tja har precis blivit klar med bytet av agg i min bil satte dit en t04e turbo mer om den vet jag inte. gamla va olja/vatten kyld o denna är bara olje kyld.
agg funkar som det ska men när den dumpar genom luft filtret blir det *kvittrande* ljud i det o jag har ingen dumpventil installerad på den sitter ingen på agg org heller *t04e* men därimot har jag en dubbel klocka på wg med 2st slang anslutningar på en till turbin huset o en till insuget kan detta vara att jag måste skifta plats på dem att jag satt dem fel? för laddet e som det ska vara.
sedan har jag inte mkt till tomgång på den mer än när jag vrider om nyckeln sen om man varvar lite finns det ingen tomgång. vad kan detta bero på?
skulle vara glad om jag fick hjälp ganska snart =P
Missförstår jag dig nu men du säger att du inte har någon dumpventil överhuvudtaget? Då är det inte så konstigt att luften slår tillbaka mot turbon och det kvittrar...
Wastegaten har inget med det att göra, den sitter ju på avgassidan och har inget med trycksidan att göra.
har du inte ens org återcirk kvar? om den är kvar så låter det som att du har mer laddtryck nu än med gamla agg. så att den klarar inte av att släppa tillbaka all luft så den studsar istället tillbaka
edit; var lite sen har du ingen dump alls så montera en
Senast redigerat av Lindberg88 (14 december 2008)
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.