äns enmening med och försöka få upp den igen , de värsta blekta delarna på min är exakt lika döda som på den

Egenföretagare
999 Inlägg
20 maj 2009
Majoren442 skrev:
Testa sonax Kör den rubbingen sen wax blir tvär bra får alltid bra resultat och kan tillägga att jag gör det för hand. Det är mer arbete men det är värt det. Litar inte på maskiner.

Skulle aldrig någonsin ställa mig och försöka rubba upp en vit-mjölkig lack för hand!
Har man en oscillerande polermaskin är det ganska svårt att skada lacken om man använder sunt förnuft.

Har använt Sonax rubbing och vax på mina röda bilar, det blev fint i början men sen matt igen. Dock kanske man skulle kunna gå på ännu hårdare. Kör med en oscillerande hobby-maskin.

Men med rätt medel, maskin och trissor är jag övertygad om att trådskaparens bil kan bli mycket bättre...
En del verkar ha lyckats våtslipa lacken och sedan kört många varv rubbing för att få upp en permanent glans, men om detta är att rekommendera vågar jag inte svara på.

213 Inlägg
20 maj 2009
Rubba den. Rubba min 940 när den var solblekt den blev som ny sen. Ha bara vilja och tålamod gör det för hand ska du se att det går

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

Forummoderator
26 471 Inlägg
20 maj 2009
Majoren442 skrev:

Detta ställer jag mig bakom också. Rubbade en grannkärrings bil med Sonas för länge sen - för hand likaså - och den var nog lika solblekt som din, om inte värre. Nästan rosa. Visserligen tog det en och en halv dag att rubba men det var det värt.
Vax på det sen, så var det tokfint smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 650 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
om ingen kollat på bilderna så är den mer indentiskt med vit än rosa;)

Forummoderator
26 471 Inlägg
20 maj 2009
MrEricsson skrev:

Jo jag har i alla fall kollat på bilderna, och den är snarlik den jag rubbade tongue

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
20 maj 2009
Den där maskinen bör räcka gott. Köp riktiga medel, rubbing - polering - vax, så ska du se att det blir kanon bra. Lacken är inte död bara för den är lite solblekt. Istället för rubbing kan du eventuellt använda något som löser oxid bättre. Lovar att det kommer bli bra men det är som sagt dom tre stegen du får gå.
Lycka till

MVH Rikard

5 650 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

Jo jag har i alla fall kollat på bilderna, och den är snarlik den jag rubbade tongue

inte lägger man upp de blekaste bilderna heller men finns bilder där man ser klart och tydligen att den är vit

skutte skrev:
Den där maskinen bör räcka gott. Köp riktiga medel, rubbing - polering - vax, så ska du se att det blir kanon bra. Lacken är inte död bara för den är lite solblekt. Istället för rubbing kan du eventuellt använda något som löser oxid bättre. Lovar att det kommer bli bra men det är som sagt dom tre stegen du får gå.
Lycka till

om de nu är medlerna som skulle va så kassa som alla påstår varför ser man då skillnad ?

3 saker på hela bilen som är blekt 2 av dom blev inge anorlunda alls den 3 fick som ny färg.

har de vart blekt bra länge så äre permanet . och anser tex inte rubba i flera dagar som folk säger att de gör är 1 bra alternativ då är lacken slut. dvs man lackar om skiten...

Forummoderator
26 471 Inlägg
20 maj 2009
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

inte lägger man upp de blekaste bilderna heller men finns bilder där man ser klart och tydligen att den är vit

skutte skrev:
Lycka till

om de nu är medlerna som skulle va så kassa som alla påstår varför ser man då skillnad ?

3 saker på hela bilen som är blekt 2 av dom blev inge anorlunda alls den 3 fick som ny färg.

har de vart blekt bra länge så äre permanet . och anser tex inte rubba i flera dagar som folk säger att de gör är 1 bra alternativ då är lacken slut. dvs man lackar om skiten...

I mitt fall frågade grannen om jag ville göra ett försök - mot betalning förstås - och jag tackade ja. Det tycktes vara ett omöjligt jobb, men hade man inget vettigare för sig, och man ville hålla sig utomhus - så var det perfekt utegöra.
Har inga bilder på hur det blev, men hennes bil blev då rätt okej i alla fall, även fast den mer eller mindre var vit den också. Du får tro vad du vill helt enkelt.
Sen att hon sket i att sköta om bilen efteråt var en annan historia..så nu är den lika vit och ful igen i alla fall..

Varningar. 36
1 200 Inlägg
20 maj 2009
Haha båda mina kombi's var rosa när jag köpte dom. Nu är dom röda och man kan typ spegla sig i den jag har nu, när den väl är tvättad vilket är mycket sällan. Bara att gnida på.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

5 650 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
täntke berätta lite vad som kommer komma här näst

årliga olje bytet
nya remmar

Sen Bes

vette fan vilket som händer händer först men de märks=D
lär inte hända allt för mkt här längre då man börjat lessna på hålla på med bilen

5 650 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
var riktigt länge sen man skrev nått här . nu väntar man bara på skattepengarna när nu de kommer?
och bidraget så man kan ev göra lite..

de som händer då äre

oljebyte
ny dator
betala böterna

ev
toning
försöka polera bort allt sudd från huven som blev förra poleringen
nån som har nån ide hur man ska göra de som bäst?
sen kanske ev nya remmar och insugslangen mellan lmm och turbo

får se vad som händer hur mkt pengar man får över

5 650 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
tog lite bilder så tänkte uppdatera här lite då

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/95228/95228-1440668.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/95228/95228-1440671.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/95228/95228-1440669.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/95228/95228-1440670.jpg

en bild på de som behövs putsas upp lite

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/681940_ad55di.jpg

suddigt sen vaxningen blir putsa bort de där sen nångång

börjat även gå i funderingarna på byta bil till en Toyota Celica från samma år "början på 90 talet"

så är nog inte helt omöjligt att volvon är till salu snart

va allt för nu

2 638 Inlägg
9 juni 2009
På de där bilderna ser den ju ändå rätt blank ut smile Men man blir kanske lite lurad eller?

Fått fortköringsböter? Läste det i ett tidigare inlägg.

5 650 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
På de där bilderna ser den ju ändå rätt blank ut smile Men man blir kanske lite lurad eller?

Fått fortköringsböter? Läste det i ett tidigare inlägg.

beror lite på vilken ljus vinkel man tar kortet ifrån och om den är dammig lr ej syns så mkt mer nu när de blitt skitig än den dagen den blev polerad. bara huven den är suddig på så borde inte va allt för svårt och få den hel blank om man gör de förhand..

nä fick ställ i en blöt rondell och de gillade tydligen itne polisen som såg allt tyvär

945 Inlägg
16 juni 2009
Snygg bil!
Ditt såg att du hade solblekt lack på den, det hade jag med på min 850 och jag tog turtels lackrengöring och sedan sonax hårdwax och då blev den röd igen.
Testa det ifall du inte redan gjort det.
MvH

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

5 650 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Sickan_ skrev:
Snygg bil!
Ditt såg att du hade solblekt lack på den, det hade jag med på min 850 och jag tog turtels lackrengöring och sedan sonax hårdwax och då blev den röd igen.
MvH

tackar

vette fan om de är värt och slösa tid på de om jag ska va ärlig håller inte i sig spec länge iaf de lilla som gör skillnad..

skulle behövas lackas om där den är riktigt mega blekt ..
får se om man har bilen så länge / har råd med de nångång i framtiden

tills dess får han va lite halv sleeper;) menar man kört ju inte ifrån folk enbart för att lacken är glansig;)

945 Inlägg
17 juni 2009
MrEricsson skrev:
Sickan_ skrev:
Snygg bil!
MvH

tackar

vette fan om de är värt och slösa tid på de om jag ska va ärlig håller inte i sig spec länge iaf de lilla som gör skillnad..

tills dess får han va lite halv sleeper;) menar man kört ju inte ifrån folk enbart för att lacken är glansig;)

Okeej jag förstår det vart bara ett tips tongue  Men lycka till med bilen nu iaf kommer att följa det.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

5 650 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Sickan_ skrev:
MrEricsson skrev:
Sickan_ skrev:
Snygg bil!
MvH

tackar

Okeej jag förstår det vart bara ett tips tongue  Men lycka till med bilen nu iaf kommer att följa det.

ah ok.. bara göra de alltid kul med folk som kollar även om uppdateringarna inte händer allt för mkt med nu mera=D

Sök