3579
Sök

bark_turbo's --> Nissan 200SX S13 (VEMS installation pågår)

Power by S13
271 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
#61
Har tänkt på det hära med spridare!

Kör med 578cc idag.. men de kommer bli för små sen när jag vill ha över 400hk@E85! Men jag kör bara med 3" Z32LMM... Hur vet man vad man ska ha för storlek?

Om någon kan detta så får ni gärna höra av er!!!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
11 februari 2009
#62
bark_turbo : tjena jag är inte så inne på spriddare , men duger inte 578cc som du har på nu ? jag tänker mycket på vad mina spriddare heter till min nissan 180 zx mvh

Nissan Silvia

653 Inlägg
11 februari 2009
#63
bark_turbo skrev:
Har tänkt på det hära med spridare!

Kör med 578cc idag.. men de kommer bli för små sen när jag vill ha över 400hk@E85! Men jag kör bara med 3" Z32LMM... Hur vet man vad man ska ha för storlek?

Om någon kan detta så får ni gärna höra av er!!!

Du kan ju bygga en egen LMM? smile 578cc bör väll räcka till runt 400 med bensin iaf? skillnad på E85?


Herr
1 722 Inlägg
11 februari 2009
#64
bark_turbo skrev:
Har tänkt på det hära med spridare!

Kör med 578cc idag.. men de kommer bli för små sen när jag vill ha över 400hk@E85! Men jag kör bara med 3" Z32LMM... Hur vet man vad man ska ha för storlek?

Om någon kan detta så får ni gärna höra av er!!!

z32lmm ska ju vara god till över 600 häst om ja inte är helt ute o cycklar...

Jag tänkte på bussningskittet du köpte, vad för bussningar va det? såg kanoners ut, o det gör hela ditt projekt också=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 741 Inlägg
11 februari 2009
#65
LocKtar skrev:
bark_turbo skrev:
Har tänkt på det hära med spridare!

Kör med 578cc idag.. men de kommer bli för små sen när jag vill ha över 400hk@E85! Men jag kör bara med 3" Z32LMM... Hur vet man vad man ska ha för storlek?

Om någon kan detta så får ni gärna höra av er!!!

z32lmm ska ju vara god till över 600 häst om ja inte är helt ute o cycklar...

Jag tänkte på bussningskittet du köpte, vad för bussningar va det? såg kanoners ut, o det gör hela ditt projekt också=)

Det är alla bussningar förutom dom för subframen (dom 4 stora).

Aronsson_Kil skrev:
Du kan ju bygga en egen LMM? smile 578cc bör väll räcka till runt 400 med bensin iaf? skillnad på E85?

E85 vill ju ha betydligt mer sås än bensin och då behöver man större spridare.
_________________________________________________________________

Tycker du bör kliva upp till ett seriöst sprut om du tänkt köra med 400+ och e85... Så slipper du tänka på lmm. smile Kan ju även se duty cycle och du ser om dom börjar bli för små.
Senast redigerat av tecman (11 februari 2009)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

474 Inlägg
12 februari 2009
#66
du gör en bra jobb.... ska följa tråden vidare...

Power by S13
271 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#67
Tycker du bör kliva upp till ett seriöst sprut om du tänkt köra med 400+ och e85... Så slipper du tänka på lmm. smile Kan ju även se duty cycle och du ser om dom börjar bli för små.

Är det så illa asså.. hade hoppats på att slippa byta sprut i år!
I västa fall får det bli Bensin i år med de grejerna jag har! Borde ju räcka till en 400-450hk i motorn iaf?

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
12 februari 2009
#68
Riktigt snygga kåpor big_smile Go beställning där också

Ableton Live

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
12 februari 2009
#69
Ser ut att bli riktigt trevligt det här! big_smile


Måste säga att K-sport coilovers fungerar utmärkt för mig! bra skit för pengarna smile

En gång Evo alltid Evo...

Power by S13
271 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#70
Neo666 = Tack för det... trevligt att du gillart smile

Qwaffe = Är själv riktigt nöjd!

SubbtIIMMY  = Tackar smile Det låter jävligt bra...

Power by S13
271 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#71
Fick tyvärr vetta att min paket från Apex kommer dröja ca 3 veckor... Det är slutsålt!
Men istället var jag presis å hämtade mina nya K-Sport Coilovers big_smile Så det finns å göra ändå!

1 741 Inlägg
12 februari 2009
#72
Du kan ju börja med att få ut bussningarna smile Det tar tid kan jag meddela dig tongue Du kommer lessna ett par ggr innan du är klar hehe.

Själv har jag åxå tänkt nå 400 ska köra med vems. Men känns det inte nervöst att inte få loggar och exakt inställning av din bil?

Du klarar säkert nå 400 med lmm:en du har och dom spridarna (med bensin tycker dom låter lite små för etanol).

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Power by S13
271 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
#73
tecman skrev:
Du kan ju börja med att få ut bussningarna smile Det tar tid kan jag meddela dig tongue Du kommer lessna ett par ggr innan du är klar hehe.

Själv har jag åxå tänkt nå 400 ska köra med vems. Men känns det inte nervöst att inte få loggar och exakt inställning av din bil?

Du klarar säkert nå 400 med lmm:en du har och dom spridarna (med bensin tycker dom låter lite små för etanol).

Hehe.. det tro jag säkert!!! Alla lösa delar fixar jag lätt på jobbet.. där finns det resurser.. men de som sitter kvar på bilen blir jobbiagar!!! men jag har en egen "Portopover" och sen gör jag egna verktyp till de bussningar som är kvar och då kommer det nog gå hyffsat lätt! Men det tar säkert tid!!!

Sen angående Det med spridare och bränsle där... Kommer nog köra med det jag har på E85 och hålla mig på en säker nivå... kommer nog inte över 400hk i år.. men det gör inget!! Ska satsa på ett Vems till nästa år. Vill bara få till en "hyffsad" rolig bil till i år och få köra mycket!!!

Finns rätt mycket annat att fixa till efter motorn sen!

Power by S13
271 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
#74
Lite bilder på Nya Coilisarna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/569852_r0an3l.jpg
Ett roligt paket trillade ner på posten smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/569853_8qtxup.jpg
K-Sport Coilover för i bak


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/569854_rajx4w.jpg
K-Sport Coilover i fram


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/569856_l1pb5j.jpg
Gött när det är justerbart!

Vad är lagom att ställa in dem på, innana man monterar dem?

252 Inlägg
14 februari 2009
#75
Trevligt bygge.

//Janne

Power by S13
271 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
#76
Janne skrev:
Trevligt bygge.

Tackar tackar smile

Power by S13
271 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
#77
Hej allihop!

Fick tyvärr veta idag at min bussnings-kit från Apex inte finns längre från den leverantörern... ska få ett annat typ likadant kit från ett annat märke och det kostade lite mera... Tycker det är dåligt av dem! Det nya går på 199£ och det gamla gick på 149£ har jag för mig! Men det är väl hyfsat billigt ändå så jag tog det!

Ska förhoppningsvis bli färdig med Motorrumet denna vecka nu! Sen börja med Coilisarna...

Power by S13
271 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
#78
Fick veta idag att mitt grenrör är färdigt smile Kommer hem på måndag. Ska försöka bli helt färdig med mororn då... Bilder kommer...

Håller just nu på som faan att letta Dammskydd till alla ställbara stag med Uniballs... det är typligen något man ska ha!!! Kör ni med det eller?

Power by S13
271 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
#79
Fick hem grenröret idag!!! Ligger lite i lä när man ser dessa svetsningar!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/576065_bujyr5.jpg
Sjukt fint...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/576066_yn4t5k.jpg
Grenröret klart!!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18351/576067_1g7ney.jpg
Svetsporr!

1 741 Inlägg
22 februari 2009
#80
Stiligt! Avgastemputtag och allt tongue
Tror dom flesta kör utan skydd för uniballsen.


Synd att det är så få som skriver sad Men dom flesta läser nog, Fortsätt med uppdateringarna osv!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.


Sök