4056
Sök

Konvatera s70 glt till turbo

25 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
HEJ jag skulle vilja veta vad jag skulle behöva köpa till min s70 glt om jag skulle turbo konvatera den ?

1 878 Inlägg
11 december 2008
det blir billigare att köpa en s70 Turbo istället för att hålla på att turbo konvertera. samt att du borde söka på "turbokonvertera" i "SÖK" avdelnigen. då bör du få upp tonsvis med massa trådar just om detta.

Labborant
307 Inlägg
11 december 2008
Och att byta motor varje gång du ska besikta bilen är ju inte heller så roligt...

Low is a lifestyle
956 Inlägg
11 december 2008
Finns väl endel som byter till 2,5T motorn eller T5an?

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

8 280 Inlägg
11 december 2008
crillepersson skrev:
HEJ jag skulle vilja veta vad jag skulle behöva köpa till min s70 glt om jag skulle turbo konvatera den ?

Grenrör, turbo, tryckrör (med slangar), intercooler, slangen mellan turbon och lmm, downpipe, nytt bakre vattenrör, olje och vattenrör, ev bygga om för tillopp olja och vatten. Tusenlapparna kommer att rinna iväg, och sen så lär ju det vägas mot att bilen blir olaglig. Åker du på en nit vid en flygande eller en vanlig besiktning så blir bilen i princip värdelös då det är väldigt svårt att registrera in den igen. Risken för det är såklart liten, men den finns och det är några som åker dit varje år.

Sök