Piercing-tråden.

WS6
4 december 2008 · 184 Inlägg

Finns det en sådan här tråd redan så har jag missat den! tongue

Diskutera, fråga om råd, berätta om dina piercingar/planer på piercingar och allt annat som rör ämnet! wink

Själv har man två Helix på olika ställen i höger öra (en så kallad Ear Head Piercing och en överkant öra) och 2 piercingar i tungan. Har även en töjning på 3mm i vänster öra, ska töjas mer smile
Har 2 "vanliga hål i ena örat och 3 "vanliga" i andra.

Är sugen på en och annan Dermal Anchor, fler Helix och att pierca ena bröstet wink

Can you handle me?
ToBe www.maniacracing.se
4 december 2008 · 494 Inlägg

Jag har bara en piercing i ena bröstet...Men jag vill ha i det andra med men det gjorde så jävla ont på mig så jag vet inte...

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
4 december 2008 · 1 300 Inlägg

Yey! Love piercings big_smile

Jag har; 8 stycken hål i öronen, 6 st "vanliga" och 2 st uppe i brosket (vet ej om dem kallas något spec?)
Ett i tungan
En labret


Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

I do it my way
Zeno_ Sladdgalning
4 december 2008 · 297 Inlägg

Piercing i tungan, läppen och 8mm töjning i örat smile har planer på en till i tungan och töja andra örat, senare ögonbrynet men ingen klart än.

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89
_Grynet_ Raggarmuffin
4 december 2008 · 138 Inlägg

hmm.. ja har naveln, tungan, näsan å sen 9 hål i öronen.. men e lite sugen på en till i tungan..
men är det stor risk för komplikationer om man tar ett till hål?

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Biiatchen
4 december 2008 · 367 Inlägg

jag har tragus . tungan 2 i läppen en i övre sidan å en under i mitten sne navlen .. och ska nu göra dermal anchor 1st på varje handled!

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
Biiatchen
4 december 2008 · 367 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

kan säga dig det att tragus är d stället som d gör mest ondast på , det e d värsta stället jag någonsin har piercat på men snyggt som faan e d å d e värt all smärta så lycka till big_smile

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
WS6
4 december 2008 · 184 Inlägg

Biiatchen skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

kan säga dig det att tragus är d stället som d gör mest ondast på , det e d värsta stället jag någonsin har piercat på men snyggt som faan e d å d e värt all smärta så lycka till big_smile

Smärta är individuellt! Min kompis tyckte inte att det gjorde så ont att göra tragus tongue

Can you handle me?
WS6
4 december 2008 · 184 Inlägg

_Grynet_ skrev:
hmm.. ja har naveln, tungan, näsan å sen 9 hål i öronen.. men e lite sugen på en till i tungan..
men är det stor risk för komplikationer om man tar ett till hål?

Vad skulle det vara för komplikationer?

Jag har haft 2 piercingar i tungan i 1år typ (den första i tungan har jag haft i snart 3år) inga problem! big_smile

Can you handle me?
WS6
4 december 2008 · 184 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Yey! Love piercings big_smile

Jag har; 8 stycken hål i öronen, 6 st "vanliga" och 2 st uppe i brosket (vet ej om dem kallas något spec?)
Ett i tungan
En labret


Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

"Uppe i brosket" kallas Helix smile

Can you handle me?
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
4 december 2008 · 1 300 Inlägg

WS6 skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Yey! Love piercings big_smile

Jag har; 8 stycken hål i öronen, 6 st "vanliga" och 2 st uppe i brosket (vet ej om dem kallas något spec?)
Ett i tungan
En labret


Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

"Uppe i brosket" kallas Helix smile

Okej tack, då vet jag smile

Men jag har en liksom... Där det börjar bli brosk också.. Vad heter det då?? ;P

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
4 december 2008 · 1 300 Inlägg

Biiatchen skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

kan säga dig det att tragus är d stället som d gör mest ondast på , det e d värsta stället jag någonsin har piercat på men snyggt som faan e d å d e värt all smärta så lycka till big_smile

Ähhh! Det ska ju kännas lite tongue

I do it my way
WS6
4 december 2008 · 184 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

WS6 skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Yey! Love piercings big_smile

Jag har; 8 stycken hål i öronen, 6 st "vanliga" och 2 st uppe i brosket (vet ej om dem kallas något spec?)
Ett i tungan
En labret


Är väldigt inne på att nu i dec köra en Tragus så det kommer förmodligen bli min nästa big_smile

"Uppe i brosket" kallas Helix smile

Okej tack, då vet jag smile

Men jag har en liksom... Där det börjar bli brosk också.. Vad heter det då?? ;P

Som jag har fattat det ska det också vara en Helix. Jag har två Helix, den ena uppe i brosket "som vanligt" och en så långt mot ansiktet man kan pierca (i örat), det är också en Helix, men kan även kallas Ear Head Piercing! tongue

Can you handle me?
BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
4 december 2008 · 245 Inlägg

2,4mm i septum (tjurring) ska bli mera.  och 14mm stretch i båda öronen, tappar dock dom så måste fixa 16mm. Hade snakebites förrut dvs 2st i läppen men de tröttnade jag på.

Senast redigerat av BESHAN (4 december 2008)

SuperNova
4 december 2008 · 236 Inlägg

Har i öronen,näsa,ögonbryn och en klitoriskappa smile
dock har jag tagit bort den i näsan och ögonbryn men det vill inte växa igen.

LIVINL0UD
4 december 2008 · 1 582 Inlägg

Har haft i näsan, ögonbrynet, läppen samt bröstvårtan. Har idag endast 10mm tunnlar i öronen smile

DoT Häst
4 december 2008 · 1 099 Inlägg

Det ända jag har kvar är min 4mm septum.
Genom tiderna har det varit en hel del.. tröttnat och tagit bort efter hand..
bland annat:
6 st i underläppen
bröstvårta
ögonbryn
näsvinge
septum (blev ju snett första 2 gångerna wink )

Öronen vart uppe i 26mm när jag tog ut dem för ca 6-7månader sen.

Än är inte den sista idioten född..
lisautanz
4 december 2008 · 71 Inlägg

endast en piercing i mitten på underläppen, men vill ha mera fast de får vänta smile

IceEyes Varningar: För många..
5 december 2008 · 2 552 Inlägg

Hade en i ögonbrynet för nåt år sen men tröttnade på den..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 december 2008 · 1 300 Inlägg

WS6 skrev:

SweetBabyDoll skrev:

WS6 skrev:

"Uppe i brosket" kallas Helix smile

Okej tack, då vet jag smile

Men jag har en liksom... Där det börjar bli brosk också.. Vad heter det då?? ;P

Som jag har fattat det ska det också vara en Helix. Jag har två Helix, den ena uppe i brosket "som vanligt" och en så långt mot ansiktet man kan pierca (i örat), det är också en Helix, men kan även kallas Ear Head Piercing! tongue

Okej, då har jag 6 vanliga och 2 helix då smile

Jag tror jag fattar vad en ear head piercing är =P

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang