Hej, har nyligt köpt en kabel för att kunna läsa felkoder till min passat 1,8t -02 ELM327 USB Bildiagnostik verktyg
Undrar om de finns någon som använder denna kabel och har erfarenhet om installationen av själva kabeln.
Problemet som jag har är att datorn inte säger att den har hittat en ny hårdvara när man kopplar in kabeln i datorn, jag har även kört så att datorn själv ska leta efter enheten men hittar den inte
Undrar om de inte är fel på kabeln, har gjort enligt anvisningarna men verkar vara ett jäkla strul att få den virituella porten att fungera. har skickat tillbaka kabeln och köper en med COM-port - slut på problemen!
Undrar om de inte är fel på kabeln, har gjort enligt anvisningarna men verkar vara ett jäkla strul att få den virituella porten att fungera. har skickat tillbaka kabeln och köper en med COM-port - slut på problemen!
enklaste sättet att få virtuella portar att funka är att göra en egen port-checker som testar alla com portar då det kan vara vilken com port som helst som används för komunikationen...
Jag har provat koppla in kabln i bilden med för att kabeln ska få ström men ingen skillnad. Har nu tröttnat på detta strul och skickat tillbaka kabeln för att köpa en lika dan kabel fast med seriell com-port