4709
Sök

kabelhärva 740

556 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
någon som har erfarenhet av hur lång tid och hur stor operation det är att byta kebelhärva till motorn på en 740?
antar att de finns en del som testat tongue

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

374 Inlägg
14 december 2008
Du får nog utveckla lite. Vilken av kabelhärvorna är det du menar? Ska du byta till identisk härva eller en från en helt annan bil. Eller kanske sätta i en turbo-härva i en icke turbo bil........

Om du inte behöver modifiera härvan nåt så går det hyffsat snabbt, men ska du klippa och skarva här och där så tar det mer tid.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

908 Inlägg
14 december 2008
ska du byta behöcer du plocka inredning mm, så de kan ta ett tag...

556 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Ricke W skrev:
Du får nog utveckla lite. Vilken av kabelhärvorna är det du menar? Ska du byta till identisk härva eller en från en helt annan bil. Eller kanske sätta i en turbo-härva i en icke turbo bil........

Om du inte behöver modifiera härvan nåt så går det hyffsat snabbt, men ska du klippa och skarva här och där så tar det mer tid.

jag ska byta från LH 2.2 till LH 2.4
ska byta till en b230ft i min 740-88 GL

556 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
någon som gjort denna operation?

10 287 Inlägg
14 december 2008
Jodå, jag har gjort en massa konstiga operationer på dessa elsystem.
Fyra kabelhärvor måste bytas om jag minns rätt. Plus svänghjul och givare för tändläge och vattentemp.

Tid är svårt att sätta på detta jobb. Beror på så mycket.

/Göran

Marbu skrev:
någon som gjort denna operation?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

556 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Plus svänghjul och givare för tändläge och vattentemp?

någon som kan förklara varför detta behövs bytas? jag tar ju en komplett b230ft motor å monterar..

10 287 Inlägg
15 december 2008
Då är det lugnt. Jag påpekade det bara därför att jag har sett så många som har missat det ändå. Tex genom att sätta ner en komplett 230FT men passa på att byta topp till en 531 på engång och missa tempgivaren. Behålla gamla svänghjulet tex för att svänghjulet på 230FT:n var ett trasigt dubbelmasse.

/Göran

Marbu skrev:
någon som kan förklara varför detta behövs bytas? jag tar ju en komplett b230ft motor å monterar..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

556 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
ok, sen en liten bonusfråga tongue

när jag sedan har reggat och besiktigat med den nya motorn, tror ni det går att byta till t.ex extraktorgrenrör och annan turbo?.. (till nästa besiktining alltså) vet att man inte får men finns ju ändå rätt stor risk att den går igenom när det ändå står turbo på papprena.. är väll bara att hoppas att besiktingsmannen inte är så insatt eller att han inte bryr sig.. tongue

Sök