Du får nog utveckla lite. Vilken av kabelhärvorna är det du menar? Ska du byta till identisk härva eller en från en helt annan bil. Eller kanske sätta i en turbo-härva i en icke turbo bil........
Om du inte behöver modifiera härvan nåt så går det hyffsat snabbt, men ska du klippa och skarva här och där så tar det mer tid.
Du får nog utveckla lite. Vilken av kabelhärvorna är det du menar? Ska du byta till identisk härva eller en från en helt annan bil. Eller kanske sätta i en turbo-härva i en icke turbo bil........
Om du inte behöver modifiera härvan nåt så går det hyffsat snabbt, men ska du klippa och skarva här och där så tar det mer tid.
jag ska byta från LH 2.2 till LH 2.4 ska byta till en b230ft i min 740-88 GL
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Jodå, jag har gjort en massa konstiga operationer på dessa elsystem. Fyra kabelhärvor måste bytas om jag minns rätt. Plus svänghjul och givare för tändläge och vattentemp.
Tid är svårt att sätta på detta jobb. Beror på så mycket.
/Göran
Marbu skrev:
någon som gjort denna operation?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Då är det lugnt. Jag påpekade det bara därför att jag har sett så många som har missat det ändå. Tex genom att sätta ner en komplett 230FT men passa på att byta topp till en 531 på engång och missa tempgivaren. Behålla gamla svänghjulet tex för att svänghjulet på 230FT:n var ett trasigt dubbelmasse.
/Göran
Marbu skrev:
någon som kan förklara varför detta behövs bytas? jag tar ju en komplett b230ft motor å monterar..
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
när jag sedan har reggat och besiktigat med den nya motorn, tror ni det går att byta till t.ex extraktorgrenrör och annan turbo?.. (till nästa besiktining alltså) vet att man inte får men finns ju ändå rätt stor risk att den går igenom när det ändå står turbo på papprena.. är väll bara att hoppas att besiktingsmannen inte är så insatt eller att han inte bryr sig..
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!